You are not logged in.
KZ wrote:KZ wrote:Vilkuilin kaupassa tuota Hurmeen Niemi kirjaa. Kiinnostaa. Millä tavalla tää on kaunokirjallinen teos?
VASTAA!
Siis millä tavalla kaunokirjallinen? En ole lukenut vielä kokonaan, mutta pidän toistaiseksi paljon. Hersyvästi kirjoitettu, tasapainottelee minusta hienosti vakavan ja hämmentävän välillä.
Siis fakta vs. fiktio? Eikös tämä kaunokirjallisuuden finlandian voittanut? Kuvauksen ja nopean silmäilyn perusteella vaikutti enempi tietokirjallisuuden kategoriaan uppoavaksi.
muistan kuulleeni että koska kirjassa kuitenkin käytetty vapauksia ja fiktiotakin mukana eikä tehty pelkkää tietokirjallisuutta, niin helpompi luokitella romaaniksi. en ole kyllä edes silmäillyt tätä, mutta kieltämättä kiinnostaisi.
Joo on kirjoitettu tarinamaisesti ja sävyttäen, ehdottomasti enemmän kauno- kuin tietokirjallisuutta.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Ketään Goodreads-käyttäjiä täällä?
käytän
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
lintumies wrote:Ketään Goodreads-käyttäjiä täällä?
käytän
juuh
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
KZ wrote:jookcha wrote:barton_funk wrote:lintumies wrote:Ketään Goodreads-käyttäjiä täällä?
käytän
juuh
Pitäsköhän?
Tuollahan on suomenkielisiäkin kirjoja.
Joinasin.
nikkiä tiskiin
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
KZ wrote:KZ wrote:jookcha wrote:barton_funk wrote:lintumies wrote:Ketään Goodreads-käyttäjiä täällä?
käytän
juuh
Pitäsköhän?
Tuollahan on suomenkielisiäkin kirjoja.
Joinasin.
nikkiä tiskiin
Sama ku instarammis
Skannaus kusee, suurin osa incompatiblö. Pitää lisäillä "käsin".
Kirjat läiskitty Goodreadsiin. Ilmeisesti kukaan "lukuisista" facebook-ystävistäni ei käytä palvelua, koska se ei ketään sieltä ehdottanut
Ilmiannan itseni. Saa kaveroida.
Last edited by lintumies (25.01.2018 11:49)
#kirjaalankriisi
— Jaakko Yli-Juonikas (@ylijuonikas) 4. helmikuuta 2018
Harvoja nuorison ala-kulttuureja joissa kirjallisuutta edelleen arvostetaan: natsit. Esimerkiksi Breivik suosittelee murhaamaan mm. kirjailijoita, laskee heidät "tärkeiden kulttuurivaikuttajien" joukkoon.
Pitäsköhän tutustua henkilöön/tuotantoon nimeltä Pentti Saarikoski? Vaikka runous ei kyllä kauheesti kiinnosta. Elämänkerta vois kiinnostaa.
Tiesittekö muuten, että sanan oikea kirjoitusmuoto on 'elämäkerta' eikä 'elämäNkerta'?
Tiesittekö muuten, että sanan oikea kirjoitusmuoto on 'elämäkerta' eikä 'elämäNkerta'?
Nykyaikojen hapatusta
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
KZ wrote:Tiesittekö muuten, että sanan oikea kirjoitusmuoto on 'elämäkerta' eikä 'elämäNkerta'?
Nykyaikojen hapatusta
yksi niistä jutuista jotka vituttaa ihan silmittömästi
toinen on samaistua, joka MUKA pitäisi kirjoittaa ilman i:tä
elämäkerta
Oon itsekin oppinut kirjoittamaan "elämänkerta", vaikka kyllähän näemmä jo F. E. Sillanpään Hurskaan kurjuuden alaotsikossa "päättynyt suomalainen elämäkerta" sana esiintyy nimenomaan tossa muodossa.
Pitäsköhän tutustua henkilöön/tuotantoon nimeltä Pentti Saarikoski?
Mä en oikein ole koskaan päässyt hirveästi sisään Pentti Saarikosken tuotantoon, mutta kyllähän Laulu laululta pois on varsin vahva kokonaisuus ja edustaa ainakin mun mielestä tosi kiehtovaa lähestymistapaa sanataiteeseen.
Joskus lukiolaisena Saarikoski tietysti maistui, muttei ehkä enää kyllä. Tiarnia-trilogia on suht hyvin kestänyt aikaa.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Nähtävästi Goodreadsista tulee tämmösiä spämmijuttuja
My name is Brett Arquette and it's nice to meet you.
If you only read one technothriller this year, I wanted to offer you a free download of my new Amazon Bestselling technothriller Hail Storm.
Mennä lukemaan kirjaa pubiin, uhka vai mahdollisuus? En ole ite harrastanu mut vois miettii. Onhan siinä semmosta " olen ihmisten ilmoilla"-meininkiä. Tiiä sit miten pystyy keskittyy puheensorinassa.
Itse luen mielelläni yksin muitten ihmisten puheensorinassa.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
joo, itsellä on usein muutenkin keskittymisvaikeuksia niin en kyllä kirjaa lähtis kuppilaan lukemaan, mutta kukin tyylillään.
Mulla on keskittymisvaikeuksia, mutta sellainen sorina auttaa niihin. Myös bussissa lukeminen on jees.
Last edited by barton_funk (16.05.2018 17:23)
uusi painoskin tulossa...
Tuo oli kyllä aivan mielettömän pelottava, kun sitä lapsena naapurin pojan kanssa luettiin.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki