You are not logged in.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
30 Years On: Pixies' Surfer Rosa Revisited
niin se aika rientää. john peelin ohjelmassa tuota kuulin ekaa kertaa ja biisihän oli bone machine ja sehän kolahti kerralla
30 Years On: Pixies' Surfer Rosa Revisited
niin se aika rientää. john peelin ohjelmassa tuota kuulin ekaa kertaa ja biisihän oli bone machine ja sehän kolahti kerralla
Mulla vasta neljännesvuosisata ensikosketuksesta bändiin. Serkkuni (RIP) oli nauhoittanut jonkun kasetin täytteeksi Trompe le Monden kolme ekaa ja kaks vikaa biisiä, kolahti kerralla.
Breedersin uusi levy on varsin jees.
This year is the 30th anniversary of Pixies Surfer Rosa. To mark the occasion, the band will release a deluxe edition of the album, paired with their 1987 debut Come On Pilgrim.
Come On Pilgrim its Surfer Rosa will be released by 4AD on August 24.
Pixies have also announced a five-night run of dates at Londons Roundhouse from October 30 November 3 at which theyll play Come On Pilgrim and Surfer Rosa in full.
tuon satsin voisivat tulla tännekin soittamaan.
Tällä hetkellä mun top-jotain 2018 listalla. Tosi vahva levy.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
The remarkable persistence of the Breeders
En nyt ihan joka väitettä tosta allekirjoita, mutta suurin piirtein näin. Breeders on yhtä lailla Pixiesin tavoin onnistunut luomaan oman juttunsa, oman musiikillisen maailmansa, joka toimii omilla lainalaisuuksilla. Vaikka Breeders on varsin melodiapainotteista musiikkia, se ei aina ole poppia. Eikä se siten ole mikään itsestäänselvyys, että Pixiesin fanit diggaisi myös Breedersistä. Breeders ei ole Pixies eikä etenkään mikään Giganticin-biisin "jatke", koska perusasetelma on täysin eri (soittajista puhumattakaan). Huomattava ero on jo pelkästään siinä, että Pixiesille tekee biisit Frank Black eikä kukaan muu. Kim Deal on vähintäänkin yhtä persoonallinen lauluntekijä (ilmankos eivät mahdu Blackin kanssa samaan bändiin).
Vaikka Pixies on mulle indierockin suurkuluttajana varsin tärkeä bändi, niin mulle oli Breedersiin tutustuessa jo aika nopeasti selvää, että tää liippaa paljon lähemmältä omaa sydäntä. Ei sen takia, että pitäisi olla jotenkin väkisin öbscyrempi musamaku, vaan sen vuoksi, että Dealin melodiantaju puhuttelee mua enemmän kuin Frank Blackin. Dealin sisarusten yhteislaulussa on jotain mulle todella vastustamatonta, mulle tulle siitä monella tapaa mukava ja lämmin olo. Vanha kunnon estetiikantaju astuu myös peliin: Breeders tekee yksinkertaisesti parempia biisejä ja bändin yleissoundi on mun korviin mielenkiintoisempi. Kaikki edelleen vähättelmättä Pixiesiä, jolta löytyy mun kirjoissa täydellisiä biisejä vaikka muille jakaa.
Top 5. Pixiesin biisut (ei järjestyksessä)
- Motorway to Roswell
- Alec Eiffel
- Bone Machine
- Monkey gone to Heaven
- River Euphrates
Breedersin top-biisut on laadittava uusiksi uuden levyn myötä. Nolostuksekseni on myös myönnettävä, ettei Title TK ole vielä(kään) hallussa, johtuen siitä, ettei fyysistä kappaletta ole tullut vastaan. Pari-kolme kertaa toki kuunnellut läpi ja hankintalistallahan se väkisinkin on. Taitaa olla ainoa olennainen puuttuva julkaisu näiltä.
Last edited by dadadrlrl (10.05.2018 10:22)
huomenna breeders-keikka eikä kiinnosta yhtään, onks pakko mennä?
huomenna breeders-keikka eikä kiinnosta yhtään, onks pakko mennä?
Sama fiilis. Keikka on varmaan tosi hyvä, mutta vähän jo etukäteen ahdistaa keskiviikona klo 6 herätys. Pakko kai se mennä, kun lippu ostettu.
Ja mitä, showtime klo 22
Last edited by leposi (25.06.2018 19:05)
Voisko KZ tehdä kuten muut foorumistit ja jättää kommentoimatta asioihin, joista ei selkeästi ole kiinnostunut?
Kuvaa myös tän foorumin meininkiä, että keikalla on bändi, jonka saaminen Suomeen keikalle ei ole itsestäänselvyys ja jengi ei keksi muuta sanottavaa kuin "önnönnöö hirveen myöhään".
aika vakio settilista näyttäisi olleen viime aikoina, varsinaisen setin vikana näyttää soineen gigantic, mikä ei kyllä haittaisi yhtään.
aika vakio settilista näyttäisi olleen viime aikoina, varsinaisen setin vikana näyttää soineen gigantic, mikä ei kyllä haittaisi yhtään.
Ei spoilereita ilman varoituksia, kiitos!
Itsehän en vilkuile koskaan settilistoja etukäteen, koska silloin usein vaan jään odottamaan jotain tiettyä biisiä. Olen huomannut nauttivani keikoista enemmän, kun saavun paikalle avoimin mielin.
Breedersin uusinta levyä tullut nyt muutama kerta pyöräytettyä ja vaikkei kyseessä ehkä mikään ihan viiden tähden täysosuma olekaan niin kyllähän tämä bändi selvästi relevantimmalta vuonna 2018 kuulostaa, kuin Pixies.
<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki
Jos jotakuta lakkas lipun hankinnan jälkeen kiinnostamasta tai aamuherätys aikaistui, niin lippu tänne vain!
Meinaan kiinnostaa niin p*rkeleesti minkä lisäks freelancer = ei herätystä.
Last edited by Heihei Kaveri (26.06.2018 13:18)
Ja korjaan viel täs samal edellist postaaja sen verran, että uus levy on täysosuma. ★★★★★
LOL @ "Pixies" 2018
no kyllä taidan kuitenkin jaksaa mennä paikanpäälle, vaikkei odotukset ihan pilvissä ole. tässä muuten mainio esitys jonka bongasin erään forumistin fb:stä:
Kuvaa myös tän foorumin meininkiä, että keikalla on bändi, jonka saaminen Suomeen keikalle ei ole itsestäänselvyys ja jengi ei keksi muuta sanottavaa kuin "önnönnöö hirveen myöhään".
Vois lopettaa spämmimisen, kun on niin vaikeeta spämmiä oikein.
dadadrlrl wrote:Kuvaa myös tän foorumin meininkiä, että keikalla on bändi, jonka saaminen Suomeen keikalle ei ole itsestäänselvyys ja jengi ei keksi muuta sanottavaa kuin "önnönnöö hirveen myöhään".
Vois lopettaa spämmimisen, kun on niin vaikeeta spämmiä oikein.
No sori. Ei nyt ehkä ole maailman mieltä ylentävintä luettavaa jos on odottanut keikkaa kuin kuuta nousevaa ja ainoo mitä kellään on sanottavan aiheesta on "en jaksa". Jos et jaksa, lippu jakoon. Tiedän parikin tyyppiä, jolle kelpais.
no eihän nuo "myöhään" kommentit mitenkään meinaa ettei haluis mennä keikalle tai dissaa bändiä, kyllähän keskustelupalstalle kuuluu kommentit keikkojen aikatauluihin sun muihin kontekstuaalisiin seikkoihin. se vaan on aika persiistä että keikat alkaa noin myöhään arkipäivinä kun on duunia aamulla. tietenkin joku asia voi vituttaa, mutta silti lopulta menee keikalle eikä halua myydä lippua. en tajuu. keskustelu kannattaa aina!
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Full support bändille ja faneille, mutta ymmärrän hyvin, jos ei Breeders jaksa kiinnostaa spämmimään vuonna 2018.
bzort glorf bööth
Okei. Se oli siinä. Kello kasilta jalkakäytäväl Tavastian edessä. Nyrkkiraudat jms. koiranputket voidaa jättää himaan, mut voitte ottaa pari kaveriiki mukaa suojelemaan, meinaan tääl fanileiris ollaa jo aika hiilenä. Elikkä dämäriä voi tulla jos joku spämmijöist yksin tatamilla.
Okei. Se oli siinä. Kello kasilta jalkakäytäväl Tavastian edessä. Nyrkkiraudat jms. koiranputket voidaa jättää himaan, mut voitte ottaa pari kaveriiki mukaa suojelemaan, meinaan tääl fanileiris ollaa jo aika hiilenä. Elikkä dämäriä voi tulla jos joku spämmijöist yksin tatamilla.
BRING IT ON MFACKA mul on valkonen vyö kravmagas
Tuli taas ylireagoitua. Pahoittelut kaikille.
Taitaa olla jotenkin hyvä keikkavuosi, kun tääkin meni suoraan parhaisiin ikinä näkemiin. Jestas mikä bändi. Hyvä settilista, vaikka Doe ja Invisible Man ois ollut kiva kuulla. Vaan ei voi valittaa. Bändi oli ihan hillittömän kovassa iskussa. Kai se Kim Deal aina hymyilee noin leveästi (tolla musalla en ihmettele), mutta kyllä mä olin huomaavinani, että siellä lavalla oltiin aika otettuja vastaanotosta. Olin itse aika yllättynytkin siitä, että tupa oli niin tukossa ja jengi aika hartaana ja innokkaana. Yks tyyppi eturivissä oli tehnyt Dealin sisaruksista käsinuket ja ojensi ne keikan päätteeksi sisaruksille. Ihanaa tällanen.
Ja tiesinhän minä sen, että Kelly Deal on ihana, mutta että se on noin ihana
Parhaat biisit:
- The New Year
- All Nerve
- Spacewoman
- Mitä näitä nyt listaamaan kun kaikki oli parasta
Tuli se Gigantic sieltä kansa, mut ois mulle ilmankin kelvannut.
Rapsaa fani-epäfani-rähinöistä
livahdin nopeasti sisään ympärilleni pälyillen ysin maissa ja kiitin onneani etten saanu pesarista eiq mitäs
niin, lämppäri siellä oli kai juuri aloittanut, pip blom tais olla bändin nimi vaikka koko ajan sotkin mielessäni pip proudiin, joka on se australialainen tai uusiselantilainen tyyppi, joka teki joskus 70-luvulla (?) vähän syd barrettmaista kamaa. mutjoo, ihan kivaa indiepoppausta/rokkausta hollantilaisilta, vaikkei biisit jääny oikein mieleen, mut vokalisti oli söpö
tosiaan sori siittä, mutta mitään kiimaa ei näin arkitiistain keikalle ollut, eikä breeders mulle ole koskaan mikään pixiesin kaltainen tajunnanräjäyttäjä ollut, mutta onneksi oli lippu ja tuli mentyä, nimittäin keikkahan oli kyllä varsin kova ja parani vain loppua kohti. dealin sisarukset oli tosiaan varsin ihquja ja kim hymyili koko ajan ja yritti puhua suomea ja vaikken noilta uusimmilta levyiltä ole kuullut kuin hajabiisejä enkä niitä vanhojakaan ole kuunnellut vuosiin yksittäisiä klassikkobiisejä lukuunottamatta, niin hyvältä vaikutti, settilistahan löytyy täältä. ja kyllähän cannonball ja pixies-matskusta ainoana kuultu gigantic ihan syystä on klassikkostatuksensa ansainnut
Oikein hyvä rokkikonsertti.
Rapsaa fani-epäfani-rähinöistä
Basically kaikki spämmääjät hannas, joten mitään pient läpsimist pahempaa myllyä ei tullu.
Keikka-arviot edellä on kaikki paikkaansapitäviä. Oli kyl kova. Aika tyhjentävä suorastaan.
Oli hyvä keikka! Yllättävän paljon porukkaa paikalla. Joo ja tosiaan näytti siltä että nauttivat olostaan ja soittamisesta ja kaikesta, ei vain sellaista "kiskastaan nyt settilista tästä läpi".
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kuten seurassani ollut kaveri sanoi, hyvän mielen keikka. Dealit olivat todella ihquja ja välittömän oloisia tyyppejä Josephinen viileä pokerinaama-habitus oli muuten aika hauska kontrasti Hangon kekseinä -hymyileviin siskoksiin. Aika paljon biisejä ehtivät soittamaan puoleentoista tuntiin kun ovat niin lyhyitä, mikä on tietysti hyvä. Momentumin ylläpitämisen kannalta olisi ehkä ollut kivempaa kuulla useampi biisi putkeen, mutta toi rupattelu ja säätäminen biisien välissä loi, kuten sanottua, myös omanlaista "kotibiletunnelmaa".
Settilista oli hyvä läpileikkaus painottuen uuteen levyyn ja Last Splashiin. Mietinkin että soittavatko ne jommankumman niistä instrumentaaleista ja tulihan sieltä S.O.S., vaikka Flipside olisi ollut parempi. Happiness Is a Warm Gun, Divine Hammer, Cannonball, All Nerve ja Wait in the Car ehkä kohokohtia itselleni.
Sent from my iPhone 16