1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joanna Newsom

#211 09.09.2007 12:49

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,289

Re: Joanna Newsom

Jänskättää jo! Hesarissakin oli noteerattu kohtalaisen kokoisella jutulla.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#212 09.09.2007 19:13

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Joanna Newsom

Ja Hesari tiesi sanoa, että lämppäri aloittaa klo 21.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#213 09.09.2007 19:17

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,544

Re: Joanna Newsom

noiseidea wrote:

Ja Hesari tiesi sanoa, että lämppäri aloittaa klo 21.

Tavastian intternet sivu sanoo seuraavaa:


S e u r a a v a    t a p a h t u m a
Su 9.9. Joanna Newsom (Usa) - showtime 23:00 support:The Moore Brothers (Usa) - showtime 21:45 - Vapaaliput ja -kortit eivät kelpaa - liput enn. 29 € / ovi 31 € Tiketistä
Aukioloajat: Su-to 21-02, pe-la 21-03
A-oikeudet | Ikäraja 18 vuotta

Offline

#214 09.09.2007 19:42

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Joanna Newsom

Etkot meillä! colorflash

paikalla jo hrmunoita ja moronica


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#215 09.09.2007 20:41

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Joanna Newsom

[quote:bbcf5ac54d="mitten"]Etkot meillä! colorflash

paikalla jo hrmunoita ja moronica[/quote:bbcf5ac54d] Me tullaan kummiskin vasta suoraan keikalle. Nähdään siellä!  ff (saa ottaa GG-dvd:n mukaan jos pystyy)

Offline

#216 10.09.2007 01:23

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Joanna Newsom

Keikasta lyhyesti: icon_cool peuk


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#217 10.09.2007 01:25

mitten
teki pedin eteiseen
From: under a rock
Registered: 27.11.2006
Posts: 10,548
Website

Re: Joanna Newsom

huh-huh!

setti:

bridges and balloons
emily
monkey and bear
the book of right-on
inflammatory writ
sawdust and diamonds
only skin
colleen
clam, crab, cockle, cowrie

encore:

peach, plum, pear


"hiljaa pyörii salaattilinko"
bitch ain't even COLD in that poncho

Offline

#218 10.09.2007 01:58

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

peuk  icon_cool  sydan  rakkaus  itku


Miinuksia ei ollu kuin viulisti (jonka  5-kielistä tosin kadehdin) ja se, etten paikallistanut yhtään rotsia. Silvalta kysyin hädissäni jo noisetin tuntomerkkejä, mutta ei ollu apua siit  icon_sad


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#219 10.09.2007 02:41

kikikaikai
Member
From: Tammpere
Registered: 08.05.2007
Posts: 1,000
Website

Re: Joanna Newsom

Joo aikasta hyvä oli, varsinkin Sawdust and Diamonds. Myöhemmin lisää, nyt lukeen tenttiin. yyhhhh


Älä niin ne oli siel ku siel oli.

Offline

#220 10.09.2007 08:38

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,289

Re: Joanna Newsom

Kyllähän tää oli parhaita keikkoja ikinä. Ihan tajuttoman hyvä. Cosmia ois ollu kiva encore mut hyvä näinkin.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#221 10.09.2007 09:20

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,817
Website

Re: Joanna Newsom

Pope wrote:

Miinuksia ei ollu kuin viulisti (jonka  5-kielistä tosin kadehdin) ja se, etten paikallistanut yhtään rotsia. Silvalta kysyin hädissäni jo noisetin tuntomerkkejä, mutta ei ollu apua siit  icon_sad

noisiksella oli hauska teksti paidassaan  icon_cool

joo, jotenki jääny multa tää joanna ihan väliin vaikka "vastaavilta" artisteilta (marissa nadler, josephine foster, larkin grimm yms.) on suunnilleen kaikki levyt hallussa. kieltämättä samaa tässä oli, ja oli toki muutakin. pitkiä mut varsin komeita biisejä, jotain progemaisuuttakin ehkä, ja on toi harppu vaan aika jännä soitin. tykkäsin siis. voisi jopa levynkin ostaa jos sopivasti vastaan tulee.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#222 10.09.2007 09:23

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Joanna Newsom

psykokarkki wrote:

[quote:dfb733bafe="Pope"]Miinuksia ei ollu kuin viulisti (jonka  5-kielistä tosin kadehdin) ja se, etten paikallistanut yhtään rotsia. Silvalta kysyin hädissäni jo noisetin tuntomerkkejä, mutta ei ollu apua siit  icon_sad[/quote:dfb733bafe]
noisiksella oli hauska teksti paidassaan  icon_cool

"juu mä oon se noisis"?


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#223 10.09.2007 09:29

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,817
Website

Re: Joanna Newsom

silvawhale wrote:

"juu mä oon se noisis"?

siihen suuntaan  icon_wink eiq mitäs


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#224 10.09.2007 09:34

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Joanna Newsom

Aivan mahtava keikka! En tajuu miten se voi soittaa niin vaikeita juttuja harpulla ja laulaa päälle ja olla niin ihku samaan aikaan. ff En ollut juurikaan edes levyltä kuunnellut etukäteen, mutta silti ei tullut yhtään tylsää hetkeä keikan aikana.
Viiskielinen viulu oli aika hieno, aluks luulin että se oli alttoviulisti mutta sit tajusin että on siinä e-kielikin. En oo koskaan ennen tommoseen törmännyt. Mitäs vikaa viulistissa oli Popen mielestä? Hyvin soitti.

Offline

#225 10.09.2007 09:35

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

Joo, tosi hieno keikka. Ei missään tapauksessa parasta tai edes melkein parasta ikinä, mutta erittäin erittäin hienoa. Jotenkin se Ys-kadun pumppu oli melkeinpä omalta osaltani turha siellä, ehdottomasti komeimmin soivat ne kohdat kun Jonsku rämpytteli harppua yksinään. Ei sillä, että niistä kuitenkaan haittaakaan oli, kun maltillisesti soittivat, mutta pidin ehkä kuitenkin enemmän Roskildessa pari vuotta sitten näkemästäni soolokeikasta siinä mielessä, että Joanna ja harppunsa kahdestaan on vaan jotain niin ylitsepääsemättömän voimakasta, että kaikki muu ympärillä ehkä jopa vähän himmentää sitä loistoa.

Mut joo, ff:peuk: ja silleen.

Tosin iso center mulle kun piti kattoo Einarin pudottaminen loppuun ja tulla mestoille vasta just ennen showtimee. En tajunnut, että toi ihan noin täyteen myisi, joten siellä takaosassa tuli sitten haahuiltua, yrittäen löytää rakoja, joista näkisi edes jotain lavalta. Eikä huvittanut yhtään kammeta sinne hikisten massojen sekaan. Jouduin sitten välillä käymään baarin puolella katsomassa keikkaa telkkarista, että näkisin mitä se bändi siellä oikein edes tekee.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#226 10.09.2007 09:35

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Joanna Newsom

psykokarkki wrote:

[quote:69e5c232fa="silvawhale"]"juu mä oon se noisis"?[/quote:69e5c232fa]
siihen suuntaan  icon_wink

Jpp.  biggrin


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#227 10.09.2007 09:42

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Joanna Newsom

silvawhale wrote:

[quote:e0f28755dd="psykokarkki"]noisiksella oli hauska teksti paidassaan  icon_cool [/quote:e0f28755dd]
"juu mä oon se noisis"?

Kyllä se martes martesin neronleimaus "Guided by Noisis" pitää kai duunata.

Hieno keikka oli. Ei nyt ihan superkiimainen, mutta kuitenkin. Loppupuoli oli vähän pettymys, Cosmiaa täälläkin kyttäiltiin. Mutta hyvä, että tuli ekalta ja tokalta (nojoo, uudella vaan viisi kipaletta), kun ekasta ehkä kuitenkin tykkään enemmän.

Yhdessä vaiheessa meinasi vaan palaa hiha. Oltiin siinä miksauspöydän edessä, jossa oli vielä kuitenkin aika tiukkaan pakkautunut se väki, frendi seisoi mun edessä. Takaa tulee tyyppi, koputtaa olkapäälle, sanoo "sori" ja parkkeeraa itsensä siihen mun ja frendin väliin. Sitten se heilui siinä ahtaudessa kuin heinämies, mutta onneksi tajusi parin biisin jälkeen etsiä vähän vielä ahtaampia maisemia.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#228 10.09.2007 10:48

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Joanna Newsom

Oli täyttä joo, en oo sit Dino juniorin jälkeen nähny Tavastiaa noin tukkoon survottuna.

Hieno konsertti, tiukka settilista ja huimat sovitukset. Taustabändi oli sopivan vähäeleinen, ja jätti Joannalle tilaa kietoa sali pikkusormensa ympärille. Periaatteessa yhdyn forsston kantaan siitä, että pelkkänä sooloesityksenä voisi olla vielä askelta parempi, mutta toisaalta kyllä nuo Ysin (lol, ysi) ja Colleenin runsaat sovitukset kuulen ihan kernaasti täydellä kokoonpanolla soitettuna. Patarumpuja ois voinu karsia monessakin otteessa.

Ys oli selvästi keikan keskipiste ja settilista oli rytmitetty siltä soitettujen biisien ympärille, joista Emily & Sawdust tais olla ne sykähdyttävimmät esitykset. Myös ekan levyn ainoat hyvät biisit Book of right-on & Peach plum pear kuultiin ilahduttavasti illan aikana, ja noista jälkimmäinen osoitti harpun monipuolisuuden soittimena. Luulin levyversion perusteella et se pitäis paukuttaa jollain cembalolla mut hyvinhän biisin terävä näppäily Joannalta paukkui.

Onks tää muuten käyttäny jotain käänteistä Dimmuborgir-nimigeneraattoria näissä biisinnimissään? Korvaa vaan vitun GRIMit ja KVLTit - mitenkään toisiinsa liittymättömät - bläkkistermit (ENTHRONE DARKNESS TRIUMPHANT, PURITANICAL EUPHORIC MISANTROPIA) hellyttävän vanhahtavilla semiobskuureilla sanoilla (Cowlie, Cockle, Sprout, Writ). Helppoa ku heinänteko. peuk


Älä päästä painiks sitä

Offline

#229 10.09.2007 11:24

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

anzut wrote:

Mitäs vikaa viulistissa oli Popen mielestä? Hyvin soitti.

Ei ollu vaan millään lailla samalla tasolla muun pändin kanssa. Ja soitteli anteeksipyytelevästi lapuista. Tosi kauniisti lauloi taustat kyllä.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#230 10.09.2007 11:42

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Joanna Newsom

Pope wrote:

[quote:7ffe0284c9="anzut"]Mitäs vikaa viulistissa oli Popen mielestä? Hyvin soitti.[/quote:7ffe0284c9]
Ei ollu vaan millään lailla samalla tasolla muun pändin kanssa. Ja soitteli anteeksipyytelevästi lapuista. Tosi kauniisti lauloi taustat kyllä.

Mun mielestä ihan ymmärrettävää että soitti nuoteista, kun oli niin pitkiä biisejä ja aika monimutkaista soitettavaa. Varsinkin jos on tullut vaan kiertuetta varten mukaan kokoonpanoon ja eka keikka kyseessä. Ehkä sen ulkoinen olemus oli vähän anteeksipyytävä/laiska (en nähnyt kovin hyvin lavalle joten ei häirinnyt), mutta soitto kuulosti mun mielestä kyllä tosi hyvältä. Pakko arvostaa kun joku "bändiviulisti" soittaa koko ajan puhtaasti.

Offline

#231 10.09.2007 11:43

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

Eikös se ollut Sawdust & Diamonds, jonka Jonsku veti kokonaan ilman bändiä?!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#232 10.09.2007 11:55

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

anzut wrote:

[quote:4da3eb2d5a="Pope"][quote:4da3eb2d5a="anzut"]Mitäs vikaa viulistissa oli Popen mielestä? Hyvin soitti.[/quote:4da3eb2d5a]
Ei ollu vaan millään lailla samalla tasolla muun pändin kanssa. Ja soitteli anteeksipyytelevästi lapuista. Tosi kauniisti lauloi taustat kyllä.[/quote:4da3eb2d5a]
Mun mielestä ihan ymmärrettävää että soitti nuoteista, kun oli niin pitkiä biisejä ja aika monimutkaista soitettavaa. Varsinkin jos on tullut vaan kiertuetta varten mukaan kokoonpanoon ja eka keikka kyseessä. Ehkä sen ulkoinen olemus oli vähän anteeksipyytävä/laiska (en nähnyt kovin hyvin lavalle joten ei häirinnyt), mutta soitto kuulosti mun mielestä kyllä tosi hyvältä. Pakko arvostaa kun joku "bändiviulisti" soittaa koko ajan puhtaasti.

No tuota, näinhän mä sitä itsellenkin selitin, mutta kun maksaa lipuista 30 eypoa niin ei tavallaan tuo "vaikeita sovituksia ja liian vähän harjoitteluaikaa" sais mennä katsojalle läpi. Eikä ne arrit ei olleet kyllä MUUTENKAAN  niin vaikeita. Tietenkin se soittaa rundin lopussa ihan eri tavalla ja se telinekin on ehkä kaikonnut nenän edestä.

Ei se siis mitenkään surkea ollut, mutta soittajana kiusallisen paljon vähemmän suvereeni kuin 3 muuta lavalla olijaa, ja tämä kontrasti häiritsi kovin. Ja jos soittokyvyistä puhutaan, niin mulla on aikamoinen joukko tuttuja, jotka vetäis ton paremmin (sekä klasarifiilistelyn että pienten fålk-maustehien osalta).


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#233 10.09.2007 11:57

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

No voeeeeee. 3 euroo tai 30 euroo, onhan se nyt ymmärrettävää, että klasari- / sessiosoittajalla on laput edessä. Mä maksoin mun Ruisrock-lipusta aika monta kybää ja ei mua haitannut, että Flipsin Michael Ivins veti lapuista. Puhumattakaan siitä, että olisi haitannut, että Terry Bozzio veti lapuista Fantomasin keikalla. Joanna tuossa se päästarba oli ja bändinsä tarkoitus lähinnä taustoittaa meininkiä. Mielummin mä katselen jonkun soittamista lapuista, kuin sitä, että se sählää.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#234 10.09.2007 12:01

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

forssto wrote:

No voeeeeee. 3 euroo tai 30 euroo, onhan se nyt ymmärrettävää, että klasari- / sessiosoittajalla on laput edessä. Mä maksoin mun Ruisrock-lipusta aika monta kybää ja ei mua haitannut, että Flipsin Michael Ivins veti lapuista. Puhumattakaan siitä, että olisi haitannut, että Terry Bozzio veti lapuista Fantomasin keikalla. Joanna tuossa se päästarba oli ja bändinsä tarkoitus lähinnä taustoittaa meininkiä. Mielummin mä katselen jonkun soittamista lapuista, kuin sitä, että se sählää.

Heh, totta toinen puoli. Muistan lähinnä hilpeilleeni niille Bozzion lapuille. Mut tää olikin tätä, et se bändin soitto ois muuten ollu kautta linjan taivaallista muuten... ja siihen sit korva tarttuu mikä tuttua onpi, kun ei toi harpunsoittokaan oo mun ygöslajini.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#235 10.09.2007 12:02

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

No, itse kyl olen sitä mieltä, että Joanna voisi jättää ton bändin kotiin kokonaan, mutta kun ne siellä ny kerran ovat, niin vetäkööt vaikka bäkkäriltä käsin, lapuista, lapuissa tai ihan miten vaan, kunhan herättävät mahdollisimman vähän huomiota.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#236 10.09.2007 12:06

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

forssto wrote:

No, itse kyl olen sitä mieltä, että Joanna voisi jättää ton bändin kotiin kokonaan, mutta kun ne siellä ny kerran ovat, niin vetäkööt vaikka bäkkäriltä käsin, lapuista, lapuissa tai ihan miten vaan, kunhan herättävät mahdollisimman vähän huomiota.

Paitsi se perkkamies oli malletteineen aika rakkaus


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#237 10.09.2007 12:08

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joanna Newsom

Tällanen harpisti muutti muuten juuri Helsinkiin opiskelemaan, et pojat jonoon vaan -spåm:

http://www.myspace.com/lilyneill


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#238 10.09.2007 12:09

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

Pope wrote:

Paitsi se perkkamies oli malletteineen aika rakkaus

Mjoo, mutta korkeintaankin siksi, että se soitti niin maltillisesti. Ilman olisi silti parempi. Jotenkin vaan mun mielestä kaikki mikä tulee siihen Joannan ja harppunsa päälle ainoastaan vähentää sitä omaperäisyyttä. Siksi mä tykkään ekasta levystäkin enemmän, vaiks Ysillä on tavallaan parempi biisimatsku ja silleen. Se eka levy vaan kuulostaa niin käsittämättömän erilaiselta ja tuoreelta. Toki Ys on myös varsin leimallisen joannamainen, mutta silti ne orkestraatiot tekevät siitä ihan vähän tavallisemman levyn.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#239 10.09.2007 12:25

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Joanna Newsom

Ootte kaikki väärässä. Perkkamiehen juttuja ois voinu ajoittain vähentää (tosin välillä se oli parhus), mutta muuten bändi on elintärkeä. Ne sovitukset oli varsin hyviä ja mukavia yllätyksiä täynnä. Musta se minkä se soitti yksin (sawdust?) ei toiminut lähellekään niin hyvin. Cosmiaa mäkin ehkä vähän ootin, mutta silti hyvä näin.

Eka levy on tosi hyvä, mutta Ys on paljon paljon parempi. Vuosikymmenen levy.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#240 10.09.2007 12:25

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Joanna Newsom

[quote:490538cf07="börjeslandet"]Ootte kaikki väärässä. Perkkamiehen juttuja ois voinu ajoittain vähentää (tosin välillä se oli parhus), mutta muuten bändi on elintärkeä. Ne sovitukset oli varsin hyviä ja mukavia yllätyksiä täynnä. Musta se minkä se soitti yksin (sawdust?) ei toiminut lähellekään niin hyvin. Cosmiaa mäkin ehkä vähän ootin, mutta silti hyvä näin.

Eka levy on tosi hyvä, mutta Ys on paljon paljon parempi. Vuosikymmenen levy.[/quote:490538cf07]

Taijjat olla vähe tyhmä, vai?
finger


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Joanna Newsom

Board footer

Powered by FluxBB