You are not logged in.
Ennakkokuuntelussa: Pekko Käppi & K:H:H:L
hyvä levy ja tuolla myös uusi versio ekan ep:n klassikkobiisistä hullu tyttö
miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan, ilmeisesti täytyy ostaa myös cd-versio, vai osaako joku saada tota "piilotettua" esikuuntelua esiin ripattavaksi
On muuten eka Pekon levy joka ei heti ensikuulemalta hurmaa minua totaalisesti. En tiiä viittinkö edes sanoa mitään, kun saatan muuttaa mielipidettäni kohta, mutta jotenkin tää kuulostaa jo vähän liian öö radiovalmiilta, elikkäs sisäsiistiltä tai jotain. Hyvä levy, mut joku aiempi särmä tuntuu puuttuvan. Tai sitten olen vain kuunnellut väärin.
tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni
hyvältä kuullosti jouhikko fuzzilla yms. jossain videopätkässä mitä kattelin, mut harmikseni alkoi laulu ja se valahti pop-kappaleeksi...
ehkpä jokupäivä pekko's drone instrumental albumi - vois olla tosi hyvä!
miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan
ihmettelin tätä muuten jo ton pöllölevyn kohdallakin, että olihan svartin levyissä vielä viime vuonna latauskoodit mukana, eli miksei enää?
psykokarkki wrote:miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan
ihmettelin tätä muuten jo ton pöllölevyn kohdallakin, että olihan svartin levyissä vielä viime vuonna latauskoodit mukana, eli miksei enää?
kysykää suoraan lafkalta. ovat ainakin mulle vastanneet melko pian aina (ne 2 kertaa kun olen kysellyt jotain)
bernardblack wrote:psykokarkki wrote:miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan
kysykää suoraan lafkalta. ovat ainakin mulle vastanneet melko pian aina (ne 2 kertaa kun olen kysellyt jotain)
Kysykää samalla myös Lehtisalolta.
OMHASVAHAKSHA wrote:bernardblack wrote:psykokarkki wrote:miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan
Offtopander, mutta Luppis mainitsi jo aikapäivää sitten vinyyli-topsussa, että latauskoodit ovat lisäkustannus, joka nostaa levyn hintoja. Eli jos Ektro ja Svart pistäisivät aina latauskoodit mukaan, ne joutuisivat myymään levynsä sen muutaman euron kalliimmalla ja sitten saataisiin taas lueskella jotain nurinaa hintojen noususta. Mulle latauskoodi ei ole välttämätön ja maksan mielelläni muutaman euron vähemmän levystä, jossa ei ole koodia mukana. Jos jokin levy sitten on ihan autistisen pakko saada tiedostoina, niin aika monen uuden suomilevyn kohdalla Helsingin kaupunginkirjasto palvelee yleensä hyvin.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
KZ wrote:OMHASVAHAKSHA wrote:bernardblack wrote:psykokarkki wrote:miksei svart osaa laittaa latauskoodeja vinskojen mukaan
Offtopander, mutta Luppis mainitsi jo aikapäivää sitten vinyyli-topsussa, että latauskoodit ovat lisäkustannus, joka nostaa levyn hintoja. Eli jos Ektro ja Svart pistäisivät aina latauskoodit mukaan, ne joutuisivat myymään levynsä sen muutaman euron kalliimmalla ja sitten saataisiin taas lueskella jotain nurinaa hintojen noususta. Mulle latauskoodi ei ole välttämätön ja maksan mielelläni muutaman euron vähemmän levystä, jossa ei ole koodia mukana. Jos jokin levy sitten on ihan autistisen pakko saada tiedostoina, niin aika monen uuden suomilevyn kohdalla Helsingin kaupunginkirjasto palvelee yleensä hyvin.
Nykyään noita koodeja taitaa saada jo tosi edullisesti. Yhen levyn kohdalla itellä se koodinippu tais maksaa jotain ehkä 70e, luulen että nykyään saa tosi paljon edullisemmin ja varsinkin jos julkasee paljon levyjä ja hostauttaa filet samassa palvelussa niin könttähintoina varmaan maksut. Itse en kyllä koodeja kaipaile.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Arvuuttelen, että tuskin on mitenkään merkittävä kuluerä per lätty. Ei ne Svartin latauskoodilliset sen enempää maksaneet. Kai se riippuu kans miltä taholta sen latauskoodipalvelun tilaa (heitteleekö näissä hinnat paljon???).
EDIT: vastaus tulikin jo
Koska kaikki on pakko saada myös digiksi niin ne missä ei ole koodia tai ei löydy torrentilla nauhotetaan itse.
Last edited by KZ (04.04.2017 10:10)
Koska kaikki on pakko saada myös digiksi niin ne missä ei ole koodia tai ei löydy torrentilla nauhotetaan itse.
en osaa, ostan mieluummin cd:n palkkapäivän jälkeen jos ei "hullu tyttö, villi tyttö" -biisiä kukaan laita youtubeen tai julkiseen soundcloudiin sitä ennen
toisalta cd on tosiaan käytännöllisempi muutenkin, että tulee luultavasti hankittua jossain vaiheessa. cd vinyylin mukana -combo on toki aina paras ratkaisu.
cd vinyylin mukana -combo on toki aina paras ratkaisu.
Levyn julkaisijan kannalta nää ovat aivan sietämättömiä, ainakin pienkustannepuolella missä ei saada voluumien tuomaa halvempaa kappalehintaa. Ja siis julkaisija ei oikein pysty pistämään lisähintaa koska CD koetaan sellaiseksi kivaksi "kaupanpäälliseksi", harva psykon kaltainen on ehkä valmis maksamaan siitä pientä xtraa, mutta toisaalta toi nostaa kustannuksia ihan vitusti:
Kannettoman CD:n painokustannukset ovat 500 kappaleelle jotain 300e, siihen päälle toivottavasti CD:lle erikseen tehtävä masterointi koska eihän kukaan ei ole niin hölmö että painattaisi vinyyliä varten tehdyn masterin CD:lle, sanotaan nyt vaikka alakanttiin 100e ja sitten Teoston mekanisointimaksu n. 250e jos siis Teoston alaista musaa. Ainakin 650e ylimääräistä kulua. En ihan oikeasti tajua miksi kukaan tekee noita.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
laiha koira & finlandia livenä tuskassa:
Hei! Pekko Käppi soolokeikalla Roihuvuoren Riossa Helsingissä 1.9. klo 18.30 !! Vapaa pääsy !!
let me fall out of the window
with confetti in my hair
From the album Väärä laulu, out March 29th 2019 on Svart Records.
Hui ja jaiks!
bzort glorf bööth
ja rumban haastis (video):
Vääristä lauluista, karsinoista ja palkinnoista haastattelussa Pekko Käppi
levy ennakkokuuntelussa:
Ennakkosoitossa Pekko Käppi & K:H:H:L -albumi
laitoinpa vinskan tilaukseen
Perinteinen lajittelunillitys: täähän on nykyään jo niin poppia että sujahtaisi Kevyempään aika helposti
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
Pakko sanoo: vähän tulee jo liiaksi radio rock -vibat
Pakko sanoo: vähän tulee jo liiaksi radio rock -vibat
soitetaan mitä halutaan
nyt viimein kunnolla ensi kuuntelussa väärä laulu lp (netistä kuuntelin joo, mutta nyt vinska soi) ja onhan tää kova. matilda taisi jäädä välityöksi tai ehkä sekin pitää ottaa uusintatsekkaukseen, mutta hyvä on levy, toki tietyllä tavalla kaupallisinta matskua mitä pekolta on kuultu, mutta kyllä se jouhikkosoundi aina toimii kun tuolta esille käy
Ikoni oli kyllä niin mieletön biisi, että siihen verrattuna tää muu materiaali vaikuttaa pettymykseltä. Mut pitää kai tämäkin hankkia ja kuunnella lisää
Pekko Käppi soittaa tänään Womexin avajaisissa ja kyseiset kekkerithän tulee suoraan Yle Teemalta klo.21.00 alkaen.
Pekon Finnish folk songs vol.1 levyn ensimmäinen sinkkukappale "Hevonen se heiniä" tärähtää internetsiaan perjantaina! Ole kuulolla!
Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi
päivän hesarissa koko sivun juttu (netissä vain tilaajille):
Jouhikkorockin kehittäjä Pekko Käpin levyllä soi rankkoja tarinoita syvältä Suomen historiasta
nyt viimein kunnolla ensi kuuntelussa väärä laulu lp (netistä kuuntelin joo, mutta nyt vinska soi) ja onhan tää kova. matilda taisi jäädä välityöksi tai ehkä sekin pitää ottaa uusintatsekkaukseen, mutta hyvä on levy, toki tietyllä tavalla kaupallisinta matskua mitä pekolta on kuultu, mutta kyllä se jouhikkosoundi aina toimii kun tuolta esille käy
pitäis varmaan kuunnella tätä lisää, jotenkin ihan kokonaan unohtunut koko levy. nyt tuntuu että tuo uusi pelkistetty kansanmusalevy on paljon mielenkiintoisempaa kamaa, mutta jatketaan harjoituksia.