You are not logged in.
muumipoimuri wrote:jookcha wrote:Eikös se ole esseekokoelma.
Adlibris kuvauksessa sanottiin auvisen ensimmäinen kaunokirjallinen teos. Kai ne jutut on sit kirjotettu ikäänkuin proosamuotoon?
Jää tämä kirja lukematta.
Hesarin arvio: Päivystävä anarkisti Suvi Auvinen opettaa: valtio on paha, minä olen hyvä, älkää seuratko minua
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
muumipoimuri wrote:muumipoimuri wrote:Adlibris kuvauksessa sanottiin auvisen ensimmäinen kaunokirjallinen teos. Kai ne jutut on sit kirjotettu ikäänkuin proosamuotoon?
Jää tämä kirja lukematta.
Hesarin arvio: Päivystävä anarkisti Suvi Auvinen opettaa: valtio on paha, minä olen hyvä, älkää seuratko minua
auvisen instan perusteella kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sieltähän tuli toki täyslaidallinen hesarin setäkriitikolle. vois ehkä jopa hankkia tän kirjan
jookcha wrote:muumipoimuri wrote:Jää tämä kirja lukematta.
auvisen instan perusteella kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sieltähän tuli toki täyslaidallinen hesarin setäkriitikolle. vois ehkä jopa hankkia tän kirjan
ite en varmaankaan jaksa lukea, mutta kiva että pöhinää riittää.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
aika kamala arvio tosiaan, mutta ei kyllä yhtään kiinnosta lukea auvisen elämästä.
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
jookcha wrote:muumipoimuri wrote:Jää tämä kirja lukematta.
Jos oli hesarin arvio huono, niin ärsytti kyllä myös auvisen reaktio siihen.
psykokarkki wrote:jookcha wrote:auvisen instan perusteella kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sieltähän tuli toki täyslaidallinen hesarin setäkriitikolle. vois ehkä jopa hankkia tän kirjan
Jos oli hesarin arvio huono, niin ärsytti kyllä myös auvisen reaktio siihen.
Oli pakko käydä lukemassa. Pidän vegaani prinsessaa pellenä muutenkin, mutta aikamoinen pohjanoteeraus sortua kommentoimaan jotain kritiikkiä noin :DDD
Öööh mun mielestä ihan ok arvio, jopa suopea, kirjaa lukematta. Mutta kuulunee Auvisen brändiin vetää kierrokset, vaikka arviossa olisi kirjoitettu mitä. En aio lukea kirjaa, tai Auvisen reaktiota.
Last edited by noiseidea (24.05.2021 12:06)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Erikoinen teikki toi että hesarin arvio olisi hiljentämisyritys.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Erikoinen teikki toi että hesarin arvio olisi hiljentämisyritys.
näinkö sanoo auvinen omasta mielestä arvio oli vähän pöhkö noiden biseksuaalisuusjohtopäätösten takia ja vaikutti yleisesti enemmänkin arviolta henkilöstä suvi auvinen (joka vastaa kyllä omaakin käsitystä ihan hyvin, tosin en kehuisi noin paljon) kuin kirjan esseistä. toisaalta kaipa tuollaisessa omaelämäkerrallisessa kamassa näin kuuluukin sitten toimia.
Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm
jookcha wrote:Erikoinen teikki toi että hesarin arvio olisi hiljentämisyritys.
näinkö sanoo auvinen omasta mielestä arvio oli vähän pöhkö noiden biseksuaalisuusjohtopäätösten takia ja vaikutti yleisesti enemmänkin arviolta henkilöstä suvi auvinen (joka vastaa kyllä omaakin käsitystä ihan hyvin, tosin en kehuisi noin paljon) kuin kirjan esseistä. toisaalta kaipa tuollaisessa omaelämäkerrallisessa kamassa näin kuuluukin sitten toimia.
se sanoi instassa jotenkin niin että tää on homofobiaa ja hesarin kriitikko käskee olemaan hiljaa seksuaalisuudesta. "kuule setä me emme mene takaisin kaappiin" jne.
Itse taas luin arvion suoraan lainaavan tai viittaavan Auvisen omiin kirjoituksiin seksuaalisuudestaan. En tekevän johtopäätöksiä. En jaksa lukea arviota uudelleen
Enpä tiiä kuinka paljon kannattaa huudella jostain "henkilöön käyvästä kritiikistä", jos oma ulosanti on sitä "boomer boomer setä setä" osastoa.
Enpä tiiä kuinka paljon kannattaa huudella jostain "henkilöön käyvästä kritiikistä", jos oma ulosanti on sitä "boomer boomer setä setä" osastoa.
Sä et ole tajunnut zeitgeistia, toi ei ole henkilöön käyvää kritiikkiä vaan järkähtämätön totuus.
Taavi Kassilan Sokrates kirja alotettu. On minämuotoon kirjotettua proosaa. Ei vaikuta kovin erikoiselta, toivottavasti sisältää kuitenkin viisauksia. Voi Taavi mikset voi kirjottaa ihan vaan tietokirjaa? Noh elokuvaohjaajan poika on elokuvaohjaajan poika. Ja toisaalta Sokrateen elämästä on varmasti tietokirjoja kirjotettu jo ties kuinka monta.
Vuoden ensimmäinen kesken jäävä on Jacques Derrida: Eläin joka siis olen.
psykokarkki wrote:jookcha wrote:auvisen instan perusteella kirja vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sieltähän tuli toki täyslaidallinen hesarin setäkriitikolle. vois ehkä jopa hankkia tän kirjan
ite en varmaankaan jaksa lukea, mutta kiva että pöhinää riittää.
Antti Hurskainen ei oikein innostunut: https://blogit.apu.fi/plainsongs/en-tieda-miten-muut/
Se vain siinä, että Kaltainen valmiste tukehtuu Auvisen narsismiin. ”Minä voin kertoa” kurkkii rivien välistä ja riveiltä. Nokkelimmillaan Auvinen käyttää negaatiota viitatakseen itseensä: ”En tiedä miten muut päätyvät kansainvälisiksi eläinsalakuljettajiksi”. Parodiahorisontin tuolle puolen sinkoavia virkkeitä riittää: ”Minä en ole suostunut pysymään katsottavana ja pantavana, vaan katsonut ja pannut itse.”
Minäkeskeisyys on esseistiikan perihyveitä. Montaignen, Sontagin, Mäkelän ja Hosseinin minät elävät suhteuttamalla itseään taiteeseen ja tieteeseen. He – siis ”ne” – tiedostavat kirjallisen luonteensa ja asettuvat dialogiin toisten tekstuaalisten rakennelmien kanssa. Suvi Auviselle riittää kokemusasiantuntijuus. Siellä täällä mainitaan Robin Hood tai Matrix, mutta kulttuuristen assosiaatioiden verkkoa ei synny.
--
”Hän kirjoittaa kärkkäästi ja elävästi”, Koskelainen kehuu arviossaan. En allekirjoita. Auvinen ryöstöviljelee toiston tehokeinoa etenkin esseidensä lopetuksissa. Vakavan pleonasmin ohella Kaltainen valmiste kärsii kin-päätteistä, hallitsemattomista puhekielisyyksistä ja pateettisista nostatuksista. ”Merkityksestä”-esseen laivamuumikuvaus alkaa herkullisesti mutta sammuu vitsin ylikirjoittamiseen. Kunhan hitaimmat äänikirjan kuuntelijat pysyvät mukana.
Last edited by jookcha (29.06.2021 10:36)
Ootteko lukenu Zen ja moottoripyörän kunnossapito?
Luin sen lukiossa ja se oli silloin hieman liian vaikea pala, mutta jotain keloja siitä silti taisi lähteä liikkeelle. En enää googlaamatta muistanut yhtään, mistä oli kyse. Varovainen suositus.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Esa Saarinen sano et se ei pysty lukee Alastalon salissa (mikä on aika ironista sinänsä). Mutta kuunneltuna parempi. Tää äänikirja löytyy siis kokonaisuudessaan areenasta.
En oo koskaan lukenu riviäkään. Pitäs varmaan joskus kirjastossa vilasta että mimmonen homma.
Mitä kirjoja sinä olet jättänyt kesken jo alkumetreillä?
Alastalon salissa tuli jätettyä kesken pariin kertaan ennen kuin luin loppuun. On kovaa kamaa kunhan saa säädettyä oman mielentilansa sopivan verkkaiseksi.
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Kati Outinen on kirjoittanut muistelmat. Vois kiinnostella.
Tän vois lukee. Puhui Stillerin vieraana ihan järkeviä.
Vaikka et päässyt eilen paikalla kuuntelemaan Kimmo Pietiläistä, tallenne on katsottavissa @RosebudBooks Youtube-kanavalta. Sisältää mielenkiintoisia paljastuksia kirja-alan kulisseista ja ironisia havaintoja kulttuuri-instituutioidemme tilasta.https://t.co/fXcbMhhJbo
— ????? ??????? (@TCtietokirjat) October 14, 2021
Tän vois lukee. Puhui Stillerin vieraana ihan järkeviä.
varasin kirjastosta
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Mä oon kysyny tän varmaa ennenki, mutta oliks Jaakko Yli-Juonikkaalla mitää tietokirjoja?