You are not logged in.
Tänään luultavasti alkaa tämä, kunhan pääsee mökille riippukeinuun.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
No eilen loppu Agatha Christin The Mystery of Blue Train ja nyt alkoi Stieg Larssonin Miehet jotka vihaavat naisia. Lomameininki, lomalukemiset. Siinä ohessa Pariisin historiaa ja Richard Dawkinsin The God Delusionia.
^ ei oo kumminkaan tätä
väärin otsikoitu
Last edited by bernardblack (23.07.2010 15:44)
^ ei oo kumminkaan tätä
Ei ainakaan vielä oo tullut vastaan.
Allan Brown - Inside The Wicker Man
"Jätkät sen kun porskuttaa" (1970)
Tulee usein luettua täällä kotona ollessa. Metsätyömiesten juttuja 40-60 luvuilta:
Jätkä söi talossa, nousi pöydästä eikä puhunut mitään. Alkoi sitten tehdä lähtöä. Emäntä pyysi maksua.
- Ei ole rahaa, sanoi jätkä.
- No kannattaahan se sentään kiittää.
- Edellisessä syöntipaikassa annoin jo viimeisen kiitokseni.
Tuli taas yksi kulkumies kysymään töihin. Kunelius sanoi:
- Ei ole nyt tällä kertaa.
Silloin jätkä sanoi:
- Vedelläänkö turpiin?
Kunelius sanoi:
- Luulen vain ettet vetele.
Jätkä pisti kädet taskuun, lähti ja sanoi:
- Se on niitä sinun luulojasi.
Sallan noita oli ollut luppoilemassa eräässä talossa jossa oli mukava emäntä, jopa niin mukava että kun isäntä oli asioilla kylällä pääsi noita isännän sijalle. Kerranpa isäntä sattui tulemaan kotiin ja näki noidan ja emännän sängyssä. Noita kavahti keräilemään tavaroitaan reppuun ja lähtemään saman tien. Isäntä ihmettelemään:
- Mihinkäs se mies on lähdössä?
- Kyllä kai se isäntä tietää. Toiseen kortteeriin tästä täytyy lähteä.
Isäntä tuumi:
- Älä helkkarissa lähde sen vuoksi jos olet emännän kanssa ollut. Jos me kaksistaan ei tuolle akalle pärjätä niin haetaan kylältä lisää miehiä.
Jätkä sairasti. Teki kavareille testamenttia ja luetteli toivomuksia. Kun oli omaisuus käyty läpi, tuli puhe hautauksesta. Jätkä sanoi:
- Ei tartte arkkua eikä raatosaarnaa. Lyökää kuokka leukaan ja vetäkää korpeen.
Pikku-Olli lähti kaupunkiin juhlimaan. Sielläpä Olli paukahti humalaan ja poliisit lähtivät viemään häntä putkaan. Olli kun ei pysynyt jaloillaan niin iso poliisi koppasi hänet selkäänsä ja lähti kantamaan. Olli lauloi matkalla:
- Maan korvessa kulkevi lapsosen tie kun ihana enkeli kotihin vie.
Valitettavasti on käynyt rosvo.
Paitsi et ihan vaan suomex.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
Ihan viihdyttävää ja mukavaa kesälukemista.
Tänään tipahti postiluukusta ja hyvältä vaikuttaa.
Last edited by barton_funk (27.07.2010 18:44)
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
luen varro vain viime vuotta, jonka loppua quotetetaan myös a day in the afterlifessa, ehkä toisiks paras kirjan lopetus, heti scanner darklyn jälkeen.
luen varro vain viime vuotta, jonka loppua quotetetaan myös a day in the afterlifessa, ehkä toisiks paras kirjan lopetus, heti scanner darklyn jälkeen.
Hän sanoi äkkiä taksille " jos vaimosi olisi sairas -"
Minulla ei ole vaimoa, herra", taksi sanoi. "Automaattilaitteet eivät mene naimisiin. Kaikkihan sen tietävät"
"Hyvä on" Eric myönsi "Jos olisit minä ja vaimosi olisi vakavasti sairas, ilman pienintäkään parantumisen toivoa, jättäisitkö hänet? Vai pysyisitkö hänen rinnallaan, vaikka olisit matkustanut kymmenen vuotta tulevaisuuteen ja tietäisit ehdottoman varmasti että hänen aivovauriotaan ei pystyttöisi koskaan korjaamaan? Ja hänen rinnallaan pysyminen merkitsisi -"
"Ymmärrän mitä tarkoitatte, herra" taksi keskeytti "Se merkitsisi sitä että ainoa elämä olisi hänestä huolehtiminen"
"Aivan niin" Eric sanoi.
"Minä pysyisin hänen rinnallaan", taksi päätti.
"Miksi?"
"Koska elämä koostuu sellaisista todellisuuksista" taksi sanoi "Hänen hylkäämisensä merkitsisi sitä että en kestäisi todellisuutta sellaisena kun se on. Että minulla pitäisi olla erityisen helpot olot"
"Taidan olla samaa mieltä" Eric sanoi hetken päästä. "Taidan pysyä hänen rinnallaan"
"Jumala teitä siunatkoon, herra" taksi sanoi "Huomaan, että olette hyvä mies"
"Kiitos" Eric sanoi
Luke Hainesin Bad Vibe: Britpop and my part in its downfall. Loistava!
vittu mä pidän swanp thingist
Jos ei pidä Swamp Thingistä on kyllä jotenkin viallinen paskasäkki ja pitäis vähintään hävetä.
John Fowlesin The Magus tuli just luettua loppuun, en osaa päättää mitä seuraavaksi.
ps. en diggaa Swamp Thingistä
John Fowlesin The Magus tuli just luettua loppuun, en osaa päättää mitä seuraavaksi.
Valitsin tämän:
ps. en diggaa Swamp Thingistä
Eilen meni Chandlerin Pickup On Noon Street, tänään on lueskellut Sheckleyn Citizen in Spacea. Lisäksi on kesken Toopin Sinister Resonance. Enpä tiiä, Toop on yks parhaita musaskribenttejä ja aiemmat kirjat olleet hiton hyviä, mut tän uusimman kanssa ottaa jotenkin vaikeesti. Hajanaisia huomioita, en oikeen tajua.
edelleen.rankka mutta hieno..
-