1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joanna Newsom

#241 10.09.2007 12:28

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Joanna Newsom

Mä taidan mennä tappaa jonkun karjalaisen ja sitten jäädä venaa että itkijämummot saapuu paikalle...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#242 10.09.2007 12:36

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

Kiitti muuten vielä Börje lipujen diilauksesta pus


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#243 10.09.2007 12:41

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Joanna Newsom

Luulen, että tossa nuoteista soittamisessa ei ollut niinkään kyse siitä, että stemmat olis ollu vaikeita. Pakkohan ne on joka tapauksessa opetella niin hyvin, että osaa omat juttunsa käytännössä ulkoa, että ne menee sujuvasti. Nuo biisit vaan on aika monimutkaisia rakenteiltaan ja kuitenkin oli selvästi tarkkaan sovittu, mitä viulisti soittaa. Silloin on varmaan ihan hyvä olla muistutuksena nuoteilla, että mitä tapahtuu missäkin biisissä ja missä järjestyksessä. Pari kertaa olin muuten huomaavinani että se missasi jotain sisääntuloja tai oli muuten vaan vähän pihalla siitä missä ollaan menossa, katteli Joannaa siihen malliin ja sai sitten hetken päästä jostain kiinni ja jatkoi soitamista. (Samaa sanoi muuten vissiin ILR siitä perkussiomiehestä jos oikein muistan...?)

Nyt alkoi muuten kiinnostaa Popen klasari-connectionit... Onkohan meillä yhteisiä tuttuja?

Offline

#244 10.09.2007 12:52

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Joanna Newsom

Tykkäsin kyllä bändistäkin, minusta erityisesti "perkkamies" toi sopivan pienillä jutuilla mahtavasti lisää tunnelmaa, vaikka tokihan se Joannan yksin vetämä Sawdust & Diamonds oli illan huippuhetki, vieläkin värisyttää..

Mutta olipa vain jännät paikat ennen encorea; kun molemmat lempparin Peach, Plum, Pear ja Cosmia olivat soittamatta. Olin varma että tulee jompi kumpi, mutta kun alkoivat soittaa, niin olin niinq - nonni tää on joku uus - mutta lähtihän se siitä sitten rakkaus .

Itselleni Joannan tuotannon avannutta Cosmiaa jäin minäkin siis vielä vähän kaipaamaan, mutta en silti valita, mahtava keikka!


Menetetty peli

Offline

#245 10.09.2007 12:52

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

[quote:8b216a5187="anzut"]Luulen, että tossa nuoteista soittamisessa ei ollut niinkään kyse siitä, että stemmat olis ollu vaikeita. Pakkohan ne on joka tapauksessa opetella niin hyvin, että osaa omat juttunsa käytännössä ulkoa, että ne menee sujuvasti. Nuo biisit vaan on aika monimutkaisia rakenteiltaan ja kuitenkin oli selvästi tarkkaan sovittu, mitä viulisti soittaa. Silloin on varmaan ihan hyvä olla muistutuksena nuoteilla, että mitä tapahtuu missäkin biisissä ja missä järjestyksessä. Pari kertaa olin muuten huomaavinani että se missasi jotain sisääntuloja tai oli muuten vaan vähän pihalla siitä missä ollaan menossa, katteli Joannaa siihen malliin ja sai sitten hetken päästä jostain kiinni ja jatkoi soitamista. (Samaa sanoi muuten vissiin ILR siitä perkussiomiehestä jos oikein muistan...?)

Nyt alkoi muuten kiinnostaa Popen klasari-connectionit... Onkohan meillä yhteisiä tuttuja?[/quote:8b216a5187]

Mä tiedän enenpi porukkaa noistä fålk-piireistä, mutta kyä mä kalsarejakin tunnen vähä.

Ja erilaisia lappuja (nuotti, lyriik, ABCBBA, huume, settilista) on tietenki lavoilla vaikka miten. Ei ny siihen tartuta... Itse asiassa näin niin huonosti stagelle, että ois niillä muillakin voinu jotkut hirmuiset plarit olla siellä piilossa.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#246 10.09.2007 14:24

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Joanna Newsom

Mjoo. Pakkohan tuota on verrata keväiseen tukholman vetoon, taisi olla muutenkin melko identtinen, paitsi tosiaan sitä cosmiaa lyhyempi setti. Ja rokimpi! Se tyttöhän välillä rempoi harppuaan niin että itellä pilkkoutuis sormenpäät. Kuten ties jo odottaa, ei tuo henkilökohtaisesti niin lähelle päässyt, mahtavaa kuultavaa edelleen mutta huippukohdat jne. ei niin säväyttäneet. Saw, Dust & Diamonds ehkä hienointa. sydan

Moore bröthers meni itteltäkin täysin ohi paskaa jauhaessa, pöh.


I love you and dream about the Führer

Offline

#247 10.09.2007 14:51

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Joanna Newsom

anzut wrote:

Pari kertaa olin muuten huomaavinani että se missasi jotain sisääntuloja tai oli muuten vaan vähän pihalla siitä missä ollaan menossa, katteli Joannaa siihen malliin ja sai sitten hetken päästä jostain kiinni ja jatkoi soitamista. (Samaa sanoi muuten vissiin ILR siitä perkussiomiehestä jos oikein muistan...?)

Joo, no itse asiassa mun pääpointti oli se, että sovituksissa tai miksauksessa ne yllättäen biisin viimeisessä kolmanneksessa mukaan tulevat patarummut mun mielestä enempi vaan haittasi keikan flow'ta. En pannut merkille, että siinä hirveästi mitään asiaankuulumattomia unohduksia olisi kelmuttajan osalta kuulunut.

Biisien rytmitys oli kyllä täysin Joannan varassa ja oli vaikuttavaa katsella kuinka se piti langat käsissään vaikka niitä molempia tarvittiin koko ajan harpun soittamiseen. Ne muut jampathan vaan katteli aina suvantovaiheissa ajoitusmerkkejä, joita sit Joanna nyökkäili oikeilla hetkillä takaisin. Paljon on auktoriteettia ja karismaa ehtinyt kertyä.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#248 10.09.2007 14:55

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Joanna Newsom

I've seen your späm, and I will follow you there.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#249 10.09.2007 15:40

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Joanna Newsom

Mä taas havaitsin viulistin katselevan lappuja enemmänkin lauluosuuksissa, mutta mähän en tunnetusti tiedäkään mistään mitään.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#250 10.09.2007 15:43

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Joanna Newsom

Mä huomasin katselevani jossain vaiheessa yläkerrassa hengailleen tyypin KISS -paitaa. Oli kyllä sen verran tungosta, että en edes jaksanut yrittää änkeä niin eteen, että olisi voinut huomioida jotain viulistin silmäpeliä lappujen kanssa.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#251 10.09.2007 15:49

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

Mix ikinä mainitsinkaan koko labui itku

Siis sillä typyllä olis mun puolesta saanu olla koko musiikkikirjasto siinä edessä, jos ois vaan soittanu kovemmalla kiimalla. Ja siks sitä tuli tuijotettua, kun olin semmoses kohas mistä ei kauheesti muuta nähny, ja kun on väistämätön luontainen kiinnostus tohon värkkiin.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#252 10.09.2007 15:55

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Joanna Newsom

Tuo on aika yleistä kautta musiikin historian tuo nuoteista soittaminen... Jostkut tekee hyvin, toiset paskasti.

En tajua miksi siitä pitäs vaahdota. On sitä itsekin joutunut joskus sointukartoista vetämään. Rikkooko tämä jotain indie-runkkujen uskottavuussääntöä?


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#253 10.09.2007 15:59

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

[quote:f46b3cd2c3="arttu"]Tuo on aika yleistä kautta musiikin historian tuo nuoteista soittaminen... Jostkut tekee hyvin, toiset paskasti.

En tajua miksi siitä pitäs vaahdota. On sitä itsekin joutunut joskus sointukartoista vetämään. Rikkooko tämä jotain indie-runkkujen uskottavuussääntöä?[/quote:f46b3cd2c3]

Enpä kuule tiijä, mut yritin tossa just, että ei ne nuåtit vaan se miten soittaa ylipääns.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#254 10.09.2007 16:01

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Joanna Newsom

Mä kuule tiijän että just sitä yritit... Ihmettelin yleistä takertumista.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#255 10.09.2007 17:23

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Joanna Newsom

Olihan tuo melkoista parhautta kyllä. Itse sanoisin, että menee kevyehkösti kolmen parhaan näkemäni Tavastia-keikan joukkoon. Ei löydy noilla biisikestoilla montaa artistia, joiden keikan aikana en edes vilkaise kelloa.

Settilista oli hemmetin hieno tuollaisenaan. Cosmia olisi ollut mukava lisä kyllä, mutta en olisi vaihtanut sitä yhdenkään toisen Ys.-biisin tilalle. Olin jo mielettömän tyytyväinen, että Clam, Crab, Cockle, Cowrie soitettiin lopuksi. Siinä vaiheessa mietin ainoastaan, että Peach, Plum, Pear jäi puuttumaan, mutta encore poisti tuonkin huolen. Jos joku heikompi biisi olisi pakko valita, niin The Book of Right-On oli ehkä turhan keskinkertainen tuossa joukossa.

Only Skinin aikana jännitin aika paljon etukäteen, että mitenköhän se perkkamies onnistuu Smog-vokaaleissa. Ihan hyvinhän se taisi mennä. Only Skin on kyllä ehkä koko Newsomin lyhyen uran paras biisi.

Minua ei taustabändissä häirinnyt yhtikäs mikään.

Aplodit taisivat myös olla aikalailla ennätyspitkiä?


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#256 10.09.2007 18:08

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Joanna Newsom

[quote:8485b5c47f="Bedderi"]Olihan tuo melkoista parhautta kyllä. Itse sanoisin, että menee kevyehkösti kolmen parhaan näkemäni Tavastia-keikan joukkoon. Ei löydy noilla biisikestoilla montaa artistia, joiden keikan aikana en edes vilkaise kelloa.

Settilista oli hemmetin hieno tuollaisenaan. Cosmia olisi ollut mukava lisä kyllä, mutta en olisi vaihtanut sitä yhdenkään toisen Ys.-biisin tilalle. Olin jo mielettömän tyytyväinen, että Clam, Crab, Cockle, Cowrie soitettiin lopuksi. Siinä vaiheessa mietin ainoastaan, että Peach, Plum, Pear jäi puuttumaan, mutta encore poisti tuonkin huolen. Jos joku heikompi biisi olisi pakko valita, niin The Book of Right-On oli ehkä turhan keskinkertainen tuossa joukossa.

Only Skinin aikana jännitin aika paljon etukäteen, että mitenköhän se perkkamies onnistuu Smog-vokaaleissa. Ihan hyvinhän se taisi mennä. Only Skin on kyllä ehkä koko Newsomin lyhyen uran paras biisi.

Minua ei taustabändissä häirinnyt yhtikäs mikään.

Aplodit taisivat myös olla aikalailla ennätyspitkiä?[/quote:8485b5c47f]
Tästä aikalailla 99% samaa mieltä. Only skin on paras, right-on oli sellanen mukava alotusbiisi, että pääsi alkujännityksestä, vaikkei se tietenkään mikään niin erikoinen ole.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#257 10.09.2007 18:22

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Joanna Newsom

juu applause-kyltit pelas  colorflash


I love you and dream about the Führer

Offline

#258 10.09.2007 18:51

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Joanna Newsom

Ite kyllä pidin tuosta bändistä. Jossei muuta niin olihapan jotain kattelemista silloin kun edessä heiluva vastapeluri änkes harpun eteen. :x
Niin ja kiitoksia etkoista ja matkaseurasta.  peuk


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#259 10.09.2007 18:54

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Joanna Newsom

[quote:f3dbdc76de="börjeslandet"]Ootte kaikki väärässä. Perkkamiehen juttuja ois voinu ajoittain vähentää (tosin välillä se oli parhus), mutta muuten bändi on elintärkeä. Ne sovitukset oli varsin hyviä ja mukavia yllätyksiä täynnä. Musta se minkä se soitti yksin (sawdust?) ei toiminut lähellekään niin hyvin. Cosmiaa mäkin ehkä vähän ootin, mutta silti hyvä näin.

Eka levy on tosi hyvä, mutta Ys on paljon paljon parempi. Vuosikymmenen levy.[/quote:f3dbdc76de]

Aika lailla samaa mitä bändin tärkeyteen tulee. Enkä edes välttämättä olis vähentämässä perkkamiehen juttuja.

Ekan levyn aikaan Tukholmassa todistamani soolokeikka oli todella hieno (kuten kyseinen levykin), mutta eilinen kyllä musiikin suhteen ylitti sen. Pieni bändi riittävän säästeliäästi käytettynä tuo juuri sopivasti lisää dynamiikkaa biiseihin. Ihan samaan täydellisen hämmenyksen ja ihastuksen tilaan, kuin tuo Tukholman keikka (jota ennen olin kuullut vain muutaman Joannan kappaleen) ei eilinen minua saanut.

Levyistä pidän ehkä debyytistä hieman Ysiä enemmän, mutta kun Ys Street Band -ep:n versiot molempien levyjen (ainakin melkein) parhaista biiseistä ovat levyversioita parempia ja ep:n avaava Colleen kenties Joannan paras kappale, ei suosikistani ole epäselvyyttä.

Offline

#260 10.09.2007 19:20

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Joanna Newsom

noiseidea wrote:

Kyllä se martes martesin neronleimaus "Guided by Noisis" pitää kai duunata.

mites olis vaan simppelimpi "noasis"? redface_new


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#261 10.09.2007 21:58

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Joanna Newsom

börjeslandet wrote:

Ootte kaikki väärässä. Perkkamiehen juttuja ois voinu ajoittain vähentää (tosin välillä se oli parhus), mutta muuten bändi on elintärkeä. Ne sovitukset oli varsin hyviä ja mukavia yllätyksiä täynnä.

Oikea mielipide! Ne stemmalaulut oli uskomattoman hyviä, ja jotkut jousisovitukset.

Musta tuli ehkä salakavalasti Joanna-fani. En todellakaan odottanut käveleväni keikalta ulos niin haltioituneena, vaikka mitten aiempaa hehkuttikin. sydan Oli ilo kuunnella, miten hyvin tyttö hallitsee äänensä livenä, kuulostaa paljon vähemmän teennäiseltä kuin levyllä. Emily-biisi oli ihan parasta ja keikan hienoin hetki.

Olisin kans mielelläni bongannut Popen, mutta ketäpä siinä tungoksessa nyt olisi bongannut. Yleisö tosin osasi käyttäytyä ja kunnioittaa artistia asiaankuuluvalla hiljaisuudella ainakin siellä taaempana. Että sikäli keikka erosi parin vuoden takaisesta Antony and the Johnsonsista, vaikka jotain yhtymäkohtia olikin.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#262 10.09.2007 23:06

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

Moronica wrote:

Oli ilo kuunnella, miten hyvin tyttö hallitsee äänensä livenä, kuulostaa paljon vähemmän teennäiseltä kuin levyllä.

Jepulis, mie olin todella vaikuttunut myös siitä kuinka hienosti Joannan laulu toimi. Neidon "joko vihaat tai rakastat"- vokaalityyli sijoittuu meikäläisellä aika täpärästi siihen kipukynnyksen paremmalle puolelle ja vähän olin huolissani että miten sitä kuuntelee - ja livenähän se oli aivan järjettömän hienon kuuloista!

[quote:54073b8a74]Olisin kans mielelläni bongannut Popen, mutta ketäpä siinä tungoksessa nyt olisi bongannut.[/quote:54073b8a74]

Kuin myös. Mutta tuleehan näitä keikkoja, vähemmän hypetettyjä ja väljemmillä saleilla...


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#263 11.09.2007 02:26

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Joanna Newsom

Meitsi kyllä tykkäs myös tosta bändistä ja sovituksista. Monet biisit kasvoi aika hitsin hienosti loppua kohden juuri noiden perkussioiden ja jousien ansiosta, hienoa. Ja komppaan tota Joannan laulutyyliä, että levyllä itekin on sillei fifty-fifty, että tykkääkö vai ei, mutta livenä toimi hiton hyvin. Hyvä keikka kaikenkaikkiaan, vaikka olotila ei ehkä ollut elämäni paras noin fyysisesti.

Offline

#264 11.09.2007 10:49

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Joanna Newsom

Junkieman wrote:

Ja komppaan tota Joannan laulutyyliä, että levyllä itekin on sillei fifty-fifty, että tykkääkö vai ei, mutta livenä toimi hiton hyvin.

smaa myös täältä!

Offline

#265 11.09.2007 11:20

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Joanna Newsom

Mua mielestä se lauloi livenä (ja ehkä Ysillä) aika eri tavalla kuin debyytillä. Sellaiset pahimmat riistorääkäisyt on jääneet vähän taka-alalle, vaikka kyllähän se livenä "revitteli" kanssa.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#266 11.09.2007 15:05

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Joanna Newsom

noiseidea wrote:

Sellaiset pahimmat riistorääkäisyt on jääneet vähän taka-alalle

Samaa mietin jo keikalla. Ehkä ääntä on pakko säästää kiertueella, mutta ihan hyvä niin.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#267 11.09.2007 15:07

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

Luin tietysti "Ristorääkäisyt" ja olin ihan diskopallomeiningeissä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#268 23.11.2007 14:40

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

Firon wrote:

10.gif

Joanna spiideissä colorflash


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#269 14.01.2010 11:51

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Joanna Newsom

Helmikuun 23pv tulee uusi albumi!

http://pitchfork.com/news/37562-joanna- … confirmed/

Taitaa olla kuluvan vuoden eniten odottamani levy!

Offline

#270 14.01.2010 11:52

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Joanna Newsom

PARASTA


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joanna Newsom

Board footer

Powered by FluxBB