You are not logged in.
Chestburster!!
kaitpa joku (firon?) taas tekee sitten äänestysketjun?
En taida ehtiä suorittaa äänestyslaskentaa, koska töissä on sen verran vähemmän luppoaikaa nykyään. Tosin ei viime vuonnakaan tainnut olla montaa äänestäjää.
psykokarkki wrote:kaitpa joku (firon?) taas tekee sitten äänestysketjun?
En taida ehtiä suorittaa äänestyslaskentaa, koska töissä on sen verran vähemmän luppoaikaa nykyään. Tosin ei viime vuonnakaan tainnut olla montaa äänestäjää.
ajattelin jättää itse äänestämättä jopa
no odotellaan jos joku hurjapää ilmaantuu vielä tekemään virallista äänestystopikkia, mutta mulle oikeastaan siinä mielessä ihan sama että oli niin surkea levyvuosi. väkisin raavin kokoon jonkinmoisen top-kybän, ehkä jotain unohtuikin tai sitten ei:
1. guided by voices - space gun
2. dirty projectors - lamp lit prose
3. jukka nousiainen - ei enää kylmää eikä pimeää
4. low - double negative
5. julia holter - aviary
6. beach house - 7
7. spiritualized - and nothing hurts
8. pää kii - jos huonoo onnee ei ois mul ei ois onnee ollenkaan
9. gang gang dance - kazuashita
10. kali uchis - isolation
dead gang dance paras
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
^ai se Dead can dancekö on muka niin huono ettei mahdu edes väkisin raavitulle listalle
en oo kuullu sitä
mutta nyt tuli mieleen että unohdin "carter familyn" ja kids see ghostsin, mahdollisesti lisättävä listalle... +1 earl sweatshirt, vaikka onkin ep enkä ole fyysistä ehtinyt ostaa...
1. Stephen Malkmus and the Jicks Sparkle Hard
2. Nap Eyes Im Bad Now
3. Julia Holter - Aviary
4. Yonatan Gat - Universalists
5. Ryley Walker Deafman Glance
6. Rolling Blackouts Coastal Fever Hope Downs
7. Joan of Arc - 1984
8. Tocotronic Die Unendlichkeit
9. Nathan Salsburg - Third
10. Wye Oak The Louder I Call, The Faster It Runs
Kopioin sitten aikanaan viralliseen äänestysketjuun. Erinomainen levyvuosi mielestäni.
Last edited by metsäkukkia54 (04.01.2019 11:59)
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
1. SOPHIE - OIL OF EVERY PEARL'S UN-INSIDES
2. Machine Girl - The Ugly Art
3. Against All Logic - 2012 - 2017
4. Car Seat Headrest - Twin Fantasy
5. 공중도둑 [Mid-Air Thief] - 무너지기 (Crumbling)
6. Kero Kero Bonito - Time 'n' Place
7. Yves Tumor - Safe in the Hands of Love
8. Julia Holter - Aviary
9. Low - Double Negative
10. Tim Hecker - Konoyo
Jophiest wrote:3. Against All Logic - 2012 - 2017
Nii ja tämäkin on hankkimatta.
ikinä kuullutkaan bändistä, mutta bändin nimi selittänee omituisen kokoelmamaisen levyn nimen, hyvää hämäystä :peuk:
Kopioin sitten aikanaan viralliseen äänestysketjuun. Erinomainen levyvuosi mielestäni.
jos nyt äänestysketjua ikinä tulee, vapaaehtoisia odotellaaan edelleen...
mutta pistä metsis uusin guided by voices kuunteluun ennen lopullista aamenta, ihan sairaan kova.
KZ wrote:Jophiest wrote:3. Against All Logic - 2012 - 2017
Nii ja tämäkin on hankkimatta.
ikinä kuullutkaan bändistä, mutta bändin nimi selittänee omituisen kokoelmamaisen levyn nimen, hyvää hämäystä :peuk:
Nicolas Jaar tuon projektin takana.
metsäkukkia54 wrote:Kopioin sitten aikanaan viralliseen äänestysketjuun. Erinomainen levyvuosi mielestäni.
Eikö sen äänestysketjun voi periaatteessa tehdä kuka vaan. Jos sitten joku suostuu jossain vaiheessa laskemaan äänet, niin hyvä niin.
psykokarkki wrote:metsäkukkia54 wrote:Kopioin sitten aikanaan viralliseen äänestysketjuun. Erinomainen levyvuosi mielestäni.
Eikö sen äänestysketjun voi periaatteessa tehdä kuka vaan. Jos sitten joku suostuu jossain vaiheessa laskemaan äänet, niin hyvä niin.
juu, mutta käytännössä se joka ketjun aloittaa sitoutuu tuloslaskentaan. ja toki saa vaikka vaihtaa sääntöjäkin jos siltä tuntuu. vanhoista voi ottaa mallia jos tuntuu että on innostusta asiaan.
ja toki saa vaikka vaihtaa sääntöjäkin jos siltä tuntuu. vanhoista voi ottaa mallia jos tuntuu että on innostusta asiaan.
vois olla sellanen, et mitä pienempi painos levystä, sitä isompi kerroin.
psykokarkki wrote:ja toki saa vaikka vaihtaa sääntöjäkin jos siltä tuntuu. vanhoista voi ottaa mallia jos tuntuu että on innostusta asiaan.
vois olla sellanen, et mitä pienempi painos levystä, sitä isompi kerroin.
alle 50 kpl painos - x20
alle 100 - x15
alle 300 - x10
alle 500 - x5
alle 1000 - x3
alle 2000 - x2
alle 5000 -x1
päälle 5000 - x0.5
päälle 10000 - x0.3
päälle 50000 - x0.1
no niin ba, laitahan äänestys pystyyn
1. Grayceon - IV
2. The Good, the Bad & the Queen - Merrie Land
3. Superchunk - What a Time to Be Alive
4. Paul McCartney - Egypt Station
5. The Glitch Mob - See Without Eyes
6. Current 93 - The Light Is Leaving Us All
7. Dirge - Lost Empyrean
8. Kiki Pau - Hiisi
9. Richard Skelton - Front Variations (One & Two)
10. Lusca - Broken Colossus
Sinänsähän olisi jännää saada äänestyksen tulokset vaikka sekä tollasen painokertoimen kanssa, joka perustuu levyn painosmäärään, että ilman sitä. (En ainakaan tosin itse tiedä, mistä noiden mun listalla olevien levyjen painosmäärät voisi saada selville.)
Tässähän on se ironinen juttu, että mitä vähemmän äänestäjiä, sitä vähemmän ison mittakaavan julkaisut tai muuten paljon näkyvyyttä saaneet julkaisut pääsee dominoimaan. Viime vuoden äänestys tällä foorumilla oli itse asiassa siinä suhteessa aika sopivan kokoisella porukalla tehty - sekä minä että eräs toinen foorumisti oltiin laitettu sama levy sijalle 2 omilla listoillamme ja vain näillä kahdella kakkossijalla se levy nousi top kahteenkymppiin!
Tämmösten foorumeiden äänestyksissä mä ainakin olen aina kaikkein eniten kiinnostunut semmoisista levyistä, mitkä on olleet jonkun äänestäjän ykkössijalla, mutta joita kukaan muu ei ole äänestänyt.
no kukaan muu ei oo maininnu tota guided by voicesin viimeisintä mestariteosta
joten tsekkaile space gun
Mä laitan äänestysketjun pystyyn viimeistään maanantaina, jos ei joku muu ehdi ennen mua
Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä
voispa. odotellaan millaisia jekkuja ketjun avaaja keksii...
Tammikuu jo menossa, ja vielä kunnolla kuuntelematta mm. Sumuposauttaja, Spiritualized ja Julia Holter... Kympin sakissa varmaankin suurin osa seuraavista: Dead Can Dance, Ah! Kosmos, John Hopkins, Low, Witxes, Nils Frahm, The Necks, Hailu Mergia, David Byrne, Otto Taimela.
edit: Rival Consoles, Daniel Brandt, Tim Hecker, Sons of Kemet, Luca D'Alberto, Alex Tucker, DJ Richard, Jorge Elbrecht, C.R. Gillespie, Anna von Hausswolff
Last edited by kumpiseta (05.01.2019 16:57)
1. Stephen Malkmus and the Jicks Sparkle Hard
2. Nap Eyes Im Bad Now
8. Tocotronic Die UnendlichkeitKopioin sitten aikanaan viralliseen äänestysketjuun. Erinomainen levyvuosi mielestäni.
Nää kaikki kuulematta iteltä, äh. Nap Eyesilta en edes tiennyt et tuli uus.