You are not logged in.
Oon taas intoutunu kuuntelemaan CD-kokoelmaani. Välillä aina miettiny myyväni kaikki pois, mutta eipä siinä oo järkeä kun näistä sais murto-osan mitä ite maksanu.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
lisääkin tulee ostettua jatkuvasti
smaaah
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Mulle kelpaa sekä cd että vinyyli...cd:t tulee halvemmaksi Paitsi kohta pitää varmaan ostaa uusi cd-hylly.
Mulle kelpaa sekä cd että vinyyli...cd:t tulee halvemmaksi Paitsi kohta pitää varmaan ostaa uusi cd-hylly.
Sama tilanne. Tosin aina kun hyllyt alkaa täyttyä, sitä ajattelee josko pitäis vähän harventaa.
Hyllytilanne nyt se, että vinyyliä mahtuu enempi.
Last edited by KZ (23.07.2017 12:56)
CD-nostalgia taitaa olla tosiasia?
Kerään sekä CD:tä että vinyyliä ja pidän molemmista. CD on kuitenkin aina ollut minusta paras formaatti musiikin kuuntelemiseen.
Nyt aion kyllä hankkiutua eroon kasasta täysin turhia CD:itä.
Formaatti siinä missä vinyyli tai kasetti. En ole kuitenkaan kiinnostunut mistään kansioista, jonne on cd:t ja kansivihkot niputettu eli levyt muovikansineen päivineen hyllyyn viemään tilaa.
bzort glorf bööth
Viimeksi eilen ostin musiikkia tässä formaatissa. Ostan kyllä vinyyliäkin, mutta en missään nimessä ylenkatso cd-levyjä.
levyt ostetaan siinä formaatissa missä ne on saatavilla ja jos on valinnanvaraa niin sitten valitaan halvempi
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
Suosin cd:eitä.
Formaatin valintaan vaikuttanee enite se maksaako vinska (ei tupla) 17.90 vai 26.90( )
Tuohon jälkimmäiseen hintaan vaikuttaa yleensä toimivien jakelukanavien puute. Southernin organisaatiouudistuksen myötä just Dischordin, Drag Cityn, Krankyn ja monen muun asiallisen jenkkilafkan levyjen hinnat nousseet hipomaan tota. Samoin kuin alati nousevat tulli- ja rahtimaksut. Paskaa toki. Nykyään tuntuu siltä että sitä maksaa erikoislisähintaa siitä, että esinekeräilyn harrastuksen lisäksi on musiikkimaku.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
KZ wrote:Formaatin valintaan vaikuttanee enite se maksaako vinska (ei tupla) 17.90 vai 26.90( )
Tuohon jälkimmäiseen hintaan vaikuttaa yleensä toimivien jakelukanavien puute. Southernin organisaatiouudistuksen myötä just Dischordin, Drag Cityn, Krankyn ja monen muun asiallisen jenkkilafkan levyjen hinnat nousseet hipomaan tota. Samoin kuin alati nousevat tulli- ja rahtimaksut. Paskaa toki. Nykyään tuntuu siltä että sitä maksaa erikoislisähintaa siitä, että esinekeräilyn harrastuksen lisäksi on musiikkimaku.
Voisiko syy olla myös se, että isot levy-yhtiöt käyttää hyväkseen tätä suurta buumia.
Toki jos ostat jotain Lana Del Rayta ja uusintapainoksia Led Zeppelinin levyistä.
just laitoin pari cd:tä tilaukseen (tyler the creator ja black grape)
Miksi nää maksaa muuten uutena edelleen 18-20, kun valmistushinta on jotain 2 senttiä? Tulis ostettua uusia levyjä varmasti enemmän, jos hinta olis vaikka jotain 12. Englannissa uudet CD:t maksaa yleisesti 10 puntaa, miksi Suomessa ovat sitten niin kalliita.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Koska Warner ja muut kumppanit käyttää ihmisten tietämättömyyttä cd:n valmistuskustannusten suhteen häikäileämättömästi hyväkseen?
No enpä tiedä, mutta jos miettii jotain Vain Elämää-levyjä niin niitten kulurakenteidenhan on pakko olla niin totaalisen vitun naurettavia, ettei niistä jää pennejä käteen suurin piirtein kellekään.
^onneksi on amazon Suomesta tartte mitään ostaa paitsi Ektro-levyjä
No enpä tiedä, mutta jos miettii jotain Vain Elämää-levyjä niin niitten kulurakenteidenhan on pakko olla niin totaalisen vitun naurettavia, ettei niistä jää pennejä käteen suurin piirtein kellekään.
Miten niin? Eiköhän niitä tehä just siks että niistä tuloo hyvin hilloa?
rc-lungen wrote:No enpä tiedä, mutta jos miettii jotain Vain Elämää-levyjä niin niitten kulurakenteidenhan on pakko olla niin totaalisen vitun naurettavia, ettei niistä jää pennejä käteen suurin piirtein kellekään.
Tuotantokulut, lupamaksut, teostot jne. Enpä jaksa uskoa että noilla oikeasti mitään kovin isoa hilloa tehdään. Oheistuotehan toi on.
KZ wrote:rc-lungen wrote:No enpä tiedä, mutta jos miettii jotain Vain Elämää-levyjä niin niitten kulurakenteidenhan on pakko olla niin totaalisen vitun naurettavia, ettei niistä jää pennejä käteen suurin piirtein kellekään.
Tuotantokulut, lupamaksut, teostot jne. Enpä jaksa uskoa että noilla oikeasti mitään kovin isoa hilloa tehdään. Oheistuotehan toi on.
Jep. Sen fyysisen CD:n valmistuskulu on yhdentekevin erä isommissa musatuotannoissa, tuotanto ja markkinointi sitä katetta syö.
CD-levyjen tuotantohinnat ovat muuten nousseet, pienkustanteissa ihan merkittävästi. Jos 300-500kpl erän sai viisi vuotta sitten 600-700 eurolla niin nyt ollaan siellä 1100-1300e. Myyntien vähentyminen tuota selittää.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
En tykkää tästä nykysysteemistä, että pahvikansilevyissä se levy on tungettu sinne kansien väliin ilman mitään suojausta, miksei voi olla vähintäänki erillisiä levypusseja niinku esim. Fonalilla on ruukannu olla, nilläkään ei kyllä ihan kaikissa enää, tai mieluummin jopa jotain pehmeempää matskua tai kelmu tai jotain. Edes jotain.
CD-levyjen tuotantohinnat ovat muuten nousseet, pienkustanteissa ihan merkittävästi. Jos 300-500kpl erän sai viisi vuotta sitten 600-700 eurolla niin nyt ollaan siellä 1100-1300e. Myyntien vähentyminen tuota selittää.
Mobinekolla ei mennä ainakaan ihan noin kalliilla. Alla pari esimerkkiä.
Luppakorva sikailee taas wrote:CD-levyjen tuotantohinnat ovat muuten nousseet, pienkustanteissa ihan merkittävästi. Jos 300-500kpl erän sai viisi vuotta sitten 600-700 eurolla niin nyt ollaan siellä 1100-1300e. Myyntien vähentyminen tuota selittää.
Mobinekolla ei mennä ainakaan ihan noin kalliilla. Alla pari esimerkkiä.
http://i65.tinypic.com/somm4i.png
http://i66.tinypic.com/10o1i0l.png
Just tänään kattelin Mobinekon sivuja ja kyselin erääntä satunnaisfoorumistilta viime aikojen kokemuksia. Mut jep, edullinen paikka. Noilla on vinyylitkin tosi paljon halvempia kuin öbaut missään muualla. CD:t tehdään Taiwanissa, niillä tais olla peräti oma tehdas siellä. Menossa keväällä yks vinyyli noille painoon.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (29.01.2018 23:48)
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Mites nää quotet menee, mutta siis CD:t maksaa enemmän ku 300 kpl vinyyliä.
Edit. no nyt menee oikein
Last edited by hiirimattona (03.02.2018 20:13)
bzort glorf bööth
Luppakorva sikailee taas wrote:CD-levyjen tuotantohinnat ovat muuten nousseet, pienkustanteissa ihan merkittävästi. Jos 300-500kpl erän sai viisi vuotta sitten 600-700 eurolla niin nyt ollaan siellä 1100-1300e. Myyntien vähentyminen tuota selittää.
Mites nää quotet menee, mutta siis CD:t maksaa enemmän ku 300 kpl vinyyliä.
Edit. no nyt menee oikein
Riippuu paikasta. Jesel case cd maksaa yllättävän helvetisti.