You are not logged in.
[quote:020146b068="Ylitarkastaja Tolonen"]Fleetwood Machan on aivan mahtava... Olen nyt viimeisen vuoden aikana jopa opinut arvostamaan Peter Green-versiota bändistä vaikka 70-luvun Buckingham-Nicks-vuodet ovat yhä ehdoton huippu.
Aivan eri todellisuuden tasolla operoidaan kuin jonkun vitun Def Leppardin kohdalla.[/quote:020146b068]
Kyllä näin on! Mä en oo vielä uskaltautunut Peter Green-Macin kimppuun, kun on aikamoinen kammo valkonaamapluusia kohtaan, kiitos lähinnä Kläptonin pojan. Ehkä täytyy uskaltaa...
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Greenillä aika paljon persoonallisempi soundi kuin Craptonilla ja mies uskaltautui myös flirttailemaan psykedelian kanssa... Green Manalishi voisi olla hyvä biisi, jolla aloittaa...
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Ekoilta blueslevyiltä löytyy monia hyviä juttuja. Lapsuuden soundtrackeja ne. AOR-kausi toi mukanaan toiosenlaisia hyviä juttuja.
60-luvun paras biisi tältä yhtyeeltä on mielestäni Man Of The World, kaunis balladi jonka suomennos sai kunnian olla Topi Sorsakoski & Agents -yhtyeen viimeinen single, ellei comebackia lasketa.
70-luvun paras biisi näiltä on Go Your Own Way. Suosittelen ajamaan kesällä kohti pohjoista siten, että on kuuma, taivaalla hienoja tummia pilviä, etupenkillä kaunis istuja ja autoradiossa Go Your Own Way.
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
Aiheeseen liittyen
http://www.tosviol.net/ss/viewtopic.php?t=1898
Sit oli joku Tolosen avaama valkonaamabluestopikkikin.
Ja turha sitä valkonaamabluesia on kammota. Ensinnäkään sitä ei yleensä edes kannata käydä vertaamaan mustaan bluesiin, koska valkonaamablues on monesti varsinkin bändisoitannaltaan paljon lähempänä rokkia ku bluussia.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Kyllä, brittiblues on yksi alalaji genressä, johon mahtuu vaikka minkälaista ränttätänttää ja psykeä. John Mayallin vanhat levyt rohkeasti haltuun, samoin Paul Butterfield Bluesband.
Ja Groundhogsilta ainakin Thank Christ for the Bomb ja Split
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
Split on aivan sairaan kova.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Hitto, tää koko Rumours on kyllä yhtä parhautta. Diggailen niistä bluesjutuistakin kyllä. Vain "Tusk" on jäänyt kuulematta. Bacardibreezerpopparit tuntuu aina valitsevan sen, niin en ole pitänyt turhaa kiirettä tutustumisen kanssa.
"Tango In The Night" on sekin helvetin hyvä.
"Little Lies"
Buckinghamin kokkelipäiset vedot Tuskilla on parasta Macia. Rumours on kokonaisuutena paras. Raivoa vai hunajaa, mitä milloinkin halajaa.
Näin se menee, kertakaikkiaan
Tango in the Night jääny kokonaisuutena etäisemmäksi vielä, vaikka toki Little Lies aivan parhaita biisejä ikinä, lapsuuden soundträkki, äitini lempparikappale jne.
Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.
Sekä Tuskille että Then Play Onille
Rumours on toistaiseksi tuttu vain Dougal Reedin alias Tom Cullinanin versiona
This must be what jail / I will scratch
Ei toi jenkki-mac kyllä iske yhtään.
Rumours on toistaiseksi tuttu vain Dougal Reedin alias Tom Cullinanin versiona
Toi on kyl melkein yhtä hyvä kuin alkuperäinen.
"No more mistakes, like the last one."
[quote:e100422122="DirtyBlueGene"]Rumours on toistaiseksi tuttu vain Dougal Reedin alias Tom Cullinanin versiona [/quote:e100422122]
Toi on kyl melkein yhtä hyvä kuin alkuperäinen.
Emmä sitä epäillytkään
Syövät kuulemma mäkkärissä...BOIKOTTIIN!
Tätäkin olen oppinut viime aikoina arvostamaan. Rumours ja Tango in the Night ainakin on hyviä, lisäksi hyllyssä on joskus '88 ilmestynyt Greatest Hits jolla on myös hyviä biisejä. Biisisuosikkeja ovat Little Lies (jonka en ennen kesää edes muistanut olevan Fleetwood Macin biisi) ja Gypsy. Tusk kai seuraavaksi haltuun, Mirage houkuttaisi kans.
Mites toi Peter Greenin aikanen Mac?
no nyt on hallussa s/t, rumours ja tango in the night. hienoo kuunnella rumoursia vihdoin vinyyliltä. koska ne käyrät on niin erilaisia siinä kuvassa jne. The Chain suosikkibiisi. Vielä pitäs Tusk jostain. Yhes kaupas näky mut tais olola 8. Muihin en o tutustunukka
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
No nyt kyllä. KOLKYT vuotta meni tajutessa tämänkin lievästi sanottuna sekavan kollektiivin nerous. Bare Trees ja Tusk ehkä sitä huikeinta kamaa, samaten kuin Then Play On melkein ja Rumours kahta tai kolmea biisiä lukuun ottamatta (arvatkaa mitkä!). Toisaalta vaikka joku Storms tai Oh Well tai Sunny Side of Heaven tai That's All for Everyone tai Sisters of the Moon tai Gold Dust Woman tai World Turning tai Silver Springs tai Did You Ever Love Me tai ihavvaajjokuvitu Rhiannon tai Go Your Own Way tai ETENKIN The Chain on just sellaista musiikkia, jota mulle ois pitänyt soittaa pienestä pitäen. Tai kelle tahansa. Tai vaikka ennen syntymää. Tai ihan sama, vaikka kuolinvuoteella. Kunhan.
Heroes are hard to find.
No nyt kyllä. KOLKYT vuotta meni tajutessa tämänkin lievästi sanottuna sekavan kollektiivin nerous. Bare Trees ja Tusk ehkä sitä huikeinta kamaa, samaten kuin Then Play On melkein ja Rumours kahta tai kolmea biisiä lukuun ottamatta (arvatkaa mitkä!). Toisaalta vaikka joku Storms tai Oh Well tai Sunny Side of Heaven tai That's All for Everyone tai Sisters of the Moon tai Gold Dust Woman tai World Turning tai Silver Springs tai Did You Ever Love Me tai ihavvaajjokuvitu Rhiannon tai Go Your Own Way tai ETENKIN The Chain on just sellaista musiikkia, jota mulle ois pitänyt soittaa pienestä pitäen. Tai kelle tahansa. Tai vaikka ennen syntymää. Tai ihan sama, vaikka kuolinvuoteella. Kunhan.
Paras spämmi ikinä -ketjussä nämä.
Tango in the Night on paras!
Kukaan ei oo vielä arvannu mitkä!
I Don't Want To Know (vaikka mä tykkään ku on niin Buckingham Nicks -levyltä että...) ja Don't Stop?
Silver Springs ei varmaan ku ei levylle kuulukaan vaikka ovat viime vuosina silleen yrittäneet retusoida ja kun listasit sen ylle kuiteskin.
Oh Daddy on varmaan niistä yksi, ja se onkin muuten aika vitun hirveä biisi. Don't Stop se toinen?
Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"
I Don't Want To Know
Oh Daddy
Näitä toki hain, molemmille Enkä kyllä Dreamsinkaan neroutta ihan täysin tajua, mutta se on jo ihan eri juttu.
Onhan tää... Pitkään olen aikoinut levyjä hankkia, mutta viimein löytyi se vuoden -75 s/t vinyylinä. Lisäksi pari kokoelmaa olen onnistunut haalimaan. Eka on aika paska blues-kauden kokoelma, mutta siinä toisella on noita 70-luvun kovia biisejä. Seuraavaksi kai pitää Rumours ja Tusk hankkia. Viimeksimainitun nimibiisi on ainakin kova.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Ainut oikee Mac on se Peter Greenin aikunen
"Golden oldies, Rolling Stones, we don't want them back
I'd rather jack, than Fleetwood Mac"
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Itelle ilmestyi hyllyyn viikonloppuna joku FM-blueslivetaltiointiäänite. En ole vielä uskaltanut kuunnella. Vai pitäisikö nakata vesilinnulla?
åhå kuulin radiosta tosi kovan biisin näiltä, löytyykö enemmänkin tämmöistä neroutta? biisi siis dragonfly, ilmeisesti sinkku 70-luvun alusta.