You are not logged in.
Merzbox otettu taas kuuntelukierrokselle. Kutoslevyssä mennään. Kommentteja olisi voinut kirjoittaa per levy, mutta enpä kirjoittanut. Ne jutut missä Akita soittaa rumpuja ovat enimmäkseen melkoisen epäkiinnostavia, onneksi niitä ei ole paljoa.
Kutoslevy? Joku boksi? Vai koko discografian kuudes levy?
Lista merzbow-levyistä joissa on rummut kiinnostaa.
Luppakorva sikailee taas wrote:Merzbox otettu taas kuuntelukierrokselle. Kutoslevyssä mennään. Kommentteja olisi voinut kirjoittaa per levy, mutta enpä kirjoittanut. Ne jutut missä Akita soittaa rumpuja ovat enimmäkseen melkoisen epäkiinnostavia, onneksi niitä ei ole paljoa.
Kutoslevy? Joku boksi? Vai koko discografian kuudes levy?
Lista merzbow-levyistä joissa on rummut kiinnostaa.
Merzbox siis 50 cd:n boxi. Vai oliks tossa 51.
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
50 + pari CD-romppua.
Ja toi rummutus noilla 80-luvun alun jutuilla on tuollaista epäkiinnostavaa pyllyilyä ja limputtelua. Sen sijaan Hijokaidanin Ferocity of Practical lifella on Akitalla ronski meno, se mitä nyt rummuista saa selvää.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (23.03.2018 19:49)
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
niin siis sullako on se boksi ihan fyysisesti?
On Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.
Ja toihan on tosi esimerkillisesti tehty paketti, kirja etenkin ihan jo yksistäänkin kiinnostava. Nyt menossa kolmatta kertaa kronologisesti läpi, toki paljon kuunnellut muistamiani yksittäisiä suosikkeja sieltä ja muutenkin sattumanvaraisesti. Harmittaa kun ekalla kierroksella tein suht tarkat muistiinpanot kaikista levyistä ihan jatkokuuntelua ajatellen (ja tais olla juttua, että tästä kirjoittaisi erääseen lehteen). Kadottanut nuo jonnekin. Ehkä pitäis nyt tehdä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
On Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.
Ja toihan on tosi esimerkillisesti tehty paketti, kirja etenkin ihan jo yksistäänkin kiinnostava. Nyt menossa kolmatta kertaa kronologisesti läpi, toki paljon kuunnellut muistamiani yksittäisiä suosikkeja sieltä ja muutenkin sattumanvaraisesti. Harmittaa kun ekalla kierroksella tein suht tarkat muistiinpanot kaikista levyistä ihan jatkokuuntelua ajatellen (ja tais olla juttua, että tästä kirjoittaisi erääseen lehteen). Kadottanut nuo jonnekin. Ehkä pitäis nyt tehdä.
mukava harrastus. ootko vetäny noi läpi kaikki alusta loppuun jo kahdesti? siis ilman mitään skippauksia? jos kyllä, onko ollut hetkiä joillain levyillä että ei jaksais pahemmin kuunnella? on nimittäin aika kova juttu jos 50:stä levystä 50 on mainiota kuunneltavaa - mutta mahdollistahan se toki saattaa olla.
Luppakorva sikailee taas wrote:On Jossain vaiheessa ehkä 10-15v sitten lafkalla oli vissiin jäänyt niitä alkuhuuman jälkeen aika pahasti käsiin ja myivät kohtuullisella alennuksella, en muista paljonko maksoin siitä, varmaan ihan tarpeeksi paljon, mutta huomattavasti vähemmän kuin mitä sen lähtöhinta oli.
mukava harrastus. ootko vetäny noi läpi kaikki alusta loppuun jo kahdesti? siis ilman mitään skippauksia? jos kyllä, onko ollut hetkiä joillain levyillä että ei jaksais pahemmin kuunnella? on nimittäin aika kova juttu jos 50:stä levystä 50 on mainiota kuunneltavaa - mutta mahdollistahan se toki saattaa olla.
Joo siis kahdesti aiemmin mennyt kronologisessa järkässä alusta loppuun, toki nämä kuuntelut ovat ajoittuneet useamman viikon ajanjaksolle niin että joka päivä vähintään yksi levy, ja ehkä maksimissaan 4-5. Ja tottakai ilman skippauksia. Muuten sitten kuunnellut selektiivisemmin.
Koska toi boxi piirtää noin pitkän artistisen kaaren niin haluan jakaa musaa myös hyvä/huono jaottelun ulkopuolelle, siellä on joukossa juttuja joiden kuuntelusta en sinänsä saa mitään irti, mutta jotka ovat jollain tapaa kiinnostavia kokonaisuuden kannalta, niissä kuulee Merzbow'n kehityksen ja ideoinnin jne. Ja toki siellä on myös juttuja jotka vaikuttavat vaan yksiselitteisesti yhdentekeviltä. Mutta ehkä jopa hämmästyttävää miten korkeatasoinen julkaisu tuo on kokonaisuutena, tai ehkä että miten kiinnostavaa ääntä Merzbow on tehnyt ihan alusta alkaen. Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (24.03.2018 00:34)
mitä jos tekisit tänne jutun, tai esim. joku kuuma linja tai mutiny! takuulla julkaisis. varsinkin kun oot kuunnellu ne jo aiemmin, veikkaan et aika harva kuitenkaan on noinkaan perehtynyt asiaan.
50-osainen jatkosarja kuumaan linjaan eiq
itse oon jotenkin missannut kaikki tän suomen keikat (kolmeko niitä on ollu?) enkä oo ees pulse demonia kuullu
Ehkä. Mietin joskus sellaista Merzboxathonia että kuuntelis ja kirjoittaisi muistiinpanomaisesti jutun mahdollisimman lyhyessä ajassa. Tuota musaa on vaan 50h eli 12h päivätahdillakin siihen menisi reilu neljä päivää En ole ihan varma haluanko missään elämäntilanteessa pistää noin pitkää aikaa kiinni yhtäjakoiseen noisen kuunteluun vaikkakin ihan jo ihmiskokeena se olisi aika mielenkiintoinen, loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia.
Nyt menossa levy #7, ensimmäinen livetallenne vuodelta 1981. Urut isossa osassa, vallimaiset kohdat ovat jo tosi vakuuttavia.
Mizutani alkoi soittamaan viulua. Kuulostaa siltä kuin naapurin lapsi ottaisi ensimmäisiä haparoivia vetojaan soittimesta ja dominoivana äänenä Akitan "mitäs tämä nappi tekee" kiipparikaaos. En tiedä onko tämä nerokasta vai paskaa. Naurattaa kyllä, eli ehkä tämä on hyvä juttu.
Ei saatana, nyt jostain tuli tosi apaattinen casio-komppi. Hienoa millä vakavuudella tätä musaa esitetään vaikka tässä ei ole miltään kantilta mitään järkeä.
Last edited by Luppakorva sikailee taas (24.03.2018 12:59)
Liven viimeiset minuutit: ankara pistävä feedback, tuo sama apaattinen komppi, Mizutani tapailee pianolla kaunista melodiaa, jotain mölinää. Ihanaa musaa.
nyt alan jo toivoa, että Luppakorva kuuntelisi näitä Merzboxin levyjä joka päivä vaikkapa vuoden ajan, ja samalla kommentoisi kuten tuossa yllä kaikkea mitä tapahtuu. se se vasta olisi jotain! vaik on se toki jo nyt - kiva kuulla näitä impressioita
"loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia." ---- niimpä - kukapa ei noita haluaisi lukea??!!
"loppua kohden muistiinpanot voisivat olla jo aika levottomia." ---- niimpä - kukapa ei noita haluaisi lukea??!!
tosta vois tehdä toisenkin version, jossa Psykokarkille boxi mukaan mökille, viikko omaa aikaa, ja paljon happoa. ah, millaisia olisivatkaan muistiinpanot nuo!!!! (ellei sit viikon päästä heräisi ja tajuaisi käyttäneen sitä boxia sisältöineen sytykkeenä saunassa - jo ekana päivänä!) DANGER ZONE
Last edited by ba (24.03.2018 14:34)
nyt on hyviä visioita, ei muuta ku toteuttamaan ne kaikki
ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemana
katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!
ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemana
Ei minusta ole edes oleellista eriyttää musaa tekijästään. Toi eka levytys on äänellisesti kiinnostava, ja sen lisäksi se on myös kiinnostava osana Merzbow'n laajaa tuotantoa.
Podcastin paikka
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Kulli wrote:ylempää: "Esim. ihan eka '79 nauhoitus OM Electrique on oikeasti tosi mainio."
ai oikeasti vai sen takia, että kyseessä on Merzbow? mun mielestä tyypillä on ansionsa mutta eihän toi levytys nyt mitään neroutta ois kenenkään muun julkaisemanaEi minusta ole edes oleellista eriyttää musaa tekijästään. Toi eka levytys on äänellisesti kiinnostava, ja sen lisäksi se on myös kiinnostava osana Merzbow'n laajaa tuotantoa.
totta toikin kyllä, etenkin kun boxia voi tarkastella jonkinlaisena evoluutiokaarenakin tekijän suuntauksista kulloisinakin aikoina. en oo myöskään koko boxia kuunnellut vaan sieltä täältä niin ehkä ne ekatkin hahmottais parmemin osana sitä kokonaisuutta. podcasti tai juttusarja ois kyllä komea!
katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Podcastin paikka
Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?
Ite oon luukuttanut tässä nyt vajaan vuoden aikana (toki kuukausien taukoja pitäen) 229 albumia Merzbowta (en tosin fyysisenä, vaikka sitten noita parempia ostostelen hyllyyn kun kävelee vastaan) ja Merzboxikin paria albumia vaille taputeltuna tuossa, ja kyllä on reippaassa vähemmistössä yhdentekevät tai epäkiinnostavat levyt tuossa tuotannossa. Aka Meme, Mechanization Takes Command, Collaboration Through Mail, Rembrandt Assemblage, Age of 369, Chant 2 ja vaikka Grav noista vanhemmista parhaita kamppeita, uudemmista vaikka Hyakki Echo, Merzzow, Ikebukuro Dada ja Kibako. Itselle kiinnostavinta on ihan tuo kasarin alku ja nämä uudemmat, vaikka ei siinä relapsenoisekaudessakaan mitään isompaa vikaa ole. Silti monipuolisin ja paras discografia maailmassa, ottaisin autiolle saarelle 5/5.
Last edited by Aasi (19.08.2019 04:50)