You are not logged in.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
^
Luen sitä just parhaillaan ja vohoi mikä kirja.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
Tekis mieli lukea blood meridian uudestaan ku viime kerrasta on jo aikaa. Oikeastaan tekis mieli lukea kaikki mccarthyt uusiks. Pitäisköhän ottaa taas työn alle tommonen kronologinen lukuprojekti? Menee kyl varmaan ens vuoden puolelle, kun ei ol itellä niitä kaikkia ja kestää varmaan tovi hommata ne.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Tekis mieli lukea blood meridian uudestaan ku viime kerrasta on jo aikaa. Oikeastaan tekis mieli lukea kaikki mccarthyt uusiks. Pitäisköhän ottaa taas työn alle tommonen kronologinen lukuprojekti? Menee kyl varmaan ens vuoden puolelle, kun ei ol itellä niitä kaikkia ja kestää varmaan tovi hommata ne.
pitäis miettiny kans tässä blood meridianin uudelleen lukemista ja sit se suttree pitäs kans jossain välissä.
Last edited by jookcha (27.09.2017 15:41)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Olin muuten kokonaan unohtanut että mccarthyltahan pitäis tulla uusikin kirja (the passenger). Tiiä sitten koska ilmestyy, ekan kerran sitä taidettiin lupailla jo pari vuotta sitten.
bernardblack wrote:Tekis mieli lukea blood meridian uudestaan ku viime kerrasta on jo aikaa. Oikeastaan tekis mieli lukea kaikki mccarthyt uusiks. Pitäisköhän ottaa taas työn alle tommonen kronologinen lukuprojekti? Menee kyl varmaan ens vuoden puolelle, kun ei ol itellä niitä kaikkia ja kestää varmaan tovi hommata ne.
pitäis miettiny kans tässä blood meridianin uudelleen lukemista ja sit se suttree pitäs kans jossain välissä.
Jaa, eipä multa niin kovin montaa puuttunutkaan, joten tilasin sit ne kaikki tossa äsken, kun löysin abebooksin kautta aika edulliset diilit, eli postikuluineen alle kolme kybää koko setti.
Veren kääntöpiiri odottaa hyllyssä lukemistaan. McCarthyn The Road on myös oikein hyvä ja siitä tehty leffa myös ihan jepa
Olen täs kohta parisen vuotta lukenut tiuhaan tahtiin sosiologiaa, (lue: filosofiaa, musiikintutkimusta, globalisaatio-kritiikkiä, psykologiaa, ihan mitä vaan) Ensin Helsingin Yo-kirjastolla aloitin raidaamaan B:n kohdalta, nyt olen jatkanut mansesterissa samoilla linjoilla. Lukastu on ainakin yli kymmenen Baumania, Badiouta, pari Benjaminia, Barthesia jonkusen verran, vitusti Baurdillardia, Baudellairea, muutamisen Beckiä, Bataillea ja ehkä jotain muutakin herraa joka alkaa B:eellä... En sanoisi että tän teorian lukemisesta olisi hullummaksi tullut, mutta luulen että jotain on jääny haaviin.
Nyt aloitin kirjoittamaan puhtaaksi opiskelupäiväkirjoja, jotka on vain täynnä aforismeja, quoteja ja päiväkirjamerkintöjä siitä mitä on rakkaus ja miksi olen epäonnistunut siinä aina. Noiden lainauksien kohdalla on kivaa, kun opppimat asiat tulee joskus välähdyksinä takaisin jostain parista lauseesta. En ole varma onko näin hyvä opiskella, mutta mulle ainakin ihan hyväksi tavaksi näyttäytynyt.
Kyll tekis mieli opiskela iha virallisestikki, mutta eessä on taas työhuolet ja kommunikaation ja kirjoittamisen tsemppaukset eessä jos haen taas keväällä. Saas kattoo.
melkonen suomi100-teko jos toi stubbin kirja voittaa
melkonen suomi100-teko jos toi stubbin kirja voittaa
:pray:
Kaunokirjallisuuden Finlandia-palkintoehdokkaat
Liimis!
Ainut kaunokirjallisuuden finlandiavoittajan minkä olen lukenut on Hotakaisen Juoksuhaudantie.
Mut Liimatan uusin pitää tarkastaa eniweis, Jeppiksistä en oo ollu niin innoissani.
Mut Liimatan uusin pitää tarkastaa eniweis, Jeppiksistä en oo ollu niin innoissani.
Sama Jeppiksiin, mutta tää uus on täyttä rautaa!
- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.
Hämmentävää, että olen lukenut* peräti kaksi finlandia-ehdokasta.
* Okei, en ole tosiasiallisesti vielä lukenut autarktista, mutta tämä johtuu olosuhteista eikä halusta.
Jatkosota-extrallehan toi kuuluis, etenkin kun Neuromaani ei saanut edes ehdokkuutta. Veikkaisin kuiteski et Hurme voittaa, mikä nyt ei ole huono sekään.
Kiva tietty et Liimattakin vihdoinkin saa tunnustusta (myös) kirjailijana.
Last edited by jookcha (10.11.2017 13:53)
Käytännönläheinen ja astetta syvällisempi itsetuntemuskirja vie lukijansa matkalle oman mielen syövereihin. Meissä kaikissa elää avoin, leikkisä, vapaa ja iloinen leijonanpentu. Leijona ei pelkää, nöyristele eikä häpeile. Se luottaa, uskoo ja tarjoilee itselleen vain parasta mahdollista. Rohkea leijona luottaa intuitioonsa ja vaistoonsa lukiessaan elämän merkkejä ja signaaleja. Oletko valmis lähtemään matkalle oman mielesi viidakkoon?
eikös leijonat elä savannilla.
kiekkokaukalossa
bzort glorf bööth
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
Mielesi savannit
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
mielesi kiekkokaukalo
Oikean rytmin kiinni saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
Jotain tanssin bez eiq ja fall joo.
lukekaa juha hurmeen kirjoja, juntit
KZ wrote:Vilkuilin kaupassa tuota Hurmeen Niemi kirjaa. Kiinnostaa. Millä tavalla tää on kaunokirjallinen teos?
VASTAA!
Siis millä tavalla kaunokirjallinen? En ole lukenut vielä kokonaan, mutta pidän toistaiseksi paljon. Hersyvästi kirjoitettu, tasapainottelee minusta hienosti vakavan ja hämmentävän välillä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Harrastatko kirjojen uudelleen lukemista?
Itse en, enkä ole ajatellut aloittaa. Kirjan lukeminen kun on vähän pitempi projekti kuin tunti pari ja maailma on uutta luettavaa täynnä loppuelämäksi. Vähän sama kun matkustelussa, ei viittis samaan paikkaan mennä. Mut luultavasti tulen vielä menemään.