You are not logged in.
toi on kyllä raastavaa.
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Jossain vaiheessa se The Sounds levy alkaa hohkaa radioakatiivisen vihreänä ja säteilyttää sun aivot muusiksi... Ja sitten susta tulee pillifarkkuinen Fullsteam-pissalauri.
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Mulla on hirveä The Sounds -dilemma. Mä en ihan kauheesti välitä bändistä, mutta kuitenkin se on sellasta musaa, jolla saa tytöt tanssimaan. Tanssivat tytöt on kivoja ja tyttöjen kanssa tanssiminenkin on kivaa. Olen kyllä ajan myötä alkanut tykkäämään parista bändin bilebiisistä, mutta enpä silti tiijä. Anttilassa ois ne levyt kampanjassa ja mä vähän tässä puntaroin, että ostaisko ne hyllyyn ja menettäis skene-pisteitä vai jättäis ostamatta ja vois pitää eliitin statuksensa Toisaalta mä ostin Killersitkin hyllyyn, kun ostin läjän käytettyjä levyjä, ni ei kai mulla ole enää skene-pisteitä muutenkaan jälellä.
Näillä luulis kyllä skene-pisteitä tipahtelevan sieltä täältä...
"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"
[quote:c1a9bdbe74="tomitarmo"]
Näillä luulis kyllä skene-pisteitä tipahtelevan sieltä täältä...[/quote:c1a9bdbe74]
NO NYT KYLLÄ!
Hokasin tässä, että Slayerin Raining Bloodia voi käyttää introna melkein missä tahansa konepiisissä. Toimii ku tauti. Esim. vaihto Raining Blood --> Pet Shop Boys - Opportunities. Tossa Mixxx -ohjelmassa ei näyttäis olevan master tempoa (vai millä nimellä se muissa soittimissa onkaan kuin Pinohiirissä) tai sit et vaan osaa. Ja biisien lisääminen playlistiin on jotenkin kankeaa ja ei tunnu aina ottavan. Mutta muuten aika kätsy ja helppokäyttönen ohjelma. Vaikka oishan ne oikeat soittimet ja miksutin hintsusti kätevämpi käyttää.
Tossa Mixxx -ohjelmassa ei näyttäis olevan master tempoa (vai millä nimellä se muissa soittimissa onkaan kuin Pinohiirissä) tai sit et vaan osaa. Ja biisien lisääminen playlistiin on jotenkin kankeaa ja ei tunnu aina ottavan. Mutta muuten aika kätsy ja helppokäyttönen ohjelma. Vaikka oishan ne oikeat soittimet ja miksutin hintsusti kätevämpi käyttää.
joo on se vähän kankee moni tavoin. mut osx-versio tunnisti aika hyvin biisien (ainakin suht selvärytmisten) tempon ja siitä nyt on jo aikamoista apua yhteenmiksauksessa. juu mut master-tempo-toimintoa ei tosiaan oo...
traktoris on kyl hemmetin kätevä se "sync"-nappi joka säätää seuraavan biisin tempon samaksi kuin nyt soivan. minuuttien mittauset päällekkäismiksaukset on lastenleikkiä. kyllä "oikeita" dj:tä mahtaa vituttaa...
Rokkibiisien biittimiksaus on vitun rasittavaa ja oon todella käsi näissä. Harvat biisit saa menemään kohilleen ees siedettävästi.
EDIT: Muuten toi Rob Zombien Dragula, vaikka onkin helvetin väsynyt biisi, niin on silti harvoja diskohevibiisejä, jotka oikeesti toimii. Onhan tää hitsin toimivasti tehty biisi omalla alallaan.
EDIT2: Mustan paraatin Peilitalo menee muuten hyvin Dragulan kanssa.
EDIT3: Ja "oikeet" DJ:t on kyllä h0m0ja. Tai no okei, onhan ne vinyylijutut ihan siistei, mutta kyllähän noilla nykyisillä soittimilla onnistuu kutakuinkin kaikki, mitkä vinyylisoittimillakin + enemmän, joten sellanen vinyylielitismi on semisti homoa. Esimerkiksi se master tempo on just sellanen ominaisuus, jota ei tietääkseni ole mahdollista toteuttaa vinyylivehkeillä, vaikka kuinka vääntäis ja kääntäis. Sillä saa kuitenkin menoa ja meininkiä moniin semisti laahaaviin bilebiiseihin ilman, että tulee pikkuoravaefektiä.
Ja "oikeet" DJ:t on kyllä h0m0ja. Tai no okei, onhan ne vinyylijutut ihan siistei, mutta kyllähän noilla nykyisillä soittimilla onnistuu kutakuinkin kaikki, mitkä vinyylisoittimillakin + enemmän, joten sellanen vinyylielitismi on semisti homoa. Esimerkiksi se master tempo on just sellanen ominaisuus, jota ei tietääkseni ole mahdollista toteuttaa vinyylivehkeillä, vaikka kuinka vääntäis ja kääntäis. Sillä saa kuitenkin menoa ja meininkiä moniin semisti laahaaviin bilebiiseihin ilman, että tulee pikkuoravaefektiä.
mitä yrität todistella tollasella paatoksella, molempi parempi. itse pidän vinyyleistä enkä muilla osaa leikkiä mutta kekseliäästi uutta tekniikkaa käyttäen tyypit saa venytettyä rajoja entisestään ja se on hauskaa.
Vinyylien kiehtovuus on juuri siinä kuinka "hands on" se touhu on ja kuinka helppoa on hakea kohtia biiseistä tai miten kontrollissa kaikki on, mutta samalla haastavinta on miettiä hyvin biittimiksautuvia biisejä ja tehdä onnistuneita vaihtoja. Jos tietokonelaitteilla pystyy viemään rajoja kauemmas niin sehän on vain hienoa, mutta pointti kaatuu täysin jos vain verrataan tietokonesoftien kykyä päästä vinyylien asettamiin rajoihin.
Itse toki katson kieroon kun baarissa cd-dj naputtaa seuraavan samantyylisen kappaleen meneen samaan tahtiin ja tekee laukkaamattoman vaihdon yleisön ihailessa touhun saumattomuutta, mutta jos yhdistettävät kappaleet on todella erilaisia ja kuulostavat hyvältä yhdessä eikä sellaisia pysty fyysisillä kiekoilla tekemään niin sehän on vaan hauska ja oivaltava juttu.
Eipä mulla muuta.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
[quote:a4841174ba="aqzu"]
mitä yrität todistella tollasella paatoksella, molempi parempi.[/quote:a4841174ba]
Ei sen pitänyt kuulostaa paatokselta, kun se ei sitä ollut. Lähinnä tarkotus oli vaan sanoa, että niiden vinyyleiden korottaminen jollekin jalustalle on vähän aikansa elänyt juttu, koska teknisiä rajotteita tuolla digitaalisella puolella ei enää ole, vaikka varmaan joskus on ollut. Ite oon ainakin tavannut aika läjän vinyylipuritanisteja, joiden mielestä oikea soittaminen tapahtuu vain ja ainoastaan vinyyleillä. Ei mulla ole mitään vinyyleitä vastaan ja monet parhaat tuntemani DJ:t vetää kyllä vinyyleillä.
kutosella taannoin:
-------------
Manuel Göttsching - Ruhige Nervosität
Marc and The Mambas - Angels
Kauko Röyhkä - Dora
Jolly Jumpers - Nimetön hotelli
Stephen Emmer - Wish On
Catherine Ribeiro & 2Bis - Un Sourire, Un Rire Des Éclats
Lou Reed - Real Good Time Together
Brian Eno - King's Lead Hat
Balls - Rockin' Bone
White Noise - My Game of Loving
Sleepy Sleepers - Kesämopo
Paavoharju - Kevätrumpu
Bob Lind - Go Ask Your Man
Se - Peilit
Mari Wilson & The Wilsations - Beat the Beat
ESG - Six Pack (original version)
(Michael Nyman - Wheelbarrows Walk)
----------
Sparks - My Other Voice
Loose Joints - Tell You (Today) [vocal version]
Silver Apples - I Have Known Love
Pylon - Danger!!
Faust - J'ai Mal Aux Dents
----------
Robert Fripp - Under Heavy Manners
Black Devil Disco Club - Open the Night
Seidat - Sumu
Leevi and the Leavings - En tahdo sinua enää
The Passage - XOYO
Jaakko Kangosjärvi - Tuuliko se siellä?
Belaboris - Kuolleet peilit
Sparks - Angst in My Pants
Geisha - Pojat
Trans X - Safety Dance
Dr. Buzzards Original Savannah Band - Sunshower
Winston Tong - The Principles of Movement
-----------
häh, mukana jotain 4 kasarin jälkeen tehtyä biisiä? "golden oldies"... martes martes "ajan hermolla". ja jengi kävi kuumana
Ite oon ainakin tavannut aika läjän vinyylipuritanisteja, joiden mielestä oikea soittaminen tapahtuu vain ja ainoastaan vinyyleillä. Ei mulla ole mitään vinyyleitä vastaan ja monet parhaat tuntemani DJ:t vetää kyllä vinyyleillä.
Eräältä tällaiselta, joka nillitti mulle cd:llä soitosta joskus kymmenisen vuotta sitten kyselin että eikö dj-keikoilla musiikkia, eikä "levyjä".
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:db065e96ae="Ylitarkastaja Tolonen"]
Eräältä tällaiselta, joka nillitti mulle cd:llä soitosta joskus kymmenisen vuotta sitten kyselin että eikö dj-keikoilla musiikkia, eikä "levyjä".[/quote:db065e96ae]
Hämmentävä kysymys. Miten se toinen reagoi?
[quote:01b3cc2fe2="Junkieman"][quote:01b3cc2fe2="Ylitarkastaja Tolonen"]
Eräältä tällaiselta, joka nillitti mulle cd:llä soitosta joskus kymmenisen vuotta sitten kyselin että eikö dj-keikoilla musiikkia, eikä "levyjä".[/quote:01b3cc2fe2]
Hämmentävä kysymys. Miten se toinen reagoi?[/quote:01b3cc2fe2]
Lähti hakee lisää viinaa.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:bd0552def0="martes martes"]White Noise - My Game of Loving
Se - Peilit[/quote:bd0552def0]
Näille ihan erityisesti
This must be what jail / I will scratch
Johan oli SETIT! Tuli mm. seuraavia biisejä:
Daddy DJ
Basshunter - Boten Anna
E-Type - Angels Crying & Here I Go Again
Scooter - Fire & How Much is the Fish
E-Rotic - Max Don't Have Sex jne.
Mr. President - Coco Jambo
Macarena
Pandora - jotain
DJ Bobo - joku
ym.
Sit tuli soitettua myös vielä hienompia biisejä kuten Haddaway WHAT IS LOVE! Ja sit ihan kivoj kasaribiisejä kuten:
Spin Me Around
Blue Monday
Yazoo - Don't Go
Wake Me Up Before You Menet Menet
Ghostbusters
Joku Culture Clubin viisu
Bangles - Walk Like an Egyptian
jne.
Ja Pet Shop Boysii tuli varmaan kolmesti. Ja Ricky Martinia kahesti.
Tosta ei paljoo setit parane
tosi hienoa että selvisit siitä timen huorauksesta menettämättä itsekunnioitustasi, ja että olet nyt lopultakin sitten päässyt toteuttamaan itseäsi ja omia musiikillisia näkemykiäsi!
ehkä koko timen loppuminen - niin pahalta kuin se aluksi tuntuikin - toimi lähtölaukauksena jollekin paljon paremmalle..
Menetetty peli
no nyt kyllä!
[quote:eb8327713e="Junkieman"]Ja "oikeet" DJ:t on kyllä h0m0ja. Tai no okei, onhan ne vinyylijutut ihan siistei, mutta kyllähän noilla nykyisillä soittimilla onnistuu kutakuinkin kaikki, mitkä vinyylisoittimillakin + enemmän, joten sellanen vinyylielitismi on semisti homoa. Esimerkiksi se master tempo on just sellanen ominaisuus, jota ei tietääkseni ole mahdollista toteuttaa vinyylivehkeillä, vaikka kuinka vääntäis ja kääntäis. Sillä saa kuitenkin menoa ja meininkiä moniin semisti laahaaviin bilebiiseihin ilman, että tulee pikkuoravaefektiä.
mitä yrität todistella tollasella paatoksella, molempi parempi. itse pidän vinyyleistä enkä muilla osaa leikkiä mutta kekseliäästi uutta tekniikkaa käyttäen tyypit saa venytettyä rajoja entisestään ja se on hauskaa.
Vinyylien kiehtovuus on juuri siinä kuinka "hands on" se touhu on ja kuinka helppoa on hakea kohtia biiseistä tai miten kontrollissa kaikki on, mutta samalla haastavinta on miettiä hyvin biittimiksautuvia biisejä ja tehdä onnistuneita vaihtoja. Jos tietokonelaitteilla pystyy viemään rajoja kauemmas niin sehän on vain hienoa, mutta pointti kaatuu täysin jos vain verrataan tietokonesoftien kykyä päästä vinyylien asettamiin rajoihin.
Itse toki katson kieroon kun baarissa cd-dj naputtaa seuraavan samantyylisen kappaleen meneen samaan tahtiin ja tekee laukkaamattoman vaihdon yleisön ihailessa touhun saumattomuutta, mutta jos yhdistettävät kappaleet on todella erilaisia ja kuulostavat hyvältä yhdessä eikä sellaisia pysty fyysisillä kiekoilla tekemään niin sehän on vaan hauska ja oivaltava juttu.
Eipä mulla muuta.[/quote:eb8327713e]
tuli vaan mieleen, että miksi uutta teknologiaa pitää käyttää kekseliäästi, mutta niitä vinyylejä saa soittaa vitun väsyneesti vuodesta toiseen?
Toiseksi, läppärillä soittaminen on musta han yhtä hands on kuin vinyylinkin kanssa, ainoa mikä puuttuu on fyysinen esine, johon ääni on näkyvästi taltioitu. Samalla tavalla voi hyppiä ajallisesti, hienosäätää tempoa jne. Ja mikä ihmeen arvo se on, että cd-dj miksaa tosi eri tyylisiä biisejä yhteen? Eikös tarkoituksena ole soittaa hyviä biisejä oikeassa järjestyksessä, eikä läpäistä tarkastuksia? Se on ihan sama mitä Seratoa tai dekkiä tyyppi käyttää, jos tämä tyyppi ei osaa lukea yleisöään tai kuunnella kappaleiden yhteensopivuutta muuten kuin bpm:n suhteen.
Pitää itse päättää, mikä tekniikka palvelee omia tarkoituksia. Richie Hawtinille voi olla hieman turha mennä sönkkäämään että hei vinyyli4ever, kun tyyppi miksailee kymmeniä biisejä täysin saumatta yhteen, luoden pikemminkin uusia biisejä kuin "pelkkiä" miksauksia. Ja sitten taas toisaalta, 20 vuotta levareita käyttänyt räppi-dj ei varmaankaan kaipaa mitään uusia herkkuja. Työkalut tehtävän mukaan.
itse soitan pelkästään vinyyliä, mutta sillä nyt ei ole mitään väliä koska en ole oikea dj.
[quote:a92b1e605b]kaikki mitä hän kirjoittaa, peilautuu hyvin helposti sitä vasten, mikä hänen yksityissuhteensa on.[/quote:a92b1e605b]
Läppäritkin on ihan jees. Ja sitten mä näin jonkun ihan saatanan siistin softan ja siihen sellasen kivan lisälaitteen. Idea oli se, että pistetään sellanen vinyylilevyn näköinen kiekko vinyylisoittimeen ja sitten siitä meni joku piuha tai bluetuuth tai jotain läppäriin ja sitten se tietsikalta soitettava biisi reagoi kuin vinyylilevy, kun sitä hämykiekkoja sääti siinä vinyylisoittimessa. Tietääköhän joku tuon teknologian nimeä tai onko testannu ite?
tosi hienoa että selvisit siitä timen huorauksesta menettämättä itsekunnioitustasi, ja että olet nyt lopultakin sitten päässyt toteuttamaan itseäsi ja omia musiikillisia näkemykiäsi!
NO SEPÄ!
Noi soittimet oli tuolla muuten ihan hauskoja. Pinohiiren CDJ tonnit. Siinä oli menoa ja meininkiä, kun pisti Backstreet Boysia skrätsäten!
[quote:a7686fce64="Junkieman"]Läppäritkin on ihan jees. Ja sitten mä näin jonkun ihan saatanan siistin softan ja siihen sellasen kivan lisälaitteen. Idea oli se, että pistetään sellanen vinyylilevyn näköinen kiekko vinyylisoittimeen ja sitten siitä meni joku piuha tai bluetuuth tai jotain läppäriin ja sitten se tietsikalta soitettava biisi reagoi kuin vinyylilevy, kun sitä hämykiekkoja sääti siinä vinyylisoittimessa. Tietääköhän joku tuon teknologian nimeä tai onko testannu ite?
[/quote:a7686fce64]
Serato. oliko tää ironiaa?
[quote:a92b1e605b]kaikki mitä hän kirjoittaa, peilautuu hyvin helposti sitä vasten, mikä hänen yksityissuhteensa on.[/quote:a92b1e605b]
[quote:9da9db1854="Junkieman"][quote:9da9db1854="kmodig"]
Serato. oliko tää ironiaa?[/quote:9da9db1854]
Ei ollut, eikä sarkasmia. Oisko pitänyt? Musta se softa ja laite oli oikeesti hiton nokkela keksintö.[/quote:9da9db1854]
eii, ei olis pitänyt, aika usein on.
En ole käyttänyt, en ota kantaa, varmistin vain...
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:2a371da85e="Junkieman"][quote:2a371da85e="kmodig"]
Serato. oliko tää ironiaa?[/quote:2a371da85e]
Ei ollut, eikä sarkasmia. Oisko pitänyt? Musta se softa ja laite oli oikeesti hiton nokkela keksintö.[/quote:2a371da85e]
onhan se. varsinkin jos on tottunut miksaamaan vinyyleillä...
toisaalta sen voi myös nähdä semmosena silmänkääntötemppuna. et tää on jotenkin "oikeempaa" dj-homma kun mä soitan sitä ämpäriä tällä levarilla...
mut summa summarum. musta loppujen lopuksi on erittäin jees että toi soittolaitekenttä on pirstaloitunut ja on alettu kiinnittää (toivottavasti...) enemmän huomiota siihen MITÄ miksataan MIHIN. eikä ihmetellä sitä miksausta semmosena itseisarvoisena temppuna.
[quote:08f65f5bea="silvawhale"]
mut summa summarum. musta loppujen lopuksi on erittäin jees että toi soittolaitekenttä on pirstaloitunut ja on alettu kiinnittää (toivottavasti...) enemmän huomiota siihen MITÄ miksataan MIHIN. eikä ihmetellä sitä miksausta semmosena itseisarvoisena temppuna.[/quote:08f65f5bea]
tätä mäki lähinnä.
[quote:85994de693="kmodig"][quote:85994de693="silvawhale"]
mut summa summarum. musta loppujen lopuksi on erittäin jees että toi soittolaitekenttä on pirstaloitunut ja on alettu kiinnittää (toivottavasti...) enemmän huomiota siihen MITÄ miksataan MIHIN. eikä ihmetellä sitä miksausta semmosena itseisarvoisena temppuna.[/quote:85994de693]
tätä mäki lähinnä.[/quote:85994de693]
jos vertais polkupyörälläajoon niin nyt alkaa loppua se ihmettely et "miten joku voi pysyä ilman apupyöriä pystyssä noin pitkään" ja oikeasti ajellaan sillä pyörällä jonnekkin.
no olipas paska vertaus.
over and out.
jos vertais polkupyörälläajoon niin nyt alkaa loppua se ihmettely et "miten joku voi pysyä ilman apupyöriä pystyssä noin pitkään" ja oikeasti ajellaan sillä pyörällä jonnekkin.
vertaukselle
voodoo jippu eiq people bez magic people
lol apua
ultravox
Mä en miksaa mitään, mä vaan skrätsään
persettä?
[quote:d04b570ff2="Junkieman"][quote:d04b570ff2="silvawhale"]
persettä?[/quote:d04b570ff2]
Jep [/quote:d04b570ff2]
oikein.