1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

#721 06.01.2008 20:25

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: New Order

turston wrote:

ette nostaneet topikkia muutama päivä sitten, kun Barney täytti 52 vuotta  redface_new

Faniportaalla alkaa lipsua pahasti... _tsot


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#722 06.01.2008 21:33

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

upsetter wrote:

[quote:ca1d3733c5="turston"]ette nostaneet topikkia muutama päivä sitten, kun Barney täytti 52 vuotta  redface_new[/quote:ca1d3733c5]
Faniportaalla alkaa lipsua pahasti... _tsot

noloahan tämä, ei saisi tällaisia lipsahduksia sattua..  icon_redface


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#723 06.01.2008 22:28

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: New Order

public wrote:

[quote:6414fb1229="silvawhale"][quote:6414fb1229="public"]Tekaisin naispuoliselle levyllisen tanssipoppista jouluksi; ekaksi möhkäle KLF:ää/JAMsia ja toinen puolisko sitten New Orderia. Toivottavasti uppoaa  icon_cool[/quote:6414fb1229]
missä timelords? mad

ei midn, toiminnalle peuk[/quote:6414fb1229]

itseasiassa doctorin' the tardis pääs kans mukaan  icon_lol

lisää peukkuja siis. the original mash-up!!! peuk


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#724 07.01.2008 00:13

cramp
Member
Registered: 21.05.2007
Posts: 410

Re: New Order

aqzu wrote:

Itse voisin kontribuoida tähän vaikka vaan hekumoimalla eilistä tyttöä joka tuli pyytään Age Of Consentia ja kun oltiin soitettu niin "jotain sit P,C&L:ta kun se on jotenkin nyt eniten mieleen." Mut saatiin hymy Ceremonystakin peuk

Selvä paikka Leave Me Alonelle, he he. grin


"No more mistakes, like the last one."

Offline

#725 17.01.2008 02:09

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Nyt olen valppaampi ja pidän ykkössivulla tämän topikkien cadillacin.
5022.582.large.jpg


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#726 17.01.2008 08:17

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: New Order

Vaikuttaa muuten menevältä tuo Hookyn uusi projekti Freebass. Siinähän on kolme basistia: Hooky, Andy Rourke ja Mani. Känni-idealta kuulostaa, mutta mistäs sitä tietää.

Offline

#727 17.01.2008 11:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Feggy wrote:

Vaikuttaa muuten menevältä tuo Hookyn uusi projekti Freebass. Siinähän on kolme basistia: Hooky, Andy Rourke ja Mani. Känni-idealta kuulostaa, mutta mistäs sitä tietää.

Joo ja kun huhut ovat vielä tuomassa Oasiksen Liam Gallagheria laulajaksi tähän superkokoonpanoon niin kyllä siinä lädin sydän lämpiää. sydan


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#728 18.01.2008 23:56

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

Tätä joskus Lahesta löytämääni Megamixi-kakstoistatuumasta (miksaajana greg merriman) kuuntelen. Ihan hauskaa vaikkei niin mahtavasti miksattu olekaan. Enpä åå pitkään aikaan kuunnelluka näitä späm

Mega Order-puolella siis Fine Time / True Faith / Confusion / Blue Monday / Everything's Gone Green / Bizarre Love Triangle / Perfect Kiss / Temptation / Subculture

Ja Mega Mode-puolella Strange Love / Master And Servant / Just Can't Get Enough / Get The Balance Right / See You / The Meaning Of Love / New Life.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#729 19.01.2008 00:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

muistelen et tota aikanaan jossain kehuttiin, itellä toki vain new order / bronski beat megamix 12"

blue order / bonus bronski beats 017


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#730 03.02.2008 19:28

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#731 03.02.2008 19:41

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

[quote:83b8c17f54="Hooky"]Ah what a strange world we live in! this expose has appeared on An Australian website exposing me for the charlatan I am{sorry tim!} funny really its never the content that causes the damage, its like the PETER HOOK BLAMES BAND MATES FOR SPLIT! Headlines when you read the article I never did!

On this one PETER HOOK FAKE DJING EXPOSED! It shows a clip on YOU TUBE so out of context

,as they always are! The night was great the crowd was rocking ,why don't they show that instead of me? The most boring part? Im messing with the eq. on the desk , as taught to me by the great Arthur Baker, to emphasise rolls hand claps effects etc, then you sneak the bottom end out then bring it back in suddenly for added frisson.Shit he will kill me for telling you!

Funny really in the early days when people used to have to put the tracks on for me I didn't get exposed but now I do it myself? I get exposed, what a shock tho ,some djs play pre-recorded music???? My mate did the lights for a very famous English DJ, he was doing a three month tour of america and mimed to a 100,000 people a night! Just used a dat tape and just pretended to put the records on. Naughty boy! In my early days I would have chunks recorded max 11minutes now I do it myself I don't wear headphones cos I don't mix a lot! I edit the songs to start on the beat because I prefer it that way. I suspect that theres a little bit of bad blood goin down in OZ , I had a great time in PARKLIFE and had no complaints at all? But I had to pull another festival later, because id stupidly double booked it, my fault no one else's. I cancelled 5 months in advance but was amazed by the response as in you'll never play this town again to my mate works in Immigration your stuffed etc etc …………SO JACKT What you up to? Im flattered you think im important enough to expose, im sure we 'll bump into each other sometime, so I can explain ! In the meantime you've lost me 4 gigs, ah well at least it'll bring FREEBASS nearer! Love hookyx      Have a watch![/quote:83b8c17f54]


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#732 03.02.2008 19:49

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: New Order

Kuulemma Bez ei myöskään itse soittanut levyjä DJ-keikallaan, vaan JOKU TOINEN SOITTI NE!!!!!! mad


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#733 03.02.2008 19:53

L.I. Zabeth-Rehn
Member
Registered: 30.01.2008
Posts: 65

Re: New Order

Hooky panikoi. Huijari halvensi skeneä. Seuraavaksi psykokarkki ja aqzu kertovat miksi se on Hookyn kohdalla sallittua.

Offline

#734 03.02.2008 20:02

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

forssto wrote:

Kuulemma Bez ei myöskään itse soittanut levyjä DJ-keikallaan, vaan JOKU TOINEN SOITTI NE!!!!!! mad

psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#735 03.02.2008 20:02

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

L.I. Zabeth-Rehn wrote:

Hooky panikoi. Huijari halvensi skeneä. Seuraavaksi psykokarkki ja aqzu kertovat miksi se on Hookyn kohdalla sallittua.

psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep  psykostep psykeparsa.gif psykostep


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#736 03.02.2008 21:40

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

forssto wrote:

Kuulemma Bez ei myöskään itse soittanut levyjä DJ-keikallaan, vaan JOKU TOINEN SOITTI NE!!!!!! mad

psykebileet:psykostepbileet::psykostepbileet::psykostepbileet::psykostepbileet:


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#737 03.02.2008 21:40

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

L.I. Zabeth-Rehn wrote:

Hooky panikoi. Huijari halvensi skeneä. Seuraavaksi psykokarkki ja aqzu kertovat miksi se on Hookyn kohdalla sallittua.

psykebileet:psykostepbileet::psykostepbileet::psykostepbileet::psykostepbileet:


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#738 03.02.2008 21:42

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: New Order

SAMA MOLEMPIIN!!!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#739 07.02.2008 12:22

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

icon_lol

Jaahas, nyt näyttää siltä, että on aika tehdä hienoinen harhautusliike topikin arvon pelastavan sunnanmuutoksen toivossa. Kysytäänpä täten alan asiantuntijapaneeliltamme vapaamuotoista listaa, litaniaa tahi yleistä paatosta parhaista New Order remixeistä. Kyseessä voi olla siis Bändin omat maxisinkkuversiot, muut single-editit, vierailevien artistien remixit jne. Ajatus kirposi mieleeni vasta, joten vetäydyn tässä vaiheessa vielä miettimään "syviä" ja palaan aiheeseen myöhemmin. Pohjustetaan kuitenkin kysymyksen näennäistä merkitystä. Onhan New Order tunnustettu yleisessä musaliturgiassa juuri ns. 'sinkkubändinä'. Lisäksi yhtye on ollut vaikuttava tekijä juuri siinä ajan hengessä, jossa kokonainen remix-kulttuuri otti ensimmäisiä hapuilevia askeliaan kohti sittemmin vakiintuneempaa muotoansa... Näin, tuloksia ja näkemyksiä odotellessa.

hookyx


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#740 07.02.2008 12:28

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: New Order

hooky wrote:

vapaamuotoista listaa, litaniaa tahi yleistä paatosta parhaista New Order remixeistä.

true faith (pet shop boys remix) colorflash


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#741 07.02.2008 12:39

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: New Order

Miten Liam Gallagherin ääni voi lämmittää jonkun sydäntä?  icon_eek


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#742 07.02.2008 17:32

Albert Speer Günt
Member
From: Henkinen Kuvola
Registered: 03.02.2008
Posts: 692

Re: New Order

Koska Liam on ihan vitun kova peuk


i'll play my la la shit for you anytime

Offline

#743 07.02.2008 17:49

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

silvawhale wrote:

[quote:aa3cd85426="hooky"]vapaamuotoista listaa, litaniaa tahi yleistä paatosta parhaista New Order remixeistä.[/quote:aa3cd85426]

true faith (shep pettibone remix) colorflash

korjasin  psykebileet


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#744 10.02.2008 00:41

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

[quote:e49eaef5fd="Peter Hook"]Eventful week! FAKE DJ EXPOSED! I was frankly amazed by the response ,supportive and not, now I'm not too sure what it achieved? Maybe I should of ignored it? Risen above it? Turned the other cheek!

NAH I'LL HAVE THE FREEKIN LOT OF YOU! BRING IT ON YA BASTARDS!!

Trouble is I don't get to see the nasty ones cos the kids delete them before they get to me. God Bless 'em so keep trying ill keep trying to see your insults and we'll all just ignore the important things in the world ,KENYA, SEX SLAVERY, ROMANIAN ORPHANS, THE GREENHOUSE EFFECT ETC ETC.,

And argue about something that is so pathetic im amazed we can all hold our heads up![/quote:e49eaef5fd]

mitä remixeihin tulee, niin enpä kyllä oikein osaa sanoa kun mieleen ei tule ainuttakaan joka olisi parempi kuin alkuperäinen! originaaleja 12"-versioita en oikein osaa remixeinä pitää tässä mielessä. arthur bakerin 1990 confusion uusintamiksauksista toki pidin aikanaan, en vaan ole vuosiin kuunnellut, ja toki blue monday 88 ja esim. vaikka sub-culture 12" toimii, mutta verrattuna alkuperäisiin... ei taida olla originaalien voittanutta.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#745 10.02.2008 00:58

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: New Order

silvawhale wrote:

[quote:7451acbfdb="hooky"]vapaamuotoista listaa, litaniaa tahi yleistä paatosta parhaista New Order remixeistä.[/quote:7451acbfdb]

true faith (pet shop boys remix) colorflash

Sama  psykostep  parsa  psykostep


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#746 10.02.2008 10:53

cramp
Member
Registered: 21.05.2007
Posts: 410

Re: New Order

psykokarkki wrote:

mitä remixeihin tulee, niin enpä kyllä oikein osaa sanoa kun mieleen ei tule ainuttakaan joka olisi parempi kuin alkuperäinen!

Sama.

[quote:17586b1963]vaikka sub-culture 12" toimii, mutta verrattuna alkuperäisiin... ei taida olla originaalien voittanutta.[/quote:17586b1963]
Dub-Vulture on tosin selvästi a-puoltaan parempi. Kuten eräskin Nordernörtti sanoi: "best abuse of 8 bit sampler ever". Jos postmodernia torsoa tehdään niin paree mennä äärimmäisyyksiin.

Mitäs seuraavaksi? Viihdyttävimmät livemokat top 10? Anyone?

I'll get me coat.


"No more mistakes, like the last one."

Offline

#747 10.02.2008 13:47

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

[quote:7f79b40f0a]Mitäs seuraavaksi? Viihdyttävimmät livemokat top 10? Anyone? [/quote:7f79b40f0a]

Barney  valkoisissa 80-luvun tiukoissa futisshortseissa BBC:n livesessioissa on ainakin jotain unohtumatonta, jos ei nyt ihan livemokaksi voi laskea. Varsinkin tämä Age of Consent on klassikko  icon_lol

http://www.youtube.com/watch?v=0VcGJZpfl1c

Myös Blue Monday samaisesta tilaisuudesta kannattaa myös tsekata. Barneyn ei voi sanoa vain "mokaavan", vaan pikemminkin tekevän oman taidemuotonsa tuosta kokonaisvaltaisesta epäonnistumisesta.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#748 10.02.2008 15:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 101,452
Website

Re: New Order

kuuntelen just someone like you tuplamaxia -spåm

nyt soi gabriel + dresden 911 vocal mix


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#749 10.02.2008 15:46

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

[quote:7720a41903]mitä remixeihin tulee, niin enpä kyllä oikein osaa sanoa kun mieleen ei tule ainuttakaan joka olisi parempi kuin alkuperäinen! originaaleja 12"-versioita en oikein osaa remixeinä pitää tässä mielessä. arthur bakerin 1990 confusion uusintamiksauksista toki pidin aikanaan, en vaan ole vuosiin kuunnellut, ja toki blue monday 88 ja esim. vaikka sub-culture 12" toimii, mutta verrattuna alkuperäisiin... ei taida olla originaalien voittanutta.[/quote:7720a41903]

Olen kyllä samoilla linjoilla tuossa. Alkuperäiset biisit hakkaavat toki aina kaikki editit, uudelleen äänitetyt versiot ja varsinkin remixit nimenomaan jos niitä halutaan miettiä puhtaasti New Order biiseinä. Sehän on selvä. Mutta tietyissä tilanteissa muilla versioilla on oma käyttö- ja varsinkin tunnearvonsa. Esimerkiksi vaikkapa tuo Confusion: Alkuperäinen 83-versio hakkaa raakuudessa ja soundeiltaan hieman latteaksi tuotetun myöhemmän, bändin oman Substance -version. Toisaalta taas 808 State:n Acid House Mix (1988) toimii mainiosti alkuillan tanssittajaksi, kun taas Pump Panel reconstruction mix iskee oikeassa teollisuushallissa, happolääkityksessä ja ajassa kuin miljoona volttia. Sitten taas Koma & Bones remix Confusionista käy kivasta taustakaljoittelumusasta jne.

Toisaalta tuo tilannesidonnaisuus ja henkilökohtaisuus tekee nämä listaukset tavallaan merkityksettömiksi, mutta onhan tämä aina kivaa fiilistellä, jos tykkää. Yritetäänpä listata muutamia henkilökohtaisia suosikkeja:

Someone Like You (Gabriel + Dresden 911 vocal mix)
Hyvä esimerkki remiksauksesta, joka vie alkuperäisen kappaleen tunnelman - joka itsessään ei ole mikään järisyttävän mieleenpainuva - uudelle, korkeammalle tasolle. Ovat saaneet jopa Barneyn vokaalit kuulostamaan luontevilta, mikä on saavutus itsessään. Muuten taitavavasti tuotettua progressiivista housea, mikäli olen alagenreläksyni oppinut, ilman sen erikoisempaa häiritsevää kikkailua. Sittemmin jonkilaista nimeäkin niittäneen kaksikon ensimmäinen yhteinen julkaisu.

1963 (Joe T. Vanelli Light Mix)
B-puoli vuoden 1994 True Faith/1963 -sinkun uudelleenjulkaisun upealta cut out kannelliselta radiopromolta. Rauhallisempaa ja leijailevampaa housea edelliseen verrattuna. Barney kuulostaa tällä(kin) kertaa karsealta, mutta söpöltä. Ontto ja kumiseva ysäribassosoundi ja oudot puhallintörähdykset tekevät tähän jotenkin kiehtovan lämpimän tunnelman. Parhaimmillaan yksin pimeässä - ei ainakaan ala hävettämään.

Ruined in a Day (Reunited in a Day Remix)
K-Klassin tekemä mahtava remix nostaa New Order mitta-asteikolla varsin keskinkertaisen sinkkubiisin uusiin sfääreihin. Kaunis, tunnelmallinen ja hädin tuskin tanssittava versio on hyvä esimerkki viimeisiään vetelevän Acid House aikakauden edessä siintävästä laskusuhdanteesta. Minulle henkilökohtaisesti tämä puhuttelee juuri koko aikakautensa puolesta. Tavallaan synkkä ja surullinen, mutta toisaalta rauhallinen ja kunniallisen itsetietoinen versio.

True Faith (Perfecto Mix)
Nyt kun tuo Shep Pettibonen "Pet Shop Boys remix" on jo noussut ilmeisen ansaitsemalleen jalustalle, ajattelin kunnioittaa toista mainiota True Faith versiointia, tälläkin kertaa vuodelta 1994. Bändi on soittanut juuri tätä versiota keikoilla vuodesta 98 eteenpäin, eli jos joku keikkataltiointi on tullut tutuksi, niin tiedätte mistä on kyse: mahtava intro, muuten tuttu rakenne, korostettu väliosio ja yleisesti kirkkaammat soundit. Tilanteesta riippuen tiivimpi 7" tai perinpohjaisempi 12" -versio.

Krafty (The Glimmers 12" extended mix)
Aqzu osaisi varmaan hehkuttaa tätä paremmin. Selvästi parasta osastoa näistä viimeisimmän levyn remixeistä, myös dub-versio toimii taustaloungeiluna mainiosti. Ihmettelen suuresti, miksei juuri tämä extended mix löytänyt tietään pari vuotta sitten julkaistulle 12x12" remix -julkaisusarjalle.

Bizarre Love Triangle (Remixed & Edited)
Myöskin Shep Pettibonen käsialaa. Tämä hieman tunnetummasta extended remix -versiosta editoitu versio toimii tanssilattialla aina. Suoraviivaisempi versio, jossa Hookyn basso on paremmin esillä, muun muassa outrossa. Henkilökohtaista lisäarvoa tälle antaa version harvinaisuus - julkaistu ainoastaan sinkun 2000 kappaleen gatefold-kanadapainoksena  :twisted: Anton Corbijnin ottama keskiaukeamakuva on mielestäni hienoimpia niistä suhteellisen harvoista bändistä kokonaisuudessaan otetuista kuvista. Mustavalkoisena, tietty: http://www.niagara.edu/neworder/graphics/fac26.jpg

Everything's Gone Green (Dave Clarke Remix)*
Loistavaa jynkkyä - jotain hard housen ja varhaisen teknosoundien, kuten Joey Beltramin juttujen välimaastosta. Kokonaisuudessaan hyvin sekava remixi, eikä mikään kovin taloudellinen versio tanssittavaksi, ellei sitten ole ihan kuningasbileet sattumoisiin pystyssä, mutta todella räväkkä ja agressiivinen positiivisessa mielessä. Hieman samassa kategoriassa tuon yllä mainitun Pump Panelin Confusion versioinnin kanssa, sillä erotuksella, että Dave Clarke on pikkuriikkisen uskollisempi alkuperäisen biisin osille sisällyttäen niitäkin tähän. Harmi sinänsä, ettei näistä varhaisemmista New Order biisestä (ennen Brotherhood aikaa) ole tehty kovinkaa paljon remiksauksia, puhumattakaan sitten onnistuneista sellaisista. Tätä suosittelen erityisesti faneille (ja vain faneille ), jos ette ole vielä kuulleet.

Regret (Tocadisco remix)*
Loistava tanssilattiakilleri, kunhan pääsee kunnolla vauhtiin tylsähkön intronsa jälkeen. Yllättävän toimiva versiointi siihen nähden, että alkuperäisen biisin kaihoisa tunnelma muuttuu tässä varsin päällekäyväksi electroksi.

Waiting for the Sirens' Call (Planet Funk Remix)*
Ihan kivaa perusjytkytystä. Erittäin kaunis ja positiivinen näkemys alkuperäiskappaleesta suhteutettuna edelliseen. Tätä soitetaan kesällä kun on kuuma ja aurinko ei laske koskaan.

Run2
Pidän tästä maxisinkun ekasta versiosta jokseenkin enemmän kuin albumiversiosta. Run2 on esikuvaansa lyhyempi ja vain hieman muunneltu. Kitarat ovat selkeämmin esillä, kuten on myös Hookyn basso. Lisäksi Morrisin rymiosioihin on tuotettu hieman iskevyyttä lisää. Sen sijaan A puolen toisena rallina oleva extended mix -missaa kyllä kokonaan pointtinsa, jos sellaista edes on. Muutenkin Technique ajan versiot eivät yllä, ehkä Kevin Saundersinin Round & Round remixiä lukuun ottamatta, edeltävien Shep Pettibonen ajan remixien tasolle - ehkä miksaajien heikkoutta tai sitten alkuperäisten biisien parhautta.


Tuollaisia tuli mieleen hetken pohdinnan jälkeen. Edelleen haluan korostaa, että olen samoilla linjoilla kyllä siitä, ettei kenties muutamaa poikkeusta huomioimatta mikään korvaa alkuperäistä bändille lähintä versiota kappaleesta. Tämähän pätee oikeastaanminkä tahansa artistin tapauksessa kohdalla. Esimerkiksi Blue Monday on itsessään niin täydellinen biisi, hetki jossa kaikki on loksahtanut oikeassa ajassa ja paikassa kohdalleen, ettei sitä voi ainakaan minun korviini versioida tai remixata kuin keskinkertaiseksi. Mutta jos nämä remixit ottaa erilleen alkuperäisistä versioista ja miettii niitä tilannesidonnaisesti, niitä pystyy varmasti vertailemaan ainakin keskenään, ei vain suhteessa alkuperäiseen versioon. Tietysti silti edelleen varmasti täysin henkiökohtaisella tasolla.

Niin ja pointtihan tässäkin oli, että saapahan taas laukoa täydellisiä tyhjänpäiväisyyksiä jostain itselle tärkeästä.

P.S. Laitoin sulle psykokarkki noihin mixauksiin tähden merkiksi aina jos ne on ilmestynyt tuolla pari vuoden takaisella 12x12" mixes kokoelmalla, kun siitä joskus taannoin kyselit. Jospa pääsisit ehkä noiden kautta jäljille tarjonnasta, vai ootko jo hankkinut uskollisena lädinä noi hyllyntäydennykseksi?


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#750 10.02.2008 15:53

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

[quote:48725b46cb="psykokarkki"]kuuntelen just someone like you tuplamaxia -spåm

nyt soi gabriel + dresden 911 vocal mix[/quote:48725b46cb]

Tuopas sattui. Taidettiin kuunnella samaan aikaan. Soi itsellänikin kun väsäsin tuota edellistä viestiäni. Sattumaako..? -tuskin!


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

Board footer

Powered by FluxBB