You are not logged in.
pulp fiction
klassikot on klassikoita, kevyesti 5/5
noiseidea wrote:Il grande silenzio
Todella kova Corbuccin talvispaghettilänkkäri. Hauskasti miten The Stuffissa varsinainen the stuff näyttää partavaahdolta, niin tässä "Utahin" pikkukaupungin lumiset kadut oli luotu just partavaahdolla.
Jep, tää parhaita spagetteja, ihan siellä Leonen rinnalla. Kinski ja Trintgnant ns. "vitun hyviä", Morricone toimii totutun tehokkasti
Juu omia suosikki-spagetteja kanssa tämä
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Il mercenario 4evah!
Dolemite is my name oli ihan symppis.
Slumber party massacre 2 aika älytön. Nightmare beach melkein yhtä älytön. Molemmat sujuvia ja sopivan lyhyitä.
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS
Mitä meistä puhutaan oli aika kova
'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damageto kill.'
12 Angry Men (Sidney Lumet) ****+
The Godfather (Francis Ford Coppola) ***+
Miles Davis: Birth of the Cool (Stanley Nelson)
Hyvältä dokkarilta vaikutti, mutta vaikea arvioida, kun en aihetta tarpeeksi hyvin tunne.
Boogie Nights (Paul Thomas Anderson) ***+
Vähän ylipitkä ja olisi voinut toimia allekirjoittaneelle paremmin ilman Wahlbergia.
The Secret World of Arrietty (Hiromasa Yonebayashi) ***½
Käsikirjoitus tosi heikkoa mutta näytti ja kuulosti (paitsi musa, liian siirappista höttöä) ihan uskomattoman kauniilta
Sunset Boulevard (Billy Wilder) ****-
8½ (Federico Fellini) ***½
En ehkä tota täysin osannut näin ekalla kerralla sisäistää. Paikoitellen tylsistytti, mutta veikkaisin, että seuraavalla katselukerralla saattaa nekin kohdat tuoda enemmän.
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
The Htich-Hiker
Ida Lupinon perushyvä film noir.
U-571
Sujuva toiminnallinen toisen maailmansodan sukellusveneleffa. Tässähän on aika paljon oiottu faktojen suhteen mutta se onkin elokuvaa. Mulla on siis heikko paikka sukellusveneleffoille joko oon sen maininnut.
The City of Lost Children
Visuaalisesti 5/5, muuten ihan mitä sattuu. Näille jos löisi kovan käsiksen eteen plus 100 miljoonaa dollaria ja sanottaisiin että filmatkaa toi niin voisi tulla aika tiukkaa jälkeä. Juuh, eivät ole tehneet yhdessä töitä aikoihin, Jeunet kävi Hollywoodissa ja jälki oli julmaa jne.
Avengers: Endgame
En sanoisi massiivinen, sanoisin pöhöttynyt. Vaikka tässä stakes is high, ei kyllä paljon siltä tuntunut. Infinity War oli monta askelta parempi. Tässä tuntui olevan fan service ja previously on Avengers olennaisempaa kuin elokuvan tekeminen. Hyvää oli ehdottomasti Bruce Bannerin uusi olemus. Se Avengers-teema mikä tossa soi noin sata kertaa on kans aika vetävä. Mutta odotin tältä aivan eri tason elokuvakokemusta. Onhan toi MCU kaikkinensa huima juttu, että jumalauta supersankarileffat on kovin juttu - enpä tätä 90-luvulla Marveleita lukiessani olisi uskonut. Koko tuohon liutaan mahtuu kehnoja leffoja ja tätä voimarukkasta ei hierota sieltä ekasta Iron Manista lähtien (eka Iron Man on koko saagan parhaita leffoja).
Yön saalistajat
Visa Mäkinen tekemässä exploitaatioleffaa Porin vaarallisissa maisemissa. Aikamoista torttuahan tämä on, mutta Mäkisen "visiota" täytyy tavallaan arvostaa.
La polizia ha le mani legate (Killer Cop englanniksi)
70-luvun italialainen poliittinen trilleri, ei niin toiminnallinen kuin tuon ajan italocrime yleensä, ja hyvä näin. Tykkäsin tästä.
Last edited by noiseidea (23.03.2020 11:59)
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Pasolinin Decameron
Elämänmyönteinen pläjäys. Pissaa, kakkaa, piereskelyä ja paneskelua. Seksi ei ole syntiä.
Last edited by jookcha (23.03.2020 12:17)
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
The City of Lost Children
Visuaalisesti 5/5, muuten ihan mitä sattuu. Näille jos löisi kovan käsiksen eteen plus 100 miljoonaa dollaria ja sanottaisiin että filmatkaa toi niin voisi tulla aika tiukkaa jälkeä. Juuh, eivät ole tehneet yhdessä töitä aikoihin, Jeunet kävi Hollywoodissa ja jälki oli julmaa jne.
Olen pitkään miettinyt, uskaltaisiko tämän katsoa. Suhtautumiseni Jeunet'n filmeihin on vähän sekava. Olin kuullut Delicatessenia hehkutettavan joten katsoin sen. Minusta se oli aika sietämätön, vaikka siinäkin oli visuaalisesti hienoja juttuja. Siinä oli joku laite, joka tunnistaa paskanpuhumisen. Minusta se filmi olisi tarvinnut sellaista laitetta. Alien 4 oli muistaakseni mainettaan parempi, mutta nyt en kyllä oikein muista sitä (Näin muuten viime yönä painajaista, jossa alien ajoi minua takaa.) Ja Amelieta yritin katsoa, mutta en kestänyt muutamaa sekuntia pidempään.
Orlando
Hieno elokuva, sopivan mittainen, sisällön määrä oli hyvin sovitettu pituuteen.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
noiseidea wrote:The City of Lost Children
Olen pitkään miettinyt, uskaltaisiko tämän katsoa. Suhtautumiseni Jeunet'n filmeihin on vähän sekava. Olin kuullut Delicatessenia hehkutettavan joten katsoin sen. Minusta se oli aika sietämätön, vaikka siinäkin oli visuaalisesti hienoja juttuja. Siinä oli joku laite, joka tunnistaa paskanpuhumisen. Minusta se filmi olisi tarvinnut sellaista laitetta. Alien 4 oli muistaakseni mainettaan parempi, mutta nyt en kyllä oikein muista sitä (Näin muuten viime yönä painajaista, jossa alien ajoi minua takaa.) Ja Amelieta yritin katsoa, mutta en kestänyt muutamaa sekuntia pidempään.
Delicatessen oli huono, katsoin sen suurin odotuksin. Alien 4 oli huono. Amelie'ta en ole nähnyt vuosikausiin, olisi itse asiassa ihan jännä katsoa se uudelleen.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Jeunet on vähän samalla tavalla rasittava kun joku Terry Gilliam. Sen jonkun Micmac-pökäleen taisin vielä käydä ihan teatterissa kattomassa. Amelielle jyrkkä ei. Ehkä tähän vaikuttaa myös se että VIHAAN ns. "aikuisten satuja" ja maagista realismia.
Last edited by jookcha (23.03.2020 15:02)
Jeunet on vähän samalla tavalla rasittava kun joku Terry Gilliam.
Tää on kyllä hyvin sanottu.
Mulla on muistikuva että 2000-luvun alussa tykkäsin Amélie'sta
Last edited by noiseidea (23.03.2020 15:04)
Jeunet on vähän samalla tavalla rasittava kun joku Terry Gilliam.
Tähän täytyy sanoa, että pari Gilliamin filmiä on minun mielestäni mestariteoksia: Brazil ja 12 apinaa. Monet taas ovat sekoiluja, joissa ei ole päätä eikä häntää. Delicatessenista luettuani odotin nimenomaan jotain vastaavaa kuin Brazil ja petyin. Sinänsä myös Brazil on sekoilu, mutta se on silti saatu toimimaan kokonaisuutena. 12 apinaa taas on juoneltaan selkeämpi, vaikka siinäkin Gilliamin persoonallinen tyyli näkyy vahvasti.
Last edited by EndloseAngst (23.03.2020 15:32)
The perfume of the lady in black
Joku nimi oli keksittävä. Tää oli taas tämmönen nainen tulee hulluksi pehmo giallo, joka on suurimmaksi osaksi pitkäveteinen, ja sitten on muutama twisti ja hyvä kohtaus. Ei niin kömpelö ja vaivaannuttava (eli koominen ja korni) kuin jotkut näkemäni. Tämmösistä tykkääville varmasti varma tapaus ja klassikko.
12 apinaa
Brazil
The perfume of the lady in black
Joku nimi oli keksittävä. Tää oli taas tämmönen nainen tulee hulluksi pehmo giallo, joka on suurimmaksi osaksi pitkäveteinen, ja sitten on muutama twisti ja hyvä kohtaus. Ei niin kömpelö ja vaivaannuttava (eli koominen ja korni) kuin jotkut näkemäni. Tämmösistä tykkääville varmasti varma tapaus ja klassikko.
Tää oli hämmentävä leffa, en tiedä missä se parfyymi oli, nainen mustissa näkyi kai kerran(?) ja leffa oli tosiaan aika tylsä. Näissä piireissä ei tunnu vaativan kovin kummoisia ansioita että pääsee jonkinlaiseen klassikkokategoriaan. Hyvä määritelmä "nainen tulee hulluksi giallo"
Last edited by noiseidea (23.03.2020 16:54)
12 apinaa
Brazil
12 apinaa
Brazil :peuk:
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
noiseidea wrote:12 apinaa
Brazil12 apinaa
Brazil :peuk:
Molemmat ihan jepa. Fear and Loathing in Las Vegas pitäs kattoo uudestaan joskus. Tossa ne olennaiset Gilliamit taitaa sit ollakin.
Fisher king pitäis katsoa. Muistaakseni tykkäsin siitä lapsena.
Eilen katsoin:
The Comedy
Tim Heideckerin, Gregg Turkingtonin ja muun possen erinomaisen onnistunut tulkinta kaveriporukasta, jolla on liikaa rahaa ja aikaa eikä minkäänlaista vastuuta tai määränpäätä. Elokuvan sanoman tiivistää parhaiten kohtaus, jossa porukka kikkailee koriskentällä Disintegration Loopsin soidessa. ****
Entertainment
Kunnianhimoinen taustatarina Gregg Turkingtonin Neil Hamburger -hahmolle. Ideana ei selkeästi ole tehdä perinteisessä mielessä hyvää leffaa, vaan kääntyä väärään suuntaan aina ratkaisevalla hetkellä. Masentava katseluelämys, mutta kuitenkin ehdottomasti katsomisen arvoinen, jos näiden kavereiden touhut yhtään kiinnostaa. ***
Little Forest: Winter/Spring
Upea leffa, jossa ei ihan hirveesti muuta tehdä kuin säilötä, mausteta ja hauduteta ja siinä sivussa otetaan pienen japanilaiskylän viisaudet haltuun omaan aikuistumiseen. ****
Little Women
Huippuluokan tekijöiden huippuhyvää näyttelemistä, hienoja kohtauksia, mutta joku tässä aiheutti tunnetasolla ison etääntymisen, lieköhän liian ison ja kalliin tuotannon kiilto tai jotain. Se vielä sanottakoon, että jos jokin uhkaa 110 rosenttista heterouttani niin kyllä se on tuo Chalametin Timo. ***
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Esim. The Adventures of Baron Munchausen on aivan uskomattoman huono.
Etsin puhelimesta keskustelua mausteista (jatkot ->), niin siellä tuli vastaan että oon lopettanut tän kesken. Sen takia ei löytynyt Letterboxdistakaan mitään mainintaa.
Last edited by noiseidea (24.03.2020 13:55)
Les Misérables
Tämä tuli vilkuiltua Orionissa ennen lockdownia. Komea elokuva. Hivenen paatoksellinen. Hienosti ohjattu lapsia ja nuoria tekemään juttuja ranskalaisessa lähiössä, joka on vaarallisempi paikka kuin luulis. Oisin kaivannut vähän hienovaraisempaa otetta, mut aika magee tämä oli. Perkele, onpa vaikea päättää annanko kolme vai neljä. ***
You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.
Les Misérables
Tämä tuli vilkuiltua Orionissa ennen lockdownia. Komea elokuva. Hivenen paatoksellinen. Hienosti ohjattu lapsia ja nuoria tekemään juttuja ranskalaisessa lähiössä, joka on vaarallisempi paikka kuin luulis. Oisin kaivannut vähän hienovaraisempaa otetta, mut aika magee tämä oli. Perkele, onpa vaikea päättää annanko kolme vai neljä. ***
Kävin kattoo tämän festivaaleilla, ja itse olisin antanut ****. Tehokkaasti kerrottu.
jookcha wrote:Esim. The Adventures of Baron Munchausen on aivan uskomattoman huono.
Etsin puhelimesta keskustelua mausteista (jatkot ->), niin siellä tuli vastaan että oon lopettanut tän kesken. Sen takia ei löytynyt Letterboxdistakaan mitään mainintaa.
Sisältää oikein hyviä hetkiä ja muistaakseni ihan ok muutenkin, tosin aika kauan aikaa siitä kun oon nähny.
Laputa - linna taivaalla. Ihan hyvä piirretty tämäkin. Nausicaä oli ehkä vähän parempi, siinä oli inasen verran isompi fantasiakerroin ja paremmaät musaät. Tässä oli ehkä parempi tarina tai en tiiaä.
Tuanoi saatana.
La vendetta è un piatto che si serve freddo (Death's Dealer)
Kostospagettia, ei mitenkään erikoinen genressään.
Blow the Man Down
Pikkukaupungissa tapahtuu hassuja, ja kaikilla on salaisuuksia! -nykynoiria.
Aniara
Myyrmäen ostari ja ruotsinlaiva nussi, siitä tuli avaruusalus. Tässä elokuvassa kyseinen avaruusalus laitetaan post-apokalyptisesta Maasta matkalle Marsiin. Tää oli huono, käsis oli huono, avaruusalusta ei oltu edes yritetty lavastaa (näytti siis äidiltä ja isältään) jne.
Uncut Gems
Suuri amerikkalainen rikoselokuva! Pääosaa esittää lähinnä pierukomedioistaan tunnettu Adam Sandler, jumpe sehän on oikea artist! New York, oh fuck, I wanna cum on you. Onko Martin Scorcese kuullut täst... WTF se on tuottanut tän. Ja korista, vitusti korista, koska ollaan Amerikassa. Korista, ja korisstara. Päähenkilö on luuseri, kuten Good Timessa, mutta eri tavalla. Tällä luuserilla on massia. Tässä tapahtuu koko ajan, koska ollaan New Yorkissa - yo New York show me your tits you cheap skank! Musat on tehnyt Oneohtrix Point Never. 3/5
Uncut Gems
Suuri amerikkalainen rikoselokuva! Pääosaa esittää lähinnä pierukomedioistaan tunnettu Adam Sandler, jumpe sehän on oikea artist! New York, oh fuck, I wanna cum on you. Onko Martin Scorcese kuullut täst... WTF se on tuottanut tän. Ja korista, vitusti korista, koska ollaan Amerikassa. Korista, ja korisstara. Päähenkilö on luuseri, kuten Good Timessa, mutta eri tavalla. Tällä luuserilla on massia. Tässä tapahtuu koko ajan, koska ollaan New Yorkissa - yo New York show me your tits you cheap skank! Musat on tehnyt Oneohtrix Point Never. 3/5
Ei hullumpi kiteytys.
noiseidea wrote:Uncut Gems
Ei hullumpi kiteytys.
arvosanan kohdalla on kuitenkin ilmeisesti tullut lyöntivirhe. siinähän pitäisi lukea 4,5/5
Laatu wrote:noiseidea wrote:Uncut Gems
Ei hullumpi kiteytys.
arvosanan kohdalla on kuitenkin ilmeisesti tullut lyöntivirhe. siinähän pitäisi lukea 4,5/5
Pienet virheet sallittakoon, kun taiteilija-kriitikolla on padot auki, ja herkullista analyysiä ryöpsähtelee meidän ansaitsemattomien ulottuville
Täytyy sanoa että olin aika yllättynyt Letterboxdissa "frendien" tälle antamista arvioista. 4,5/5 oli mediaani. Sen ymmärsin että tätä hehkutettiin (tai että oltaisiin hehkutettu jos olisi jäänyt sinne se hehkutus) ropakon toisella puolella niin vitusti, koska just noi NYC-runkkaukset ja Kevin Garnett ja NBA on kamaa mikä siellä uppoaa, toki leffassa on vähän muutakin.
Last edited by noiseidea (27.03.2020 12:32)