You are not logged in.
[quote:6a95836717="Ylitarkastaja Tolonen"]Via Karelia tulee, mutta se on enemmän sellainen AKL:n kanssa julkaistava kokoelma tai mixtape.[/quote:6a95836717]
Onko feat. Tommi Läntinen
Feat. Hombre
PS. Arttu! Lainaa huntti? Tarjoo bisse?
[quote:8e758bd41c="Ylitarkastaja Tolonen"]Hesarin artikkelissa lehdessä oli kaikki päin persettä... [/quote:8e758bd41c]
Ai sekin että myös Ylitarkastaja SAI VITUSTI FYFFEE?
Ostin just Imatran noilla Teosto-masseilla.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Siis eilen vitunmoisessa Jägermeister + Pantera-kännissä. Nyt on vähän kusetettu olo.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Joulupukin tuoma Loppuasukas nyt ekaa kertaa kuuntelussa ja helppo kyllä yhtyä kaikkiin kehuihin, jotka levy on ottanut vastaan. Taustat on ihan tajuttoman hyvät, täähän lähes tulkoon kansanmusaa eri puolilta palloa! Hoppiräppi on mulle aika vieras genre, varsinkin suomi-versiona, mutta jumanklavita, tää kyl toimii!
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Kuuntelin koko illan vain Asaa. Olin yksin & hyvin humalassa.
Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!
Meikä on kuunnellut Kaaos-levyä ja Loppuasukasta nyt muutaman päivän tässä. Molemmat hyviä, mutta kyllä toi Kaaos vie snadisti voiton ainakin näin perstuntuman perusteella.
Tähän vahva eri. Pidän Kaaosta edelleen Asan heikoimpana kokonaisuutena. On se tosi hyvä silti...
Jellona levyy mä en oo kuunnellut, joten siihen en osaa verrata. Mut Punainen tiili on silti ihan hyvä levy, vaikka onkin huonoin.
Mun lista olis varmaan tällanen:
1. Loppuasukas
2. Leijonaa metsästän
3. Punainen tiili
4. Terveisiä kaaoksesta
5. Foetida
Tykkään Punaisesta tiilestä kovasti. Tai no, tykkään noista kaikista kovasti.
Mä kyllä pidän Foetidasta. Jotenkin siitä tulee mieleen J.Beez Wit The Remedy... Samanlaista löysäranteista huuruisuutta.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Tällä hetkellä heittämällä menis kyl
1. Loppuasukas
2. Foetida
3. Terveisiä kaaoksesta
4. Punainen tiili
5. Leijonaa metsästän
Johtuu varmaan siitä että oon hukannut ton leijonan cd:n jonnekin väärään koteloon aika kauan sitten (en yleensä ikinä tee tällaista..:? )
I love you and dream about the Führer
Persepoliksessa on ihan suoraan Bobani-sämple luvalla lainattukin, mutta Leipä lukkojen takana -viisuun on ihan suoraan pöllästy yksi noita tunnetuimpia balkani-viisuja, ei nyt nimimuisti riitä suoraan namedroppailuun.
No oho, piti oikein koko ketju tarkistaa läpi, kun olin IHAV varma että olisin täälläkin avautunut näistä balkanisämplehommista... Mut ei kai sit vielä:
Nääsku muutama vuosi sitten otti lievästi päähän, kun Asan paluuhitti Leijonaa mä metsästän oli merkitty suht röyhkeesti omiin nimiin, vaiks se rakentuu puhtaasti Fanfare Ciocarlian debylevyn Foxtrot-biisiin. Ja vaiks kansissa lukee oikein selkokielellä, että sämplätkää vain, kunhan otatte ensin kohteliaasti yhteyttä. No, sit kun tuli tieto et Romanian paapat oli tulossa Suomeen ekaa kertaa viiteen vuoteen, meitsi sai muka kuningasajatuksen:
Tarkoituksena oli houkutella tekijöitä mukaan Savoyn-keikalle ja bäkkärille asti kiittämään kädestä pitäen listahittisinglen taustoista ja antamaan vaiks symbolisen kultalevyn kouraan tai jotai. Asan yhteystietoja en saanut mistään, mut tuottajaksi merkityn - ja just Vuoden Tuottaja -Emman saaneen - Jukka Immosen sain kyl puhelimeen. Siltä sit kuulin, ettei tuottaja tiennyt mistään Fanfaareista mitään -- Asa oli kuulemma vain antanut jonkun kirpparilevyn kouraan ja käskenyt tekemään yhdestä sen biisistä träkit. Ja kun singlen julkaisun kanssa tuli kiire, ajattelivat veikkoset, että mitäpä sitä turhia alkaa vääntää virallisia lupia jonkun tuikituntemattoman torviorkan kaa.
Jätin sit sanan asiastain Immoselle ja pyysin Asaa ottamaan yhteyttä että järkkäisin jätkille akkret keikalle, jotta tämä puolinolo kulttuurivarkaus* saataisiin sovittua herrasmiesten kesken -- mutta eipä Balkan-fanimme soitellut perään ei. Eikä tullut keikalle.
...ELI eikös tämän uuden levyn virallisen sämple-clearauxen voiskin selkeesti laskee ex-punklegendanne vihikoiramaisen oikeuden puolesta taistelun ansioksi?
Selkeesti jätkät oli oppineet, ettei edes täällä perämettissä jää hämärämmätkään romanitööttäykset huomaamatta hei!
PS. Ottikohan Asa asiaa puheeksi paappojen kanssa edes Ilosaaren bäkkärillä viime kesänä?
* = Tämä siis puolihuumorilla, koska eivätpä nuo romanitkaan tunnetusti ole turhantarkkoja jokaisen kertsin perään: jopa samalla Ciocarlia-debyllä oli laitettu "Satu Pentikäisen Menolippu" -riffi letkeesti tradiksi...
Ja taas mennään!
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Ciocarliaan ei päde, mutta noiden kaikkein pölyisimpien itäblokkiajan kansanperinnelevyjen (tai neuvostoviihdemusalevyjen) oikeuksienomistajien perässä juokseminen ei vaan ole vaivan arvoista
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Musta toi Terveisiä kaaoksesta on jo sen takia paras, että siinä on Sadonkorjuu ja Vaaranmaa. Asan parhaat biisit. Hitto vie, minkähän takia mä en oo aiemmin kunnolla tutustunut tähän, vaikka Avain olikin tuttu. Vähän jotenkin karsastanut.
[quote:e92b52c371="Moronica"][quote:e92b52c371="Ylitarkastaja Tolonen"]Kuuntelen uutta Asa-biisiä.[/quote:e92b52c371]
Pari uutta biisiä, pasifismiteemainen ja joku muu, kuulostivat keikalla kerrassaan ylivertaisiltaYlitarkastaja Tolonen wrote:Basson minimalistista napsuhousea soittava blossipää
määritelmälle
Se Euroviisu on kyllä studioversiona aikamoinen järkäle. Kuten myös Via Karelia, johon tuossa viittasin. Duumia.[/quote:e92b52c371]
koskas ilmestyy?
Ei mitään hajua.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Ei mitään hajua.
Loppuasukas on pyöriny ipodissa taas viime aikoina tiuhaan, kåsittämättömän hyvä levy! Niin hyvä, että mieli tekis sijottaa johonkin aikaisempaankin levyyn.. Mutta mihin?? Pelkään, että ne ei ole lähimainkaan samaa tasoa, enkä välttämättä haluis pettyä. Myönnetään, että suuri(n) osa Loppuasukas-diggailulleni perustuu levyn loistaville kansanmusa-sämpleille..
Punaista tiiltä lukuunottamatta mielestäni jokainen on omalla tavallaan miehen paras; Leijonaa metsästän sisältää tosi hienoja sanoituksia, en edes osaa määritellä mikä niissä on, mutta jotenkin vaan koskettavat paljon. Taasen Terveisiä kaaoksesta vei musansa seuraavalle tasolle, kunnianhimoisia sovituksia ja taustoja, monipuolinen kokonaisuus. Venyttää jo Suomen oloissa hip hopin rajoja aika paljon. Foetida taasen on hieno häröilevä mixtape, mukavan rujo.
organizing the boy scouts for murder is wrong
Punaista tiiltä lukuunottamatta mielestäni jokainen on omalla tavallaan miehen paras; Leijonaa metsästän sisältää tosi hienoja sanoituksia, en edes osaa määritellä mikä niissä on, mutta jotenkin vaan koskettavat paljon. Taasen Terveisiä kaaoksesta vei musansa seuraavalle tasolle, kunnianhimoisia sovituksia ja taustoja, monipuolinen kokonaisuus. Venyttää jo Suomen oloissa hip hopin rajoja aika paljon. Foetida taasen on hieno häröilevä mixtape, mukavan rujo.
Foetida kiinnostaa ainakin paperilla ehkä vähiten ja Leijonaa metsästän ehkä eniten..kait. Siinähän on siis ilmeisesti joku Fanfare Ciocarlia-sämple,eli sehän ei voi olla huono valinta...
Me kuunneltiin Foetidaa joskus ikuisuus sitten automatkalla Kauhajoelle, mä jotenkin muistelisin että sä silloin ihan hitusen tykkäsit siitä..? Joo, Leijona-biisi sisältää Fanfare Ciocarlia samplen.
E: ikuisiis siis toki tässä yhteydessä noin pari vuotta
Jaha jaha.. Muisti palailee pätkittäin...toi automatka-kuuntelu tuntuukin etäisesti tutulta... Sama reissu,kun puhuttiin Ronskibiitistä/Bronski Beatista? Gaddäm, tää tosin sotki pakkaa taas uuteen uskoon! Ehkä mä otan sen Leijonan nyt ja loput myöhemmin, jos As(i)a tuntuu edelleen ajankohtaiselta..
Loppuasukas on pyöriny ipodissa taas viime aikoina tiuhaan, kåsittämättömän hyvä levy! Niin hyvä, että mieli tekis sijottaa johonkin aikaisempaankin levyyn.. Mutta mihin?? Pelkään, että ne ei ole lähimainkaan samaa tasoa, enkä välttämättä haluis pettyä. Myönnetään, että suuri(n) osa Loppuasukas-diggailulleni perustuu levyn loistaville kansanmusa-sämpleille..
Sijoita kaikkiin. Punainen tiili on tosin ehkä lähinnä liikuttava.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
Jaha jaha.. Muisti palailee pätkittäin...toi automatka-kuuntelu tuntuukin etäisesti tutulta... Sama reissu,kun puhuttiin Ronskibiitistä/Bronski Beatista? Gaddäm, tää tosin sotki pakkaa taas uuteen uskoon!
Ehkä mä otan sen Leijonan nyt ja loput myöhemmin, jos As(i)a tuntuu edelleen ajankohtaiselta..
Joo, tais olla sama reissu, mun norsun muisti palauttelee mieleen sun innostuneita kommenteja kun bongailit King Crimson yms sampleja sieltä Foetidalta
[quote:d91a5423b4="Moronica"]
Sijoita kaikkiin. Punainen tiili on tosin ehkä lähinnä liikuttava.[/quote:d91a5423b4]
:x
[quote:0dfbbf306d="ex-kolja"][quote:0dfbbf306d="Moronica"]
Sijoita kaikkiin. Punainen tiili on tosin ehkä lähinnä liikuttava.[/quote:0dfbbf306d]
:x[/quote:0dfbbf306d]
Siis vihaatko sitä vai pidätkö?
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.
[quote:4d2ffc8f40="Moronica"][quote:4d2ffc8f40="ex-kolja"][quote:4d2ffc8f40="Moronica"]
Sijoita kaikkiin. Punainen tiili on tosin ehkä lähinnä liikuttava.[/quote:4d2ffc8f40]
:x[/quote:4d2ffc8f40]
Siis vihaatko sitä vai pidätkö?[/quote:4d2ffc8f40]
PIDÄN!
[quote:019a725c6a="ex-kolja"][quote:019a725c6a="Moronica"][quote:019a725c6a="ex-kolja"][quote:019a725c6a="Moronica"]
Sijoita kaikkiin. Punainen tiili on tosin ehkä lähinnä liikuttava.[/quote:019a725c6a]
:x[/quote:019a725c6a]
Siis vihaatko sitä vai pidätkö?[/quote:019a725c6a]
PIDÄN![/quote:019a725c6a]
Ei "liikuttava" ole mikään haukku. Siinä on herttaista nuorukaisen idealismia ja uhoa.
Ja vähän finglishiä