#61 05.02.2017 13:14

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

Re: Svart records mehustelutopikki

KZ wrote:
hiirimattona wrote:
rc-lungen wrote:
Svart Records wrote:

Helmikuun yllätysjulkaisu on Litku Klemetti & Tuntematon numero: Horror '15 LP.
Tämä taannoinen albumi on nyt ensi kertaa saatavilla vinyylinä, tosin vain varsin maltillisena 100 kpl painoksena.

spede

Eli joku paino puskee noita joka tapauksessa 500kpl ja 400 menee kierrätykseen? Juuh, elikkässs.

Mihinkö pohjaa tieto tästä? Ei kait ne teetä aina bulkkina 500?

No offence väitteen esittäjälle, mutta epäilen että tää ei nyt perustunut mihinkään faktaan.

Eipä perustunut, vaan oletukseen siitä, mitä olen eri lähteistä kuullut pienempien kuin 500kpl painosten ottamisesta. No offence taken. Ja kun tää "levyt on ikuisuudet painossa"-keskustelu on meneillään, niin kai täällä on useampikin foorumisti huomannut että vinyyleissä on ruvennut kestämään kohtuuttoman kauan. Ektro esim. saatta ilmoittaa jostain julkaisusta tammikuussa ja lopulta levy on hyllyissä (karkeasti ja kärkkäästi liioiteltuna) joskus alkusyksystä, kun yleisö ei enää edes odota ko. levyn ilmestymistä. Tuossa ylhäällä mainitsinkin jo syyn, eli ihan vitun turhat julkaisut, joita monikansalliset yhtiöt puskee pihalle koska vinyyli on hip ja cool, mut joita ei osta kukaan. Käsi ylös se foorumisti joka omistaa esim. Lana Del Reyn tai Cheekin levyn vinyylinä. Ja koska majorit on olevinaan niin vitusti tärkeaämpiä asiakkaita, niin niitten paskatuotokset menee kaikkien indielafkojen tuotteiden painamisen edelle.

Last edited by rc-lungen (05.02.2017 13:16)

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#62 05.02.2017 18:04

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Website

rc-lungen wrote:

monikansalliset yhtiöt puskee pihalle koska vinyyli on hip ja cool, mut joita ei osta kukaan.

Siis tuatannoinniin nehän painaa niitä vinskoja just siks, että niitä mennöö kaupaksi. Mut vähän vois rajottaa niitä uusintapainoksia. Varsinkin jos vanhojakin on vielä saatavilla. Mut kai ne haluu nyt tykittää kaikki klassikot vinyyliksi kun buumi on kovimmillaan...

Mulla ei o yhtään Lanaa vinyylinä, mut vois ihan hyvin olla, koska hyvää musaa.

Last edited by KZ (05.02.2017 18:05)

#63 05.02.2017 18:43

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

4kk lead time on nykyään melko standardi, siihen yksi epäonnistunut kaiverrus niin se on 5kk, yksi jonon hännille päätyminen jonkun ison major lafkan tilauksen takia niin ollaan puolessa vuodessa. Ja noi majorien kiilaamiset eivät ole mitään urbaanilegendoja, parille kaverille on ihan suoraan sanottu että nyt kävi näin.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#64 05.02.2017 18:46

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Ja jossain vaiheessa oli yleistä että isommissa painoissa CD:tä tehtiin 1000kpl ja jos halusit vain 500kpl niin loput meni roskiin. Mulla on parin levyn kohdalla paino kysynyt että jos haluan kannettomia CD-levyjä 500kpl niin riittää kuin maksan ncb:lle mekanisointimaksut niistä. Noistahan aiheutuu painoille jätteidenkäsittelykuluja, niiden on halvempaa antaa ne ilmaiseksi pois.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#65 07.02.2017 23:23

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Website

Seuraava setti Pop- ja Jazz-Liisoja keväällä tulossa. Mitä siellä nyt oli, Kirkaa ja Alwari Tuohitorvea ja Otto Donneria.

No joo, mut sais se saatanan Sirkustirehtöörin pieni sydän tulla jo kohta.

tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

#66 08.02.2017 09:37

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Pop/Jazz 9 vois vielä hankkia, mutta kun ei ole näytteitä interneetissä mad

Svart sais muutenki opetella upottamaan soundcloud/bandcamp näytebiisejä sivuillensa. Suurimmasta osasta levyjä löytyy kuitenkin kamaa jommastakummasta palvelusta.

#67 08.02.2017 09:56

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

KZ wrote:

Svart sais muutenki opetella upottamaan soundcloud/bandcamp näytebiisejä sivuillensa. Suurimmasta osasta levyjä löytyy kuitenkin kamaa jommastakummasta palvelusta.

Eri. Kaikki näytteet pois ja kirjoitetut kuvaukset sille tasolle että ne herättävät kiinnostuksen.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#68 08.02.2017 10:08

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Luppakorva sikailee taas wrote:
KZ wrote:

Eri. Kaikki näytteet pois ja kirjoitetut kuvaukset sille tasolle että ne herättävät kiinnostuksen.

Toivottavasti oli sarkasmia. Typerintä ja vittumaisinta mitä bändi/artisti/levy-yhtiö voi tehdä, on julkaista levy, mutta olla laittamatta ainuttakaan näytettä mihinkään internettiin. Suorastaan  center -toimintaa.

#69 08.02.2017 10:18

rc-lungen
Member

Molempi parempi. Luen mielelläni hyviä kuvauksia levyistä, koska ne voivat antaa jonkun mielenkiintoisen näkökulman, josta lähestyä levyä. Kuuntelen tosin mielelläni myös näytteitä.

#70 08.02.2017 10:25

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

KZ wrote:
KZ wrote:

Toivottavasti oli sarkasmia. Typerintä ja vittumaisinta mitä bändi/artisti/levy-yhtiö voi tehdä, on julkaista levy, mutta olla laittamatta ainuttakaan näytettä mihinkään internettiin. Suorastaan  center -toimintaa.

Itseasiassa ei ollut sarkasmia, kärjistin kyllä sen myönnän ff Siis musanäytteet ovat käteviä ja olen itsekin niitä käyttänyt niin tekijänä kuin ostajana, mutta -sanon tämän sitten ihan täysin ilman mitään nälvimistä- jos musanäytteettömyys aiheuttaa "typerintä ja vittumaisinta" reaktion niin tuokin osoittaa että ehkä on joskus ihan paikallaan toimia niin. Toki laajaan levikkiin pyrkivän levy-yhtiön on fiksua markkinoida levyjä ajan hengen mukaisesti, mutta sitten on se toinen puoli musasta joka haluaa toimia omaehtoisesti ja siihen voi kuulua se että levy tahdotaan pukata pihalle ilman mitään soundcloud-hypeä. Se voi näkyä levymyynneissä, mutta jollekin musalle se ei ehkä ole se pointti.

Tästä oli jossain muualla puhetta, tais olla jossain noissa punkkiketjuista, ja siellä kommentoin että yleisin argumentti tuota vastaan on että ettekö te halua että teidän musaa kuullaan kun ette kerta markkinoi sitä. Ja mun mielestä toi menee vähän ohi, esim. itselleni tekijänä se ei ole mitenkään multa pois jos joku kuuleekin sen vasta viiden vuoden jälkeen (tai ei kuule ollenkaan).

Ja toi kärjistys liittyi vielä kans siihen, että mä muistelen kaiholla sitä 80/90-luvun aikaa kun oli postimyyntiluettelot ja niihin levyjen mainosteksteihin oli satsattu kunnolla, ne herätti kiinnostuksen ja asetti ihan erilaisen odotuksen levyä kohtaan kuin ääninäyte.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#71 08.02.2017 11:20

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Itseasiassa ei ollut sarkasmia, kärjistin kyllä sen myönnän ff Siis musanäytteet ovat käteviä ja olen itsekin niitä käyttänyt niin tekijänä kuin ostajana, mutta -sanon tämän sitten ihan täysin ilman mitään nälvimistä- jos musanäytteettömyys aiheuttaa "typerintä ja vittumaisinta" reaktion niin tuokin osoittaa että ehkä on joskus ihan paikallaan toimia niin. Toki laajaan levikkiin pyrkivän levy-yhtiön on fiksua markkinoida levyjä ajan hengen mukaisesti, mutta sitten on se toinen puoli musasta joka haluaa toimia omaehtoisesti ja siihen voi kuulua se että levy tahdotaan pukata pihalle ilman mitään soundcloud-hypeä. Se voi näkyä levymyynneissä, mutta jollekin musalle se ei ehkä ole se pointti.

Tästä oli jossain muualla puhetta, tais olla jossain noissa punkkiketjuista, ja siellä kommentoin että yleisin argumentti tuota vastaan on että ettekö te halua että teidän musaa kuullaan kun ette kerta markkinoi sitä. Ja mun mielestä toi menee vähän ohi, esim. itselleni tekijänä se ei ole mitenkään multa pois jos joku kuuleekin sen vasta viiden vuoden jälkeen (tai ei kuule ollenkaan).

Ja toi kärjistys liittyi vielä kans siihen, että mä muistelen kaiholla sitä 80/90-luvun aikaa kun oli postimyyntiluettelot ja niihin levyjen mainosteksteihin oli satsattu kunnolla, ne herätti kiinnostuksen ja asetti ihan erilaisen odotuksen levyä kohtaan kuin ääninäyte.

Ite en vaan osta oikeestaan koskaan "sikaa säkissä". Moni levy kuulostaa tosi hyvältä ja mielenkiintoselta paperilla, mutta sitten kun kuuntelee niin ei se niin ihmeellinen ollutkaan... En ajattele tässä levitys-markkinointi-hypetys-juttuja, puhtaasti käytännön asia näin niinku ostajana. Joidenkin levyjen kohdalla ostamista jarruttaa se, etten vaan löydä mistään mitään näytettä levystä.

#72 08.02.2017 11:43

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

itse kyllä tykkään joskus ostaa levyjä ihan sokkona, parasta hupia. toki siinä saattaa sitten pettyäkin, jos levy ei vastaa kuvitelmia, toisaalta kun kuulee näytebiisit tai vaikka koko levyn, niin ne ei sitten välttämättä innosta siinä vaiheessa, vaikka ehkä syytä olisi. että vähän fifty-sixty siis.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#73 08.02.2017 12:33

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

psykokarkki wrote:

itse kyllä tykkään joskus ostaa levyjä ihan sokkona, parasta hupia. toki siinä saattaa sitten pettyäkin, jos levy ei vastaa kuvitelmia, toisaalta kun kuulee näytebiisit tai vaikka koko levyn, niin ne ei sitten välttämättä innosta siinä vaiheessa, vaikka ehkä syytä olisi. että vähän fifty-sixty siis.

Ja maailmassa/levyhyllyssä on niin paljon levyjä, että pyrin minimoimaan huonot tai keskinkertaiset. Siksi en juuri koskaan ostakaan paskoja levyjä icon_biggrin

#74 08.02.2017 12:47

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Ektrolla on nykyjulkaisijoista laadukkaat saatetekstit nettisivuilla. On siellä toki biisi tai pari per levy, mutta so fokin not.

bzort glorf bööth

#75 08.02.2017 13:12

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

KZ wrote:

Ite en vaan osta oikeestaan koskaan "sikaa säkissä". Moni levy kuulostaa tosi hyvältä ja mielenkiintoselta paperilla, mutta sitten kun kuuntelee niin ei se niin ihmeellinen ollutkaan... En ajattele tässä levitys-markkinointi-hypetys-juttuja, puhtaasti käytännön asia näin niinku ostajana. Joidenkin levyjen kohdalla ostamista jarruttaa se, etten vaan löydä mistään mitään näytettä levystä.

Ja tämähän on ihan ok. Eri tyypeillä on eri tavat toimia jne.

Enkä mäkään aina väkisin sika säkissä mene. Mutta koska olen itsekin sen verran jääräpää niin jos joku lafka ilmoittaa että näytteitä ei tipu riskei on pakko ottaa niin nostan poikkeuksetta hattua.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#76 08.02.2017 13:28

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Ennenvanhaan (90-luvulla) mentihin tietty sinne paikalliseen kauppahan kuuntelemahan.

#77 08.02.2017 13:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Kaikki roinat vaan bandcamppiin ja msuic export finland nousuun ku ron jeremyn röhmy peuk

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#78 08.02.2017 13:48

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008

Tuttujen artistien levyt ostetaan ilman näytteitä. Tai voihan sitä näytteitä kuunnellakin, mutta ostopäätös on kyllä tehty jo ennen kuuntelua, se on vaan sitte semmonen extra että testaampa ny ku tossa näyte kerta on.

Outojen artistien suhteen näytteet on oleellisempia, mutta kyllä siinäkin yleensä pieni pätkä riittää kertomaan haluunks tutustua enempi vai en, ja jos haluun niin sitte ostan sen levyn ja kuuntelen kokonaisuuden vasta levyltä, harvoin pettyy, ainaskaan pahasti. Siinähän se jutun hauskuus onkin kun "opettelee tykkäämään" jostain, joka ei välttis ihan kertalaakista edes täysillä iske, mutta toki sen musan pitää olla silti kiinnostavaa jollain lailla.

Ennen vanhaan suurin osa hankinnoista oli sokko-ostoja, ei mulla edes ole ollut tarpeeks nopeaa nettiä esitestaukseen ku joku 10 vuotta  icon_lol Mutta eipä tuo esimakustelumahis oo oleellisesti muuttanu ostokäyttäytymistä.

#79 08.02.2017 14:14

rc-lungen
Member

hezma wrote:

Tuttujen artistien levyt ostetaan ilman näytteitä. Tai voihan sitä näytteitä kuunnellakin, mutta ostopäätös on kyllä tehty jo ennen kuuntelua, se on vaan sitte semmonen extra että testaampa ny ku tossa näyte kerta on.

Outojen artistien suhteen näytteet on oleellisempia, mutta kyllä siinäkin yleensä pieni pätkä riittää kertomaan haluunks tutustua enempi vai en, ja jos haluun niin sitte ostan sen levyn ja kuuntelen kokonaisuuden vasta levyltä, harvoin pettyy, ainaskaan pahasti. Siinähän se jutun hauskuus onkin kun "opettelee tykkäämään" jostain, joka ei välttis ihan kertalaakista edes täysillä iske, mutta toki sen musan pitää olla silti kiinnostavaa jollain lailla.

Ennen vanhaan suurin osa hankinnoista oli sokko-ostoja, ei mulla edes ole ollut tarpeeks nopeaa nettiä esitestaukseen ku joku 10 vuotta  icon_lol Mutta eipä tuo esimakustelumahis oo oleellisesti muuttanu ostokäyttäytymistä.

Mä en kyllä osta tuttujenkaan levyjä yleensä ilman näytteitä. En mä niin kritiikittömästi suhtaudu mun kavereitten tekemiin levyihin.

#80 08.02.2017 14:36

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

rc-lungen wrote:
hezma wrote:

Mä en kyllä osta tuttujenkaan levyjä yleensä ilman näytteitä. En mä niin kritiikittömästi suhtaudu mun kavereitten tekemiin levyihin.

Riippuu tutuista  icon_cool

Ei vaan, riippuu oikeastaan levyistä. Nyt menee tuplasti off-topikiksi, mutta varsinkin jatsipuolella mua kiinnostaa levykokonaisuuksien lisäksi ihan yhtälailla yksittäiset soittajat, sikäli on ihan sama ostanko levyn kuulematta vai kuunnellen. Ja sama eri kansanmusien kanssa, saattaa kiinnostaa joku tietty instrumentaatio tai maanosa, ei se onko levy koherentin kuuloinen. Ja levyjen paskuus/hyvyys: joo, vois sanoa että mä kuuntelen levyjä joita en pidä perinteisellä tavalla hyvinä, niissä saattaa olla joku toinen juttu joka kiinnostaa. Tulee mieleen yksi Burton Greenen levy jota hiljattain kuuntelin ja soitto on tosi köpöä, mutta levyllä rakentuu hieno tunnelma. Onko hyvä levy? Ei. Kuuntelenko? Aina silloin tällöin, esim. Alan Silva soittaa komiasti tuolla. Coltranelta mulla on ihan typerä määrä erilaisia epämääräisiä livelevyjä, joiden äänenlaatu on vähän sitä sun tätä, mutta kuuntelen noita öbaut enemmän kuin mitään muuta koska on ihan loputtoman kiinnostavaa se miten biisit ovat eläneet vuosien varrella.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#81 08.02.2017 20:16

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Koivistoisen Eeron Wahoo on kova jazz-levy peuk

#82 23.02.2017 13:23

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Uudet webernet-sivut linjoilla

19.5. Radiopuhelimet: Rokkiräjähdys 2LP

huig  rokrok  huig  rokrok

#83 23.02.2017 23:58

psykokarkki
Website

10.3. Lubricant: Swallow This CD/LP
17.3. Noitalinna Huraa: Kaikki noidat linnassa 3CD
3.3. YUP: Huuda harkiten LP
3.3. YUP: Toppatakkeja ja Toledon terästä LP
17.3. Litku Klemetti & Tuntematon Numero: Horror ’15 LP
31.3.  Finnforest: Alpha To Omega – The Complete Studio Recordings 5LP
31.3.  Finnforest LP
31.3.  Finnforest: Lähtö matkalle LP
31.3.  Finnforest: Demonnights LP
7.4.  Isokynä & Orfeus: Musiikkia LP
7.4.  Isokynä & Orfeus: Lillan 2LP
7.4.  The Otto Donner Treatment: En soisi sen päättyvän LP
7.4. Noitalinna Huraa: Kalan silmä LP
13.4.  Oranssi Pazuzu: Muukalainen puhuu CD/LP
13.4.  Oranssi Pazuzu: Kosmonument 2LP
13.4.  Oranssi Pazuzu: Farmakologinen mLP
13.4.  Warning: Strength To Dream 2LP
13.4.  Warning: Watching From A Distance 2LP
5.5.  Pop-Liisa and Jazz-Liisa parts 9 to 13
12.5. Leevi and the Leavings: Suuteleminen kielletty LP
12.5. Leevi and the Leavings: Mies joka toi rock’n’rollin Suomeen LP
19.5. Radiopuhelimet: Rokkiräjähdys 2LP

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#84 04.04.2017 13:03

psykokarkki
Website

niin missäs se svartin noutopiste on ja miten on auki, tietääkö kukaan?

#85 04.04.2017 13:16

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

psykokarkki wrote:

niin missäs se svartin noutopiste on ja miten on auki, tietääkö kukaan?

Kuudennella linjalla sisäpihalla, auki satunnaisesti, varmaan kantsii etukäteen aina sopia, miloin nouto mahdollista.

#86 04.04.2017 17:08

kumpiseta
Member
Registered: 12.01.2011

Eikös siellä virka-aikana ole yleensä aina joku? Muutama viikko sitten kävin lounastauon jälkeen levyt noutamassa: 5 min ja olin jo takaisin toimistolla  peuk

#87 18.05.2017 12:52

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Huomenna ilmestyy uusi Ajattara. Youtubessa olevan parin biisin perusteella aika tykitystä. Saatan ostaa.

#88 13.06.2017 09:20

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

Kingston Wall Tri-Logy at Tavastia
Kelpaa peuk

Näemmä tulossa uusintana donkkareita ja ultra brata

#89 14.06.2017 21:13

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Website

kiinnostavan oloinen paketti
Costin Chioreanu - There is a Place Called Home

EDIT: ostin tuon. upeeta musaa, tosin vähän liian lyhyt. tarinavihkosta ja muuta kansisysteemiä en oo viel kerenny pläräillä.

Last edited by ba (16.06.2017 23:45)

#90 29.06.2017 19:25

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
Website

En ole ikinä Hurriganesia diggaillu, mutta ruvennu kiinnostaa. Emmä tuota singleboksia kyllä viitti. Pari vanhaa älppäriä saisivat uusintaa, eihän noita löydy vinskana ollenkaan.

Board footer