You are not logged in.
Mulla on Fostexin 4-raituri pimentynyt, veikkaan et siitä on vaan vastus kärähtänyt, lisäksi veikkaan et sen on saanu aikaan treeniksellä joku kulli joka on pistäny virtareikään yhen kaikulaitteen muuntajan koska käytössä tuo ei siis ole hajonnut. Ite saanu ton aikanaan kärähtämään just tuolla tavalla. En ole jaksanu käydä korjauttamassa ku aktiivikäyttöä ei kuisteskaan juuri ole.
Periaatteessa tosta vois luopua mut pitäs ehkä eka selvittää missä vika.
organizing the boy scouts for murder is wrong
En ole mikään radiohuolto mutta oon raitureita aikoinaan pari huoltanut ja aina silloin tällöin vieläkin. Jos olet epätoivoinen ja täällä päin seikkailet niin ota yhteyttä. Joskus noihin voi tuhraantua aikaa jos jotain osia joutuu tilailemaan, itsellä kun ei pakista löydy kuin ihan peruskamaa.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
Periaatteessa tosta vois luopua mut pitäs ehkä eka selvittää missä vika.
Tämä kiinnostaa. Kunhan vain saisi vastuksen kuntoon ja eikä hinta karkaa aivan mahdottomiin.
bzort glorf bööth
janne m. wrote:Periaatteessa tosta vois luopua mut pitäs ehkä eka selvittää missä vika.
Tämä kiinnostaa. Kunhan vain saisi vastuksen kuntoon ja eikä hinta karkaa aivan mahdottomiin.
Harkitaan Eipä tuolla oikein mitään käyttöä ole mut toisaalta ehkä joskus tulee Mä olen auttamattoman huono luopumaan soittimista jne laitteista!
Tsekataanpa eka saako tuon edes kuntoon. (Kenkä - kiitos ilmoittautumisesta, jos olen joskus treella niin saatanpa ottaa yhteyttä ). Ja muutenkin kattoa onko laite ok. Olen viimeksi aktiivisesti nauhoittanut sillä jotain n. kahdeksan-yhdeksän vuotta sitten. Sen jälkeen ollut joskus satunnaisesti "mikserinä" käytössä ja jotain vaan ajanut lyttyyn sen läpi. Malli tais olla Fostex X-77.
organizing the boy scouts for murder is wrong
hiirimattona wrote:janne m. wrote:Periaatteessa tosta vois luopua mut pitäs ehkä eka selvittää missä vika.
Harkitaan Eipä tuolla oikein mitään käyttöä ole mut toisaalta ehkä joskus tulee Mä olen auttamattoman huono luopumaan soittimista jne laitteista!
Selvä homma! 100% ymmärtäminen tuolle jälkimmäiselle, koska itsellä sama!
bzort glorf bööth
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
spämmi nro 8888
lol apua
ultravox
hard rocks
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Last edited by hezma (24.06.2012 18:06)
tässä muuton yhteydessä tuli suljettua vinyylit ja cd:t pahvilaatikoihin, käntillä sterkkoina siten läppäri, c-kasettidekki
ja kasa kasetteja (kajareina ne genelecin pienet aktiivipöntöt). Nyt kävi näin, ei tässä hirveesti mitään logiikkaa tai
syytä takana oo, halusin vaan mahdollisimman vähän roinaa olohuoneeseen.
Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa
halusin vaan mahdollisimman vähän roinaa olohuoneeseen.
Sama mut käytännössä eri.
lol apua
ultravox
Kasettidekki osoittelee hajoamisen merkkejä. No, dyykattuhan tääkin oli ja ei ihan parhaassa kunnossa. Harmittaa silti, hyvä on ollut.
Kasettidekki osoittelee hajoamisen merkkejä. No, dyykattuhan tääkin oli ja ei ihan parhaassa kunnossa. Harmittaa silti, hyvä on ollut.
Mitäs vikaa siinä? Oon aika hyvin onnistunut pitämään nykyisen dekkini jokseenkin toimintakelpoisena melko simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
ammmmm wrote:Kasettidekki osoittelee hajoamisen merkkejä. No, dyykattuhan tääkin oli ja ei ihan parhaassa kunnossa. Harmittaa silti, hyvä on ollut.
Mitäs vikaa siinä? Oon aika hyvin onnistunut pitämään nykyisen dekkini jokseenkin toimintakelpoisena melko simppeleillä huoltotoimenpiteillä.
Tällä hetkellä vaikuttais siltä että Play ei pysy pohjassa. Rewindit on olleet poissa käytöstä ihan tän löytämisestä asti, eli voi kait olla ihan nappulavika vaan.
bernardblack wrote:ammmmm wrote:Kasettidekki osoittelee hajoamisen merkkejä. No, dyykattuhan tääkin oli ja ei ihan parhaassa kunnossa. Harmittaa silti, hyvä on ollut.
Tällä hetkellä vaikuttais siltä että Play ei pysy pohjassa. Rewindit on olleet poissa käytöstä ihan tän löytämisestä asti, eli voi kait olla ihan nappulavika vaan.
Puhdistus saattaa auttaa. Isopropyylialkoholia (apteekista) ja vanupuikkoja. Netistä löytyy ohjeistuksia.
Vanhoille c-kaseteille uusi elämä
voisivat tosin ottaa noista digeistäkin välillä varmuuskopiot kaseteille
Onko kukaan törmänny ongelmaan että kasettidekki ei jaksa pyörittää kunnolla 90-min kasetteja? Soitin pitäs olla ihan laadukas, tietty vanha, mutta huollettu. Muuten toimii loistavasti. Jos mun viiden pennin kämänen japsimankkakin pyörittää niin luulis luonnistuvan myös tällä "kunnon" dekillä.
Onko kukaan törmänny ongelmaan että kasettidekki ei jaksa pyörittää kunnolla 90-min kasetteja? Soitin pitäs olla ihan laadukas, tietty vanha, mutta huollettu. Muuten toimii loistavasti. Jos mun viiden pennin kämänen japsimankkakin pyörittää niin luulis luonnistuvan myös tällä "kunnon" dekillä.
Pyörittääkö se lyhyempiä nauhoja ihan normaalisti? Ja onks se noilla 90-minuuttisilla silleen että hidastuu vai ei pyöri ollenkaan? Onks tää uus ongelma/huollon jälkeen ilmaantunut?
KZ wrote:Onko kukaan törmänny ongelmaan että kasettidekki ei jaksa pyörittää kunnolla 90-min kasetteja? Soitin pitäs olla ihan laadukas, tietty vanha, mutta huollettu. Muuten toimii loistavasti. Jos mun viiden pennin kämänen japsimankkakin pyörittää niin luulis luonnistuvan myös tällä "kunnon" dekillä.
Pyörittääkö se lyhyempiä nauhoja ihan normaalisti? Ja onks se noilla 90-minuuttisilla silleen että hidastuu vai ei pyöri ollenkaan? Onks tää uus ongelma/huollon jälkeen ilmaantunut?
Onko tuossa huollossa vaihdettu vetohihnaa/hihnoja? Vanhassa venyneessä tai kovettuneessa hihnassa ei vältämättä ole tarpeeksi pitoa kiskoa raskasta kelaa.
Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.
bernardblack wrote:KZ wrote:Onko kukaan törmänny ongelmaan että kasettidekki ei jaksa pyörittää kunnolla 90-min kasetteja? Soitin pitäs olla ihan laadukas, tietty vanha, mutta huollettu. Muuten toimii loistavasti. Jos mun viiden pennin kämänen japsimankkakin pyörittää niin luulis luonnistuvan myös tällä "kunnon" dekillä.
Onko tuossa huollossa vaihdettu vetohihnaa/hihnoja? Vanhassa venyneessä tai kovettuneessa hihnassa ei vältämättä ole tarpeeksi pitoa kiskoa raskasta kelaa.
Joo, veikkaisin myös et hihnassa vika tai sit mahdollisesti vetopyörä on törkyinen.
KZ wrote:Onko kukaan törmänny ongelmaan että kasettidekki ei jaksa pyörittää kunnolla 90-min kasetteja? Soitin pitäs olla ihan laadukas, tietty vanha, mutta huollettu. Muuten toimii loistavasti. Jos mun viiden pennin kämänen japsimankkakin pyörittää niin luulis luonnistuvan myös tällä "kunnon" dekillä.
Kaikki on toiminu hyvin tähän mennessä, nyt vasta soitin ekaa kertaa 90-minuuttista (muut kassut toimii edelleen). Kokeilin varmuudenvuoksi toistakin 90-minuuttista kasettia, sama ongelma. Hetken saattaa pyöriä normaalisti, mutta sitte hidastuu.
Huollosta en tiedä, kun itse en ole sitä huollattanu.Pitää vissiin avata soitin ja kattoa mitä sieltä löytyy. Saako esim. noita hihnoja edes mistään?