#151 03.04.2010 00:00

greenie
Member
Registered: 25.06.2009

Re: Julma-Henri ja Syrjäytyneet

Kuten sanottu, niin itsekin perinteisempää sämpläystä suosin, mutta en koe, että olis mitenkään "kiellettyä" lähtee tekee näitä erilaisia vähän crossover-tyylisiä projekteja ja että on mahdollista tehdä hyvää settiä myös ilman Akaita jne.

Toisekseen en ymmärrä että miten rummuille määritellään se oikea komppi missä niiden kuuluu pysyä

Tossa oli sellasia mokilta kuulostavia kohtia rummuissa, mitkä pisti korvaan. Voi olla, että ne oli sit harkittujakin, tiedä näitä, oon aika surkea rumpali.

Ja kolmanneksi se kakofoniahan tuossa just toimii.

Ei toimi, vie vaan huomiota pois räpäytyksestä, mikä oli musta tossa muutenkin epätasapainossa taustojen kanssa. Lisäksi, jos siirtyy selkeästi pidempään räpäytystyyliin niistä "yks / kaks" -laineista ("moi mun nimi on antti / en nyt tiiä, että kestääkö tässä kantti"), niin olis kiva, jos ei tosiaan se olis niin kakofonista se meininki, jotta sais avautumisista jotain selvääkin.

Tai siis musta olis kiva, mutta nii... hyvä jos toimii jollekin toiselle icon_smile

hodari.png

#152 03.04.2010 16:40

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

Ei vittu jotain tällaistahan tässä jo pelättiinkin, tai ainakin itse pelkäsin. Kuten joku jo sanoikin niin ensin tuli räppilevy, sitten kuunnelma ja nyt esitelmä. Ei helvetti, todella syvissä vesissä taitaa tuo kaveri olla tällä hetkellä.
Tuo kuulostaa todellakin aivan kuin Henri lukisi jostain psykan oppikirjasta 'biitin' päälle, ja se 'biittikin' tuollaista ihme räminää ja räiskettä. Tätä pelkäsin ja sitä sain, eli en varsinaisesti voi sanoa joutuneeni pettymään..

dance

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#153 03.04.2010 16:41

greenie
Member

Levyn nimestäki voi päätellä ettei samal taval toimi niillä kenellä ei oo ollu tai oo mitään mielenterveydellisiä ongelmia.

sadbanana

hodari.png

#154 03.04.2010 16:45

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

toi uus biisi = hyvää musaa, paskaa räppäystä ja paskat tekstit

#155 03.04.2010 20:57

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009

^ osittain oikea ja osittain väärä mielipide grin

Valitettavasti on käynyt rosvo.

#156 05.04.2010 21:17

Happokanttori
Member
From: Hesa
Registered: 02.01.2007

suomenajokoira wrote:

kakofonia toimii.

#157 05.04.2010 22:29

mummeli
Member
From: entinen kävelykatu
Registered: 06.08.2008

greenie wrote:

Niinii, mut siis... alkaako kohta täälläkin... eiku hetkinen, justhan Stupidon tiskillä olikin esillä joku poetry slam -juttu  spede

Koivuniemen herrojen tulevalla levyllä on just tuon Gil Scott-Heronin biisistä coveri. Että zilleen.

voi voi, tuolla menolla et kyllä pääse eduskuntaan _tsot

#158 05.04.2010 22:44

greenie
Member

Oho, tämäpä yllätys. Koivuniemen herrat tekee kyllä ihan hyvää musiikkia, mutta kieltämättä kyllä taannoin pisti miettimään, että miks pyrkiä liian aitoon funkkimenoon? Vokaalit oli sinänsä hyvät, mut mut...

hodari.png

#159 05.04.2010 22:51

greenie
Member

Vokaaleista puheenollen ja aiheessa pysyen: Julma-Henrin parhaita puolia on se, että se ei pyri mihinkään jenkki- tai suomirapjatkumoon tyyliltään. Se on vähän tylsän oloista. Kuuntelin taannoin jotain zimbabwelaista poetry slamia ja... ei helvetti, kaikki yritti niin pyrkiä siihen afroamerikkalaiseen ulosantiin. Pitäisköhän sitä itsekin pykää jenkkikliseenä ja funkin uuden tulon myötä joku Itä-Helsingin Mustat Pantterit? Nahkahanskathan toki löytyy jo. Joo, Meksiko 1968, neva forget. o/ o/

hodari.png

#160 05.04.2010 23:08

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008

mummeli wrote:
greenie wrote:

Niinii, mut siis... alkaako kohta täälläkin... eiku hetkinen, justhan Stupidon tiskillä olikin esillä joku poetry slam -juttu  spede

Koivuniemen herrojen tulevalla levyllä on just tuon Gil Scott-Heronin biisistä coveri. Että zilleen.

Mikä biisi? Tuon johdosta alkoi kiinnostamaan, kävin myspacessa kuuntelessa ja toi Pullotettu-biisin fonityöskentely on ihastuttavaa. Oikeasti tuli mieleen kesäyöt Helsingissä ja kaupungin ulkopuolella rakkaus

Jatkot ehkä jossain toisessa otsikossa? Henrin uusi levy ei vaan kiinnosta, enkä tunnu vanhojakaan enää jaksavan. Ehkä asiat on sit liian hyvin tai jotain, mut esimerkiksi ne huorittelukohdat tökkii valtaisasti just nyt.

Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

#161 05.04.2010 23:44

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

http://www.rumba.fi/julma-henri-syrjayt … esta-5012/

Hesari-tason keskustelua! Mahtavaa!!

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#162 05.04.2010 23:45

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005

Mamukriittisyys esillä?

Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

#163 07.04.2010 10:37

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007

No ei tuolla, mutta Maija Vilkkumaa-topikki kannattaa katsoa jos haluaa sellaiselle itsensä altistaa.

Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

#164 07.04.2010 10:46

psykokarkki
Website

tämmönen arvio löytyi basso-foorumilta, näinhän se vois olla, mut en tiedä kun en ole koko levyä kuullut:

Jos AQF oli epävakaan mielen puheenvuoro, niin tää levy kuulostaa melkein kuin terapeutti-hahmon vastaukselta AQF:n kertojahahmolle. Se selittäisi noi AQF:n biiseistä lainatut klipitkin jollain tavalla, ja levyn nimihän on tosiaan Psykoterapia. En tiiä, tuntuu jotenkin siltä että nää kaks levyä pitäis ymmärtää jonkinlaisena isompana kokonaisuutena.

joku veikkasi myös että kyseessä on joku henrin opintoihin kuuluva opinnäytetyö icon_rolleyes

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#165 07.04.2010 14:18

Bitchfinder General
Member
From: "hesa"
Registered: 22.01.2010

Yäk Julma-Henri ja tupla-yäk viel tälle uudelle kokeelliselle ja "vaikeelle" suuntaukselle. Mua kans hämää niin saatanasti se tekstien vajakkimeno, et ihan ku suoraan jostain pamfletista luettua self-help -kuraa. Niinku joku mainitsiki täällä. Ei näin, ei todellakaan. Onneks ei tartte kuunnella.

Nauratti tosin ku luin Soundista jäbän haastattelun ni se sano, et tekstit perustuu tieteelliseen teoriaan, eli se on siis lukenu niitä oppaitaan. Ois vaan sit vaivautunu edes kirjottamaan ne oppaat lyriikoiks.

Taustoissa on toimivia juttuja. Mut sit taas tää progressio "Minä?", "Tuska", "Raivo", "Mielenrauha", "Minä" (tms) vituttaa niin, että ihan sama vaikka siel ois joku saatanan Faust ja Popol Vuh vetämässä ni paskaa olis.

#166 22.04.2010 17:42

psykokarkki
Website

kuulemma julmiksella jo uusi levy tehtynä, mahdollisesti roopek tehny biitit confused_new

ei kyl oikein jaksa tällä hetkellä kiinnostaa mut ehkä taas joku päivä innostun icon_rolleyes

#167 22.04.2010 18:55

kikke
dragonborn :333
From: Mansesteri
Registered: 24.06.2009

Bitchfinder General wrote:

Yäk Julma-Henri ja tupla-yäk viel tälle uudelle kokeelliselle ja "vaikeelle" suuntaukselle. Mua kans hämää niin saatanasti se tekstien vajakkimeno, et ihan ku suoraan jostain pamfletista luettua self-help -kuraa. Niinku joku mainitsiki täällä. Ei näin, ei todellakaan. Onneks ei tartte kuunnella.

Erittäin vahva sama. kippis

Miksei pitäisi nauraa? Vittu tässä mitään diplomaatteja olla.

#168 26.04.2010 11:20

psykokarkki
Website

#169 03.06.2010 21:38

psykokarkki
Website

psykoterapian musiikin tekijä on avautunut urakalla useammallakin foorumilla, ei sentään vielä tänne ehtinyt mutta:

Universtas wrote:

Ei oo levy-yhtiötä ollenkaan, maksettin itse levyn paino ja masterointi ja kaiken maailman muut kulut, nyt on saatu omat pois onneksi, ettei tarvi maksaa siitä että saa julkaista musaa. Levyä on myyty reilusti alle tuhat... Luulen että useampi sen kuitenkin omistaa esim. ladattuna netistä laittomasti. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta musasta, sillehän ei mahda mitään.

Mä en tiedä varmaan sitten mitä on sydämellä musan teko. Itse olen soittanut koko ikäni kaikkia soittimia, valmistunut ammattimuusikoksi. En ole kuitenkaan koskaan tehnyt musalla rahaa, esim. soittanut jossain humppa/bilebändissä työkseni tai tehnyt kaupallisessa mielessä biisejä. Tätä levyä tein kuitenkin pääprioriteettinä, en tehny muuta duunia ohessa eli olin työttömänä. Voi siis ajatella että tein tätä levyä työkseni aamusta iltaan joka päivä 12 tuntia puolen vuoden ajan ilman palkkaa. Olenko tehnyt siis sen sydämellä jää kysymykseksi? Tekeekö ne tyypit sydämellä musaa jotka käyvät päivätöissä ja harrastuksena vääntävät illasta ehkä tunnin jotain paskaa trackerillä, reasonilla tai fruityloopsilla?

Oman musan tekeminen ja säveltäminen on hiton raskasta settiä, tulee kuuroksi omille tekemisilleen ja yrittää olla itsekriittinen, (en halua tehdä paskaa ja olen perfektionisti). Lisäksi on vielä tyhmää lähteä kirjoitteleen ja avautuun omista tekemisistä. Mulla on musaa onneksi itselle ja omaksi iloksi satoja biisejä valmiina päässä, omalla koneella ja cd-r muodossa. Ne on omaksi iloksi, kukaan teistä ei niitä tule kuulemaan. Jotku ajattelee että ei edes haluttais, pidä paskas. Niin pidänki.

Ne jotka on ostanu levyn: kiitos teille. Ne jotka on sen ladannu, tykkää ja pystyy samaistumaan: ostakaa se. Ne jotka on ladannu ja ei tykkää: deletoikaa se, ei tarvikkaan tykätä. Ne jotka dissaa: tehkää ite levy jolla soitatte kaikki soittimet, teette biisit, miksaatte, äänitätte ja julkaiskaa nii meikä tulee ja dissaa (varmaan moni muukin näköjään). Ne jotka jakaa torrenttina: painukaa vittuun, olette kusipäitä varkaita.

Hyvää kesää kaikille. Ei nähdä Henkan keikoilla enää, 3 vuotta oon soittanu bändissä rumpuja, kasannu ja treenauttanu bändit, tehny keikkoja melkein ilmaiseksi ja ilmaiseksi. Harmi vaan ku ei osaa tehdä mitään muuta ku musaa, sillä ei voi tienata, varsinkaan jos haluaa tehdä jotain omaperäistä, uutta. (Kukaan tuskin sanoo että tässä on matkittu sitä ja tätä pokkana varsinkaan jos ymmärtää oikeasti musiikkia) Jos tässä on jotain matkittu nii Universtasta joka on kollektiivinen tapa tehdä musaa unissa itselläni.

Psykoterapiasta sen verran että sinne on vitun vaikea päästä, itse olen yrittäny päästä 10v psykoterapiaan, ei onnistu. Onneksi tää levyn tekeminen on auttanu mua, kuuntelin räppiä vitusti ja ilmaisin kokemukseni ja tunteeni Henrin räppien päälle soittimilla (räp äänitettiin ensimmäisenä) eli Henrillä ei ollut hajuakaan miltä biisit kuulostavat valmiina. Olen tästä kiitollinen Henrille, en olisi koskaan saanut kuulla näitä asioita mistään muuten. Onnea vielä niille joita levy ei kosketa millään tavalla, teillä on elämässä kaikki hyvin.

Sori vielä kaikille mun avautumisesta ja siitä että oon vitun paska kirjoittaan. Jos osaisin kirjoittaa räppäisin ja laulaisin ite.

#170 03.06.2010 23:00

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006

Piffillä lähteny aika hyvin käyntiin tuo keskustelu...

Tykkään kyllä tosi paljon tuosta uudesta levystä. Onhan se alleviivaavan itsetarkoituksellinen ja vaikka mitä, mutta silti se vaikuttaa todella vilpittömältä mielipiteeltä. Ei mitään piilosanomia, kerrotaan asioista suoraan.

organizing the boy scouts for murder is wrong

#171 07.06.2010 13:33

psykokarkki
Website

bassolla stenkka ja universtas vääntäny oikein huolella icon_lol

en tiedä mikä siinä on, eikös koko ton levyn voi kuunnella ihan laillisesti tosta ylempänä olevasta linkistä mut tekijä jaksaa valittaa ku jengi lataillu ilmaiseksi, pitäis kaikkien poistaa fileet koneiltaan. paitsi jos on kopsattu kirjaston levyltä koska se on laillista. logiikka, missä pelaa? mutta omalta kohdalta karu totuus etten oikein jaksa kuunnella musaa netistä/koneelta, kuuntelen levyn vasta kun saan sen joskus ostettua ihan cd-muodossa.

#172 13.07.2010 12:09

psykokarkki
Website

Uusi kipale "Ongelma ristii kädet" myspacessa.

#173 13.07.2010 12:17

greenie
Member

Oli tänään aamulla Bassollakin. En kuunnellu, tosin.

hodari.png

#174 20.08.2010 14:52

TWISTED BITCH
267 tearz
From: summerisle
Registered: 03.03.2008
Website

hendrimyspace.jpg

JULMA HENRI & RPK: "HENRI" (11/2010)

"ONGELMA RISTII KÄDET" kuunneltavissa:

http://www.myspace.com/julmahenrisyrjaytyneet
http://www.myspace.com/rumpukone

voodoo jippu biggrinpeuk eiq people bez magic people

lol apua kulli

deadhorse kaka ultravox kaka 017 finger wanha ff sheeplove deadhorse tongue finger tongue sheeplove

#175 20.08.2010 18:20

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

Hyvä mätsi!  peuk

Vuoden nuori muotoilija.

#176 05.10.2010 14:03

psykokarkki
Website

henri tuntuu polttavan siltoja takanaan, ei ollu enää väleissä AQF:n biitit tehneen panama rayon kanssa, ja nyt uuden levyn alla edellisen psykoterapia-levyn tehnyt, täälläkin siteerattu universtas kirjoittaa:

Universtas wrote:

ei ole syrjäytyneet enää tällä levyllä, henristä tuli kapitalisti ja ystävien hyväksikäyttäjä.

RPK:n ja henrin välirikkoa odotellessa icon_rolleyes

#177 07.10.2010 10:18

janne m.
Member

Noi universtaksen lapselliset tilitykset bassolla on kyllä myötähäpeän juhlaa. Vaikka sillä jossain siellä nillityksen takana olis joku ihan oikea pointtikin niin se kyllä hukkuu matkalla  spede  Toivottavasti tekee piffille aiheesta topikin...  icon_lol

#178 18.10.2010 10:25

psykokarkki
Website

no tämmöstä tilitystä tällä kertaa:

universtas wrote:

täytyy pyytää anteeksi mun torrenttisekoiluja, julma-henri sanoi mulle että mä en saa rahaa tästä levystä koska sitä ladataan torrentteina.

Julma-Henri & Syrjäytyneet -orkesteri julkaisee uuden albuminsa Psykoterapia 31. maaliskuuta 2010. Orkesterin uusilla oikeilla soittimillaan soittama Psykoterapia -äänite yhdistelee psykologiaa ja progressiivista rytmimusiikkia. Albumin tuotannosta vastaavat Oululaiset Jere Nivukoski ja Universtas. Omakustannealbumin jakelee Playground Music.

tämä ei pidä paikkaansa, kyseessä ei ole orkesteri. levyllä ei ole muita mun ja henrin lisäksi, universtas ja jere nivukoski on sama tyyppi. mä oon kuopiosta. eikä mulla ole uusia soittimia. levyllä on mun julkaisemattomalta levyltä pasi hiltulan soittama rhodessämplen pätkä raidoissa 5 ja 10.

julma henri julkaisi tän levyn oman firmansa kautta, ei maksanu mitä sovittiin, en tiedä monta levyä on myyty, missä sitä on jaettu ja miten paljon, itunes, spotify, equal dreams sun muut paskat ku en tajua niistä vittuakaan.

mä tein levyä nimellä julma henri & universtas, levy meni painoon ja siinä luki syrjäytyneet.

mä äänitin henrin räpit 2 tahdin looppien päälle, se luki läppärin näytöltä lause kerrallaan n. 30 ottoa per lause.

mä editoin ja miksasin henrin räpit, soitin päälle kaikki soittimet, editoin ja miksasin ne. tein kaikki sävellykset.

mä tein tätä levyä n. 2000 tuntia, henri. n. 20 tuntia.

mä sanoin henrille että meitä pyydettiin kultabassokerhoon tai bassoradioon johonki muuhun ohjelmaan tän levyn tiimoilta, se sano: emmä jaksa sinne mennä, mee sä. se meni johonki muuhun ohjelmaan ja sano että me tehtiin psykoterapia bändillä. samassa ohjelmassa se mainosti järjestämäänsä oulu187 festaria ja sanoi että bändi ei osaa biisejä.

sillä ei ole bändiä tällä hetkellä koska mä olen vastannut meidän bändistä koko sen uran alusta saakka.

henri on tästä eteenpäin julma henri ilman syrjäytyneitä (mä ja panama rayo)

me ollaan henrin kanssa tunnettu yli 15 vuotta, mä pidin sitä hyvänä ystävänä ja autoin musiikillisesti niin suurella panoksella kun vaan osasin ja pystyin.

levyn kuluihin piti saada rahaa meidän keikkaliksoista, mä jouduin maksamaan kulut. jako piti olla 50/50. mä sain 10% ja henri kävi intiassa "hillumassa" tyttöystävänsä kanssa muutaman kuukauden.

mä tein keikkoja minimi/bensakuluilla luulin että tää on "meidän bändi" henri ei ollut rehellinen keikkaliksojen suhteen, sanoin että jos liksaa tulee enemmän nii maksa bändille enemmän, se hoiti laskutuksen ja sillä on yritys. mä hoidin soittajat ja sovitukset alqaidan biiseistä ja en tajua musabisneksestä vittuakaan.

nämä on faktoja miten kävi, mä en puhu enempää muista sen kusetuksista, ne ei kuulu tän levyn topiciin.

#179 18.10.2010 11:11

janne m.
Member

Vaikka tuolla jätkällä oliskin jossain tilityksien seassa hyviäkin pointteja, niin sitä täysin realiteettivapaata ja epäloogista paskaa on ainakin Basson foorumille tullut niin paljon että sinne sekaan ne hukkuu. Aluks levyä oli myyty alle tuhat, ja hän oli saanut siitä vain joitain satoja euroja voittoa (10%, mutta mistä summasta?), Henri itse pistänyt taskuun kaiken muun jne, jonkun laskukaavan mukaan 1000x15,90e oli 15900e puhdasta rahaa. Apua, mä tahdon saman hyväntekeväisyysjakelijan ja verotuskohtelun meidän julkaisuille. Hitto siis kuitenkin jos pienpainosomakustanne tänä päivänä tekee vaikkapa sen tonnin voittoa niin onhan se aika älyttömän hyvin.

Tässä se kyllä kiteyttää hyvin:

en tajua musabisneksestä vittuakaan

#180 21.10.2010 12:45

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009

67433_453549981864_712711864_5387434_1452760_n.jpg

Vuoden nuori muotoilija.

Board footer