You are not logged in.
Kimmo
Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan
hanuritrio:
Ei yllättänyt tämä uutinen
menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta
Eikun täähän oli just parasta ikinä! Kimmolle suurin mahdollinen
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Hanurigate jatkuu: nyt puhuu Kimmo!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Hyvä avaus nimeltämainitsemattomalta foorumistilta NRGMissa, jatkakaa
joo, mielenkiintoinen juttu, ja mulle on tuttuja vain 2 ensin mainittua levyä, pitääpä tutustua muihinkin.
Gjallarhorn on kovis, varsinki tuo mainittu levy + Grimborg
Mä en jaksa kauheesti g-hornia mutta siihen on monia syitä, kokoonpanon vaihtelu on ollut väsyttävää ja (sinänsä ihanan) Jennyn sijaan kuuntelen mieluummin sen esikuvaa Lena Willemarkia
Muuten, parasta juuri nyt: sähköpaimen
Aivan mahoton keikka pari viikkoa sitten Kyldyyrien museolla
Jouhiorkesteri eilen Kaustisen Pelimanni-ravintolassa
Kaustisen Pelimanni-ravintolassa
Alpparissa sunnuntaina 11.7. taas PUISTOKARKELOT!
KOKO PERHEEN KANSANMUSIIKKIFESTIVAALI
Linnanmäen kupeessa korkeiden kallioiden ja rautatien välissä lepää kaunis Alppipuisto. Siellä sunnuntaina 10.7. järjestettävä Puistokarkelot on suomalaisen huippukansanmusiikin kavalkadi ja koko perheen piknik-tapahtuma. Perinnearkku ry:n järjestämään tapahtumaan on vapaa pääsy!
Kesäisen sunnuntain iltapäivää ovat vauhdittamassa seuraavat maanmainiot yhtyeet:
Klo 13: Gommi ja Pommi
Klo 14: Antti Paalanen
Klo 15: Jouhiorkesteri
Klo 16: Kaarina
Klo 17: Blink (NO-SWE-FIN-EST)
Klo 18: Eero Grundström
Klo 19: Orkestar Bordurka
Blinkin tytöt on ihania! Ja Paalas-Antin soolohanurismi ihan ässää ja myös tuon Loppuasukkaalta tutun Eero G:n harmonismi! Ja onhan siellä Pekkokin Jouhiorkesterin riveissä ja maailman parhaat jänis ja kissa! Ja lopuksi Bordurian Parti Time! Shinne!
Toki 10.7.
Mistäs kannattaisi lähteä kantelemusiikin pariin? Tarkoitan, että millä artistin nimellä kannattaisi lähteä esim. kirjastosta cd-levyjä lainailemaan? Myös sellainen kipinä on tullut, että voisi melkein hommata kanteleen ja opetella soittamaan. Ala-asteella jopa osasin ja esiinnyin, mutta sitten se jäi kun ei ollu enää pakko. Onko täällä asiantuntijoita, joka osaisi kertoa, että millainen olisi hyvä aloittelijan soitin ja että miten ylipäätänsä kannattaisi aloittaa opettelu näin omatoimisesti? En osaa edes nuotteja enää.
Arja Kastisen Vaskikantele 1833. On Spotifajssa. Aivan ihana levy
Jos oot tosissasi tuon k-eleen kanssa, niin ei siihen mitään nuotteja tarvi. Mä voin lainata sulle jostain viisi- tai kymppikielisen kokeiltavaksi jos kiinnostaa.
Jos oot tosissasi tuon k-eleen kanssa, niin ei siihen mitään nuotteja tarvi. Mä voin lainata sulle jostain viisi- tai kymppikielisen kokeiltavaksi jos kiinnostaa.
Jees, pitääpi kuunnella tuo. Kiitos. Katsoo nyt, että onko tämä jotain hetkellistä himoa, kuten kitaran opettelun kanssa oli. Joten palaillaanpa asiaan ehkä loppukesästä.
Komp, ton levyn myötä viiskielisen nerous paljastui mulle. Parasta musaa.
Puistokarkeloissa tuli tosiaan piipahdettua, ja luulisin bonganneeni Popen, mutten kehannu mennä häiriköimään. Mut ehkä Kaustisella nämä, huomenna nimittäin sinne!
Hyvät meiningit oli tosiaan tänäänkin, vaikka Jouhiorkesteri vetikin Pelimannissa pari kuukautta sitten ehkä vähän kovemmin. Paalanen oli toki kova ja Gommi ja Pommi oli kiva nähdä ehkä viidentoista vuoden tauon jälkeen. Blink vaikutti aluksi vähän vaisulta, mut meni ihan kivana fiilistelynä siinä välissä, Grundströmin kanssa samoin. Mut sitten piti ennättää junaan, niin Bordurka jäi näkemättä.
Bordurkaa piti tulla kattomaan, mutta sitten Scrabble vei mielenkiinnon.
Keskiviikkona ois Piirpauke, Ville Leinonen ja Dave Lindholm... mutta tuskin tulee lähettyä
...Kaustisilla siis.
Last edited by hezma (11.07.2011 15:07)
Luin Skandinaavinen trendimusiikki
en ole kolmekybänen emoboy
Puistokarkeloissa tuli tosiaan piipahdettua, ja luulisin bonganneeni Popen, mutten kehannu mennä häiriköimään. Mut ehkä Kaustisella nämä, huomenna nimittäin sinne!
Festivaalilla sitten käsipäiväätä
Karkeloissa oli kyllä varsin kivaa, joten pitää varmaan tulla syksyllä klubillekin. Paalasesta Blinkiin asti tuli kuunneltua ja nämä molemmat oli kyllä erittäin kovia. Jouhiorkesterikin toki mut sehän nyt oli tiedossa jo etukäteen.
Karkeloissa oli kyllä varsin kivaa, joten pitää varmaan tulla syksyllä klubillekin. Paalasesta Blinkiin asti tuli kuunneltua ja nämä molemmat oli kyllä erittäin kovia. Jouhiorkesterikin toki mut sehän nyt oli tiedossa jo etukäteen.
Marraskuun lupia suosittelen erityisesti, sehän on Darth Vaderin palatsissa AKA musiikkitalossa, taitaa olla jopa ilmainenkin ja foorumisteja lauteilla
Paalanen on muuten Womexin ainoa suomalainen showcase tänä vuonna, HAITARI MÄÄRÄÄ
Spämmitääs nyt vielä Antille!
Ja tää Permafrost on kyl mun suosikki uudelta levyltä:
Seurasaari soi ens viikolla (10.-14.8.), tuolla voi käydä ottamassa hyvän dosen arkaaista matskua ennen flowta
Ei pitäs maksaa paljon mitään, museon pääsymaksun jos sitäkään.