You are not logged in.
Feel Flows. Eipä voi paljon parempaa biisiä olla.
Feel Flows. Eipä voi paljon parempaa biisiä olla.
Tämä ja Long Promised Road olivat aivan upea alku Carl Wilsonin säveltäjänuralle. Harmi vaan, että ne jäivät hänen parhaiksi lauluikseen. Näiden perusteella olisi voinut odottaa, että hänestä olisi tullut yhtä loistava lauluntekijä kuin kahdesta veljestään.
Long Promised Road on kanssa maaginen, en tiennyt että sekin oli Carlin kynästä. Suosikkikohta biisissä on erityisesti tokassa säkeistössä alkava ja kolmannessa jatkuva hyräilevä taustalaulu, alkaa kohdassa 0:41.
Itsehän en niin piittaa Surf's Up-levystä, todella epätasainen. Wilsonin veljesten biisit hillittömän tasoisia, mutta nimibiisiä kuunnellessa ei voi välttyä jossittelemasta SMiLE!n valmistumisen kariutumista ja ko. biisin päätymistä levyn sillisalaattimaista tasoa kohottamaan - Dennis ei lauluntekijän roolissa paikalla, vaikka biisejä olis tuolloinkin ollut, ja Al Jardine/Bruce Johnston/Mike Love-osasto ei juuri miellytä (Sunflowerilla menettelee näiden ei-Wilsonienkin biisit), eli parempikin levy vois olla. Taitaa mun korviin Sunflower olla viimeinen hyvä rantapoikien levy (mainion Love You:n ohella, mutta se on kyl aika.... kummallinen). Dennis WIlsonin sooloura nyt erikseen tietenkin, Pacific Ocean Blue täydellinen, eikä Bambu huonompi (mitä nyt jälkikäteen kasattu).
Itsehän en niin piittaa Surf's Up-levystä, todella epätasainen.
Minä rakastan Surf's Upia. Osaksi se kyllä johtuu siitä, että se oli ensimmäinen Beach Boysin levy, jonka kuulin kokonaan. Ainoa biisi, joka ei niin paljon innosta, on Student Demonstration Time. Jossain vaiheessa kuuntelin A-puolta uudestaan ja uudestaan. B-puoli avautui todella vasta vähän myöhemmin. Nykyään olen sitä mieltä, että juuri B-puoli on levyn paras osa.
Seuraava levy Carl and the Passions (So Tough) on kovin haukuttu, mutta minusta yksi parhaista. Holland on kehutumpi, mutta ei minusta ihan yhtä hyvä kuin Carl and the Passions. Myöhemmistä levyistä Love You on hyvin arvostettu. Onhan se hyvä, mutta ei mikään minun suuri suosikkini. Light Album on minusta parempi. M.I.U. Albumilla on vain yksi oikeasti hyvä biisi (My Diane), mutta se biisi on yksi suurimmista suosikeistani Beach Boysin tuotannossa. Yksittäisiä hyviä biisejä on kaikilla myöhemmilläkin levyillä (Going On, I'm So Lonely, Getcha Back, Kokomo, In My Car), vaikka Summer in Paradise onkin niistä selvästi huonoin. Kahden vuoden takainen That's Why God Made the Radio on paras Light Albumin jälkeen ilmestynyt Beach Boys -levy.
Tai jos joukkoon lasketaan soololevyt, niin Brian Wilsonin That Lucky Old Sun on paras Surf's Upin jälkeen ilmestynyt Beach Boys -levy. Kaikilla muillakin Brianin soololevyillä on hienoa musiikkia. Ja Dennis Wilsonin soololevyt ovat myös hienoja. Minulla oli lyhyt kausi, jolloin arvostin enemmän Dennisiä kuin Briania. Keskimääräinen taso hänellä varmaan onkin korkeampi, koska biisejä on paljon vähemmän kuin Brianilla.
Tästä luultavasti huomaa, että minä olen kovan luokan Beach Boys -fani. 50-vuotiskiertueen konsertti Royal Albert Hallissa oli yksi minun suurista konserttikokemuksistani.
Brian Wilson's 10 Favorite Beach Boys and Solo Songs
The legendary Beach Boy gives us the list of what he thinks are his best tracks over the years. Plus: Listen to his new collaboration with Kacey Musgraves, exclusively here.
uusi biisi ei kyllä oikein vakuuta
Im sad to hear about Jack Rieley passing away last Friday. Jack was our manager in the early 1970s and helped us a lot. He wrote the lyrics for A Day in the Life of a Tree which blew me away. I also had Jack sing the lead on that one because his voice seemed to fit the song. Jack was a real force on our Surfs Up and Holland albums and Ill always remember his kindness. My thoughts go out to Jacks family and friends.
- Love and Mercy, Brian
kuuntelin just tota biisiä viime sunnuntain metsäkävelylläni, R.I.P.
Jack Rieleyllä oli suuri vaikutus 70-luvun alun Beach Boysiin sekä managerina että taiteellisesti. Hänestä kai on aika monenlaisia mielipiteitä. Bruce Johnston ilmeisesti lähti bändistä riideltyään hänen kanssaan. Itse olen sitä mieltä, että hänellä oli Beach Boysiin pääasiassa hyvä vaikutus. Surf's Up, Carl and the Passions So Tough ja Holland ovat hienoja levyjä.
Brian Wilsonin pitäisi kyllä tulla Suomeen. Hän ei ole ollut täällä Beach Boysin jäsenenä eikä sooloartistina.
Olen nähnyt Beach Boysin Suomessa. Olen nähnyt Brian Wilsonin Beach Boysin kanssa Lontoossa. Mutta Brian Wilsonia en ole nähnyt Suomessa. Eikä ole nähnyt kukaan muukaan.
Pitäisi varmaan sanoa jotain No Pier Pressure -levystä. Tähän mennessä se ei ole tehnyt kovin suurta vaikutusta. Mutta myöskään That Lucky Old Sun ei ensin tehnyt suurta vaikutusta ja nyt pidän sitä samantasoisena mestariteoksena kuin Pet Soundsia ja Smiley Smileä ja Sunfloweria. Joe Thomasin tuotanto kyllä tuntuu liian sliipatulta. Se oli aluksi ongelma myös Beach Boysin That's Why God Made the Radio -levyn suhteen.
onkohan tämä täydellinen pop-kappale tosiaan bruce johnstonin käsialaa? vai pelkkä teksti? tekijätiedot sanovat johnston/b. wilson.
onkohan tämä täydellinen pop-kappale tosiaan bruce johnstonin käsialaa? vai pelkkä teksti? tekijätiedot sanovat johnston/b. wilson.
Ilmeisesti suurimmaksi osaksi Bruce Johnstonin ja hyvin vähäiseltä osin Brian Wilsonin. Ja vähän yllättäen Brian on ilmeisesti tehnyt siihen nimenomaan tekstiä eikä musiikkia.
tähän ei brian eikä bruce tehnyt tekstiä, mutta hieno on biisi:
sunflower lp 45 v. tänään
Yksi parhaista
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.
nostetaanpa vitossivulta tämän toisaalla esitetyn kysymyksen verukkeella:
psykokarkki wrote:hiirimattona wrote:En muista yhden Beach Boysin biisin nimeä (Gintsu, Hantta ja muut diggarit auttakoon!) eli se mikä alkaa kellon kilahduksella ja melodia starttaa siitä. On niitä isoimpia hittejä, mutta mulla ei ole hittilevyjä tässä edessä, et voisin tarkistaa.
eipä tule mieleen, muistatko mitään muuta siitä?
No nyt tuli mieleen, et olikos tää sittenkin ihan vain Sloop John B?
Ei minusta, eli jos tulee vähän samanlaisella kehittelyllä etenevä biisi mieleen, mutta joka alkaisi selkeämmin kellon kilahduksella / kumahduksella niin saa ehdottaa.
nostetaanpa vitossivulta tämän toisaalla esitetyn kysymyksen verukkeella:
hiirimattona wrote:psykokarkki wrote:eipä tule mieleen, muistatko mitään muuta siitä?
No nyt tuli mieleen, et olikos tää sittenkin ihan vain Sloop John B?
Ei minusta, eli jos tulee vähän samanlaisella kehittelyllä etenevä biisi mieleen, mutta joka alkaisi selkeämmin kellon kilahduksella / kumahduksella niin saa ehdottaa.
Hiteistä Sloop John B on minusta ainoa, johon tuo kuvaus sopii jollain tavalla. Eikä niistäkään biiseistä, jotka eivät ole hittejä, tule mieleen oikein mitään mahdollista.
Minulle tuli Wouldn't It Be Nice heti mieleen, mutta se ei ehkä sovi kyllä kuvaukseen. In My Room?
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
pet sounds tänään 50 v.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
ihan kelpo kirjoitus eilisestä päivänsankarista: The Beach Boys Pet Sounds came out 50 years ago. It still feels fresh today.
Wouldn't It Be Nice se taisi lopulta olla, vaikka jotenkin muistelen vielä jotain tuohon paikalle. Hetken aikaa epäilin Never Learn Not To Love Me, mutta tuossahan ei ole mitään kelloa alussa.
Aivan upea yhtye ja olisi joskus hienoa viettää esimerkiksi viikko kuunnellen joka päivä keskittyneesti pari levyä kronologisessa järjestyksessä.
bzort glorf bööth
Palasin juuri Lontoosta, missä olin katsomassa Brian Wilsonia. Hän on ilmoittanut, että tämä Pet Sounds -kiertue olisi hänen viimeinen euroopankiertueensa. Hienoa oli, vaikka kieltämättä Brian vaikutti väsyneeltä. Laulaminenkaan ei mennyt ihan parhaalla tavalla, ja hän poistui aina lavalta heti, kun se oli mahdollista. Vieressä oli koko ajan Al Jardine, joka teki hyvää työtä. Välillä lavalla oli myös Blondie Chaplin, joka sooloili aika paljon ja liikkui enemmän lavalla kuin muut. Joitakin se on tällä kiertueella ilmeisesti ärsyttänyt. Olen siitä aivan eri mieltä. Bändissä oli mm. Matt Jardine ja Billy Hinsche.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Kuin junan yöllä.
"you guys feeling the acid yet?" (kohdassa 2:33)
"No way could I kill a tree to hang baubles on it for a few weeks of the year.
but we do eat meat yes. Only of Animals we use everything from them so leather being one by product."
*huokaus*
telkkarissa muuten just menossa rockin klassikkolevyt -sarjassa pet sounds, tosin näköjään varhaisempiakin vaiheita siellä käsitellään. beach boysien joululevy muuten ollut tehosoitossa täällä ja onhan se kova. ihana bändi, ameriikan piitles
Aika turha dokkari.
Aika suureksi osaksi vähän turhaa höpinää. En kyllä ollut odottanutkaan, että siinä olisi mitään uutta. Ihan mukavasti sen silti katsoi.