You are not logged in.
Olin ite myöhäisherännäinen Ariel Pinkin suhteen. Mulle toi Before Today toimi semmosena Rosettan kivenä millä sai tän jätkän estetiikan lopulta avattua ja tajuttua et mikä sen alku-uran kätsi on. Sittemmin toi Before Today on jääny vähemmälle kuuntelulle, vaikka se nimenomaan albumina on ihan eri tasolla niihin aiempiin julkaisuihin verrattuna.
Musta tää uus levy on selvä henkinen paluu sinne seittemän vuoden takaiseen häröilyyn ja huuruiluun vaikka tän tuotantoarvot onkin korkeemmat kuin silloin. Toi Schnitzel Boogie varsinkin on ihan selvä throwback-biisi. Voin ihan hyvin ymmärtää et jos niistä ei tykänny alun perin niin tää tuntuu selvältä virheaskeleelta Before Todayn jälkeen. Ite kun oon tosta vanhemmasta tuotannosta intoillu enempi viime ajat niin tämmönen tuore 'vanha' Ariel Pink sopii oikein hyvin.
Älä päästä painiks sitä
Itselleni herran mestariteoksia ovat ainoastaan levyt House Arrest ja The Doldrums. En ole kuullut vielä tähän mennessäkään kokonaan tota Before Todayta.
bzort glorf bööth
Only in my dreams on tosi hieno kappale!
Jouko Piho kertoo Piffillä, että hän on osallistunut euroviisukarsintoihin kappaleella "Only in my dream". Sattumaako? EPÄILEN ETTÄ EI OLE!
samulj wrote:Only in my dreams on tosi hieno kappale!
Jouko Piho kertoo Piffillä, että hän on osallistunut euroviisukarsintoihin kappaleella "Only in my dream". Sattumaako? EPÄILEN ETTÄ EI OLE!
!!!
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
aapeen soulahtavammista poppisbiiseistä diggaavien kannattaa kuunnella tää
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Kiva styge mut otti vähän vaikeasti ton lauluäänen kans.
Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu
mul otti tosi helposti
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
After his teachers told him that representational art was dead, he and a classmate drew a photorealistic mural of the faculty, staff and students in a massive orgy. When the administrators saw the carnal scene, one woman was rushed to the hospital and later sued for sexual harassment (she lost).
"The lawyer representing the school interviewed me, and I told her that I thought it wouldn't be a big deal because representational art was completely dead," Pink deadpans. "I didn't think they'd recognize themselves. I thought they'd see it as graphite concentration matter a phenomenological and semiotic interpretation and critique. After that I went to music school."
en ole kolmekybänen emoboy
pannan video tännekin, ei tää nyt huono biisi oo mut en tajuu älytöntä hehkutusta, ihan kiva biisi mut ei sen enempää.
En aluks tajunnu tota biisiä oikeastaan yhtään, mut nyt tykkään
Vitun hyvä video. Pillumies-Ariel
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
Laimeeta paskaa.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
psykokarkki ja hassuttelija: kuvitelkaa gösta sundqvist laulamaan jotain ankeaa suomalaista tekstiä tuohon päälle niin josko sitten toimisi?
Last edited by ydinaukio (25.08.2012 01:42)
Luin viime kuun Wiren Ariel Pink -jutun ny vähän enemmällä ajatuksella ja siinä oli pari hyvää pointtia tästä uudesta levystä. Se päällekäyvä eksentrisyys on siirtynyt sävellyksistä sanoituksiin tän vakibändin myötä niin kuin ton avausbiisistä käy heti alussa ilmi. Mä en itse oo ollenkaan lyyrinen ihminen joten räiskyvyys sillä saralla menee aika ohi.
Sit siinä haastiksen loppupuolella oli hauska toteamus siitä miten Arielin mielestä NE VANHAT SOUNDIT on edelleen siel hifistelyn taustalla. Sen kus vaan kuuntelee levyä suoraan iphonesta ja pistää vitusti gainia. "It's a no-brainer. Just corrupt the signal." Juteltiin kans yrrin kans viikonloppuna tosta miten jotkut artistit esim. tieten tahtoen nauhottaa sen julkaistavan materiaalin kerran C-kasetille että siihen saa oikeanlaisen (ja vähän degeneroituneen) äänen. Miksei, se on viehkon kuulonen soundi ja tasoittaa ylimääräisiä rosoja. Mut kuten Ariel tossa aiemmin totesi niin toi prosessi ei oo fysiikkatermein sanottuna reversiibeli. Hifistä saa aina tehtyä lofia. Toisinpäin ei koskaan.
Mut onhan tää kelpo poppilevy ja ainakin mä miellän tän temaattisena paluuna Before Todayta edeltäneeseen aikaan. Rönsyy riittää sinne ja tänne. Levyllä on ne muutamat ässäbiisit (Early birds, Baby...), paljon semmosta toimivaa albumintäytettä missä on aina ne muutamat tosi hyvät oivallukset seassa ja sit pari hirveetä hutia (Driftwood, Farewell). Konventionaalisena popparina Ariel Pink ei oo mikään huippu niinkuin noi alkupään divarileavingsit osoittaa. Tai sit se vaan johtuu siitä et kevyt kukkaispsykedelia ja soulpoppi ei ylipäätään oo kunnolla mun juttu. Eipä niitä tuu toisaalta koskaan skippailtuakaan. Hyvä niin.
Tosta Early Birds of Babylonista alkavassa biisiputkessa on paljon enemmän sen tyyppistä... hm, luovuutta ja kokeilua mihin mun mielestä Ariel Pinkin vahvuudet sopii paremmin. Nää stimuloi mua ihan eri tavalla. On tota alun muskelibassoo ja sit se 'vaivaton' 9/8-5/4 -kertsi. Yli puolet biisistä kestävä särö-outro. Nymfibiisin väliosissa on tosi nätit melodiat ja kiipparisoundi. Pink Slime kuulostaa niiltä hyviltä John Maus -jutuilta. Live it upin lopun dubstep baby -juttu on ihan vitun riemastuttava, vaikka sen pitäis periaatteessa olla just semmosta itse itteensä viittaavaa internet-sukupolven kerrontaa mikä mua ärsyttää.
Tää on kuitenkin toka kerta putkeen kun Ariel Pinkin levyn paras biisi on koveri. Before Todaylla efekti ei ollu niin ilmeinen mutta joku tossa nokkelassa sanailussa ja everything & kitchen sink -sävellystyylissä jää aina vähän torsoks. Ironia-penalty tai mikä lie, vaikee sanoa.
Älä päästä painiks sitä
monday morning gotta get out of bed feeling schizoid
and yet i'm also a nympho
baby
bring on the shemales cooked up on meth
i will always have paris
keikkalipunkin ostin tänään
Urho Ghettonen wrote:keikkalipunkin ostin tänään
ostin jo perjantaina
paras olis et soittaa sit ainakin fright nightin ja muita sen ainoon hyvän levyn biisejä :mad2::peuk:
Geneva Jacuzzi (US) lisätty lämppäriksi!
http://www.facebook.com/pages/Geneva-Ja … 4562299882
Ariel Pink-"Cover Story" @ Pitchfork:
http://pitchfork.com/features/cover-sto … riel-pink/
Ariel Pink´s Haunted Graffiti-"Only In My Dreams":
http://www.youtube.com/watch?v=Ta46M5rksBk
Ariel Pink´s Haunted Graffiti-"Witchhunt Suite For WWIII":
http://www.youtube.com/watch?v=59ZdLTVT12k
Ariel Pink´s Haunted Graffiti-"Symphony Of The Nymph" live @ Webster Hall:
http://www.youtube.com/watch?v=uJAMZyuC … ure=relmfu
Höh, Mature Themes -vinyylillä ei oo tota Babya. Onneksi mukana tuli cd, jossa se on.
Torstaina Tavastialla! Muutamia lippuja saaattaa jäädä myyntiin ovelle, mutta jos haluat varmistaa pääsysi keikalle niin kannattaa hoitaa lippu etukäteen!
Levyjä soittaa DJ JEKS (aka Jaakko Eino Kalevi)!
Ariel Pink-haastattelu @ Pitchfork:
http://www.youtube.com/watch?v=iXMpSRxO … r_embedded
Ariel Pink´s Haunted Graffiti-"Bright Lit Blue Skies":
http://www.youtube.com/watch?v=VcS0oJwlz_Q
Ariel Pink-"Are You Going To Look After My Boys?":
https://www.youtube.com/watch?v=1N6EecR … ature=plcp
Geneva Jacuzzi-"Love Caboose":
http://www.youtube.com/watch?v=F2NQByp791c
TÄNÄÄN!
20.00 ovet auki
21.00 GENEVA JACUZZI (US)
22.00 ARIEL PINK´s HAUNTED GRAFFITI (US)
00.30 pilkku
Ariel Pink tänään Njassan haastattelussa Radio Helsingin taajuudella klo. 17.00 alkaen!
Mummielest tää oli tosi hyvä. Arska tuli nähtyy festariolosuhteissa pari kertaa viime kesänä ja kyl tää kuuluu niihin akteihin mitkä saa tosta omasta klubislotistaan enempi irti. Tosi hyvin väkee syksyiselle torstai-illalle ja oli muutenkin hirmu mukavaa nähdä tätä foorumijengiä enempi kerralla taas pitkäst aikaa vaik tommosia ohihuitasujahan nää kohtaamiset monesti on.
Uuden levyn alkupuoli suunnilleen putkeen siinä keikan aluks ja sit pari hajabiisiä loppusetin mittaan. Sit tuli vaihto niihin breikkaamista edeltäviin biiseihin. Mä kirjotin tosta Mature Themesistä et se on sävellyksellisesti (muttei soundillisesti) enemmän throwbacki niihin alku-uran popimpiin huuruiluihin ja keikalla ton huomas mun mielestä selvästi. Early Birds of Babylon vaihtu She's My Girliin tai jotain sinnepäin. Ei noita vanhempia biisejä lopulta ihan hirveen montaa kyl tullu, enkä niiden nimii saa millään päähäni ton yhen lisäks.
Tosi timmit soundit ja tosi hyvää soittoa noilta neljältä. Yleisössä ei ny mikään erikoinen bilemeno ollu mut kylhän tää kuuntelumusiikkinakin pelaa hyvin. Tykkään siitä kun noi kaikki vetää yhdessä niitä vähän sinnepäin haistapaska laalaalaa-laulujaan kertseissä. Enkoressa basisti jäi vetää power electronicsii.
Nii ja sit näil oli oma taputusluuppi mukana mikä jätettiin härskisti soimaan Fright Nightin (?) taustalle lopussa. Before Todaylta tuli kans Menopause Man ja börjen soittoääni.
Älä päästä painiks sitä
Settilista:
KINSKI ASSASSIN
IS THIS THE BEST SPOT?
PINK SLIME
MATURE THEMES
ONLY IN MY DREAMS
DRIFTWOOD
CRUSADES
AMONG DREAMS
STRANGE FIRES
THE FACTS OF DESTINY
EARLY BIRDS OF BABYLON
SHE`S MY GIRL
FRIGHT NIGHT
MENOPAUSE MAN
NOSTRADAMUS & ME
SYMPHONY OF THE NYMPH
ROUND AND ROUND
Alku ja loppukeikka varsinkin oli hyvää meininkiä. Menee ainoastaan oman tuotannon tuntemattomuuden piikkiin se, ettei kaikki biisit oikein innostanut samalla tavalla. Mutta ei se mitään, kaikkinensa hyvä keikka. Ne Fright Nightin jälkeiset nauhalta tulleet taputukset oli kyllä hauskat/hämmentävät. Sopi ironisen laiskaan tyyliin, millä itse biisikin vedettiin, ainakin laulun osalta.
The only one who could ever reach me was the son of a pizza man
joo en tiedä, ei oikein lähteny mulle, ehkä se, etten uutta levyä oo jaksanu yhtään jne. no sentään fright night kuultiin ja sehän oli toki pääasia niin ja jostain syystä only in my dreamsista mulle tulee aina mieleen jouko piho
niin ja kiva et heebo oli käyny parturissa, se flowssakin nähty pidempi kampaus oli aika hölmön näkönen mut nyt oli siisti kuontalo. olin varmaan väärässä kohtaa (eli vakiopaikallani hieman vasemmalla lähellä eturiviä eli pikkubörtsyn takana) mut soundit oli mun mielestä aika mössöä, hirvee kaiku päällä eikä vokaaleista aina ottanu tolkkua, en tiedä toisaalta oliko edes tarkoitus. hyviäkin hetkiä toki oli, hetkellisistä stroboista plussaa ja varsinaisen setin päätteeksi ihme "dub"-jumitus joka päättyi basistin pitkälliseen... öh, jumitukseen. josta sitten tyypit takas ja vielä parit rallit.
no mut tulihan nähtyä, ja itse asiassa paidankin ostin.
Siis eiks toi dubijumitus oo Nostradamus & Me, josta vaan tuli pidempi/kokeellisempi liveversio? Pitäisköhän psykis kokeilla sitä levyä uudelleen? Eipä noi vanhemmat jutut mullekaan niin tuttuja ole, mutta tykkäsin niistä melkein enemmän noin livenä kuultuna ku mitä on noita levyjä tullut kahlattua. Soundeissa ehkä ainut ongelma oli, että kitara hautautui välillä bassojen alle. Mitä nyt on näitä Pinkin keikkoja tullut nähtyä niin laulu on tarkoituksella aika alhaalla...
Yllättävän pitkä keikka ja varmaan moni ois toivonu semmosta hittiputkea (ja toki ihan helvetin moni mun lemppareista jäi kuulematta), mutta kyl mä tykkäsin tästä pirusti.
edit: sanotaan nyt viel sen verran et diggasin just siitä et noi liveversiot oli yllättävän erilaisia, esim. Menopause Man oli hitaampi jne.
Last edited by börjeslandet (23.11.2012 13:39)
Olihan tää kova. Koko bändi taas mahtavassa vireessä. Meinasin vähä väsähtää siinä puolivälissä ku en sitä vanhempaa tuotantoa niin tunne, mutta tulihan sieltä lopulta ne Before Todayn hititkin. Sounditkin oli yllättävän hyvät vaikka tulpat unohtu. Ei tosiaan ollu yhtä kova meno yleisössä ku Flow'ssa vuos sit vaikka yllättävän nuorta väkeäkin nähtiin ainakin eturivissä. Jos nää tulee ens vuonna Suomeen niin meen kyllä katsomaan, ku kaikki kolme keikkaa mitä oon nähny näiltä on ollu hyviä tahi erinomaisia. Hyvä bändi
and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso
keikka oli ihan vitun kova taas. ei voi kuin hämmästellä. mutta en vaan vieläkään pysty kuuntelemaan levyjä.
Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.