You are not logged in.
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
Kun levyn biisit oli äänitetty livenä c-kasetille, mentiin tietenkin masteroimaan Suomen parhaaseen masterointipaikkaan eli Finnvoxiin Pauli Saastamoisen luokse. Pauli oli erikseen pyytänyt, että jokainen biisi olisi erikseen kasetin alussa. Mulla oli sitten seitsemän kasettia mukana, 14 biisiä yhteensä. Se sanoi, että sitä kasettimankkaa ei ole käytetty vuosikausiin muuta kuin Albert Järvisen jonkun harvinaisuuskokoelman masteroinnin yhteydessä. Mullahan on erityisen kehittynyt tää paussitekniikka, dekiltä dekille, ja Eskimot-biisissä oli yksi riffi neljä kertaa, jossain vaiheessa halusin sitten toisen ja kolmannen kierron pois ja tämän editoinnin olin kotona toimittanut dekin paussia päälle ja pois painamalla. Suomen parhaassa kuunteluhuoneessa Pauli ei huomannut saumaa.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Tulin just hiihtämästä ja glögiä on, kasetit soi täällä alakerrassa, ameriikan raitti ygönen wouwas liikaa mut kakkonen on eri jees, nyt soi lal lal lalin festarikasetti 2010.
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Kaseettiskenen tulevaisuus on vaakalaudalla - tuplasti!
Ensin mun yömusaghettoblasterin (sic) dekkipuoli alko humisemaan todella äänekkäästi, ja sit mun päästerkkojen tupladekin toinen pesä alko vouvaamaan peruuttamattomasti. Onko tämä lopun alkua??
Olihan se sitä lopun alkua: pari viikkoa sitten hajosi tupladekin toinenkin puolisko - ja vielä kesken lahjamixtapen kasaamista.
Sillä koneella pärjättiin kakskytä vuotta, vaan mistäs uutta tilalle halvalla? Oon vähä pihalla tosta laitehankintaskenestä.
PS. Lopun alkua pt. 2: Onkx tää enää coolia ko Nyt-liitteen kansijuttukin oli tänään kaseteista??
ja forumistejakin mukana jutussa, menee liian kaupalliseksi. eikä 267 lattajjaa ole edes saanut ekoja kasettijulkaisujaan vielä pihalle, tähänkö tää nyt kaatu
mistäs uutta tilalle halvalla? Oon vähä pihalla tosta laitehankintaskenestä.
Smaa.
harry-irene wrote:mistäs uutta tilalle halvalla? Oon vähä pihalla tosta laitehankintaskenestä.
Smaa.
tää ois helsingissä:
http://www.kallionretro.kotisivukone.com/
en sit tiiä kuinka halpaa pitäs olla? ite oon tuolta kaks erinomaista käytettyä dekkiä hakenu tommoseen 50-60e/kpl & ollu ihan tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen..
ja myyjäkin on vielä mukava heppu.
They paid to see the Who
But actually they paid to die
ja forumistejakin mukana jutussa, menee liian kaupalliseksi.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Digitoi vanhat kotiäänitteesi nyt, muuten ne katoavat iäksi
15 vuotta on c-kasetille jo hyvin korkea ikä. Halpaa magneettinauhaa ei ole tehty kestämään aikaa.
löysin teinihuoneestain aikamoisen pinon vanhoja mix-tapeja ja myös kasan ostettuja kassuja, joiden arvo on ehkä vähän sinnepäin, mutta joita voisi käyttää uudestaan. lähinnä kiinnostaisi noiden ostokasettien uusiokäyttö, kun se taisi jollain helpolla vippaskonstilla olla mahdollista. Myös mietiskelen sitä noitten vanhojen mix-tapejen kannalta, et kandeeko ensin äänittää tyhjää päälle ja käyttää sitten uudestaan.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Käännyn hätäpäissäni foorumin puoleen, jospa joku osaisi antaa vinkkiä:
Muutama vuosi sitten käytettynä hankkimani Fostex on levinnyt ja sen kuntoon saaminen olisi tällä hetkellä tuiki tärkeä asia. Eli siis nimenomaan kasettimekaniikka on epäkunnossa. Tietääkö joku jotain mestaa tai jotain tyyppiä joka osaisi huoltaa moisia asioita kondikseen? Noita kassuraitureita kun ei tätä nykyä todellakaa enää liiku.
mimmonen vika?
Hankala selittää, mutta yritetääs: Roudasin raiturin mukanani landelle viime vuonna. Siellä se alkoi pitämään päällä ollessaan outoa huminaa, mutta äänitti ja toisti kiltisti. Nyttemmin kun olin ryhtymässä pitkästä aikaa hommiin, play-nappulasta painaessa oikeanpuoleinen kelanuppi alkoi pyörittämään, mutta nauhalta ei kuulunut mitään. Nuppi alkoi pyörittämään kasettia nopeammin eikä laite enää reagoinut stop- tahi kelauspainikkeiden painamiseen. Huomasin, ettei kasetin lukumekaniikka enää noussut kasetin alta lukemaan nauhaa.
Laite on mallia fostex 280 ja hankittu huuto.netin kautta kuutisen vuotta sitten. Se on toiminut tähän asti moitteettomasti.
Mulla oli kanssa oman fostexin kanssa aikoinaan vähän samantapainen ongelma, jonka korjasin räpläämällä aikani ruuvimeisselillä sitä lukumekaniikkaa. Tökin ja pökin ja sit se alkoi taas toimimaan.
Pro insinööri -meiningille :peul:
^ oma fostex hajoili vähän samaan tyyliin joskus, ja tietysti kesken sessioiden landella. play ei enää toiminu ja jotain vastaavaa. jonneki semmoseen lahden perus tv/radio huoltoon käytiin viemässä ja muutamien päivien päästä oli taas ehjä. (tällä välin piti tietty sit äänittää vaan mankalla huumoriprojekteja). mut joo aina noissa jotain häikkää tuntuu olevan. toivottavasti saat kuntoon!
btw. saa kaupitella neli/kasiraituria jos on jollakulla nurkissa pölyttymässä... meinaan aika vähän noita tuntuu liikkuvan nykyään.
btw. saa kaupitella neli/kasiraituria jos on jollakulla nurkissa pölyttymässä... meinaan aika vähän noita tuntuu liikkuvan nykyään.
periaatteessa voisin kyl myydä, ei oo pahemmin käyttöä enää
annapa ku mietin päivän tai kaks
Samat sanat täällä. Pidemmän aikaa katsellut, mutta eipä ole hetkeen tullut vastaan.
bzort glorf bööth