You are not logged in.
murmur wrote:polyfonisuus kiinnoztaa ja haluisin miniloguen. Ostaiskohan joku ton Minibruten multa? en sillä muutenkaan niin hirveesti leiki, ja kaks on mulle liikaa.
paljolla olit ajatellu myydä?
Toi on siis Minibrute SE (eli sequencer edition) https://www.arturia.com/products/hardwa … e/overview
mut en oo ihan varma mitä tosta kannattais pyytää, mut haluisin varmaan min 350
350 hintaan saat aika varmasti kaupaksi synaseuran tai muusikoiden.netin kautta. Minilogue rulez ok. Viimeksi testatessa ohjelmoin sellaset padit, että oisin voinut kuunnella niitä tuntitolkulla. Valitsin silti vaikeamman tien.
Amppeliooppeli Ex-Pooppeli
Nyt tosiaan kävi näin. Kotelo käytettynä ja virtalähde puuttui, laitoin juuri tilauksen uutta varten menemään. Seuraavasta palkasta varmaan jokunen paneeli lisää...
Mitäs vehkeitä meinasit? Ja mitä tosa on?
Mehustelin että jos JC 120 löytys 450 hintaan niin nappaisin kyl, ja advertsiinhan oli ilmestynyt yksi jonka näköjään sain hilattua 475:n! Nettihuutokaupat tietty epävarmoja loppuun saakka mutta jos tää nyt onnais.
Seuraavaksi sit aattelin rakentaa kotelon vermeille tai upottaa ne kitarakoteloon ja sit kattoa että tartteeko muuta. Prutku pyörii nurkissa vielä mutta lähtee kyl myyntiin. Pari hunttelaaria jos sais alennusta Eventide Spacesta niin keulis.
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
Tossa on nyt Mutable Instrumentsin Kinks, joka sisältää kolme signaalinkäsittelypiiriä (mm. s&h), Doepferin Slew Processor (Sergeltä lisensöity funktiogeneraattori, samantyyppinen laitos kuin esim. Makenoisen Function), ja passiivinen Multiple, eli signaalinjakaja. Doepferin VCDLFO ois tarkoitus hommata lisäksi, ehkä Makenoisen Optomix. Isompaan laatikkoon varmaan tarkoitus siirtyä jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin, mutta toistaiseksi ajatus on laajentaa Erebuksen patchausmahdollisuuksia.
Mehustelin että jos JC 120 löytys 450 hintaan niin nappaisin kyl
Ostin just eilen JC 120:n 500e
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
:center: wrote:Mehustelin että jos JC 120 löytys 450 hintaan niin nappaisin kyl
Ostin just eilen JC 120:n 500e
Solid State Mates
Tuli käytetty Turing Machine-moduli vastaan. Kyseessä luupperin sisältävä random voltage generator. Erityisen mukavaa on se, että tätä modulia saa ainoastaan kasattavana kittinä, eli kolvausta vaatii. Minähän en moista (vielä) osaa. Hintakin oli erittäin mukiinmenevä, joten pakkohan siitä oli kaupat tehdä. Vastaavasta toisen valmistajan laitoksesta olisi kuitenkin joutunut pulittamaan vähintään kaksinkertaisen hinnan ja tämä ilman luuppausfunktiota.
Jazz Chorus meni suoraan käyttöön reeneissä, helvetin hyvä. tätä tarvitsin
jookcha wrote:murmur wrote:polyfonisuus kiinnoztaa ja haluisin miniloguen. Ostaiskohan joku ton Minibruten multa? en sillä muutenkaan niin hirveesti leiki, ja kaks on mulle liikaa.
paljolla olit ajatellu myydä?
Toi on siis Minibrute SE (eli sequencer edition) https://www.arturia.com/products/hardwa … e/overview
mut en oo ihan varma mitä tosta kannattais pyytää, mut haluisin varmaan min 350
300:llä sain myytyä! (tai no kohta tulee vasta tyyppi hakemaan) ja heh, huomasinkin kuitista, että olikin maksanut 100 vähemmän kuin muistin, eli sinänsä 350 oli ihan liikaa käytetystä
Huomenna sit varmaan Minilogue-ostoksille!
No toi 300 on aika perushinta noista. Minilogue-kateus iskee kohta. Vitsit kun sillä saa hyvät padit ohjelmoitua ja kaikki muutkin ominaisuudet on herkkua.
joo 300 tosi jees kun tarkistin paljon olin oikeasti maksanut siitä uutena.
H9+ kiihottaisi mutta kallis, Squarp Pyramid kiinnostaisi mutta onhan mulla jo sekvensserit miniloogissa ja volcassa.
2017 ehkä jotain, mutta vois yrittää viimeistellä oman arsenaalin mieluummin kuin forever laajentaa.
Etkö Huig tiedä että Gearlust is forever?
juu siis pohjaton kuiluhan tuo olisi kuten levyjen kanssa, pitää siis väkisin jarrutella!
Minilogue hallussa
bzort glorf bööth
Haen tänään toimivan, snadisti isomman casen noille eurorackeille. On erään Synaseuralaisen itsensä väsäämä. Tarkoitus tolle pikkulootalle hankkia jossain vaiheessa uusi virransyöttö, kun epäilen koko piirilevyn kosahtaneen. Pakko vaan toivoa, ettei moduleille käynyt mitään.
Myös hieromassa kauppoja Erica Synthsin Wogglebug-modulista, mikä on jännä ja helppokäyttöinen satunnaisten jännitteiden generaattori. Erican versio on itserakennettava ja valmista versiota tehtailee Makenoise noin kaksinkertaiseen hintaan siitä, mitä tästä käytetystä DIY-versiosta olisin maksamassa. Tässä kyllä koko ajan pyörii mielessä, että kolvaus ja itse väsäily olisi ihan aiheellista joskus opetella, kun DIY-kittejä tuntuu olevan tarjolla aika paljonkin ja selvästi huokeampaan hintaan. Seuraavan palkkapäivän yhteydessä joutuu varmaan tekemään tilauksen saksaan, koska seuraavat modulit on jo mielessä.
iPad musahommissa, uhka vai mahdollisuus?
Onhan toi periaatteessa saatanasta, mutta aika spedeä ois mun laittaa pelkkään hardwareen hitosti massia. Kyllä mä sen H9:n edelleen hankin jossain vaiheessa, mutta kummiättii jotain 700 egen sekvensseriä niin ehkä kuitenkin vois mieluummin ottaa jotain joustavampaa teknologiaa kehiin. Emmä niin paljoo musaa tee, että ois varaa olla puristi.
Esim tämän käyttäminen ois aika mehukasta, ja sitähän voi sit tunkea miniloguen filtterin läpi jne. Ei varmasti yhtä hyvät soundit kuin analogilähteestä mutta ehkä sitä välillä voi tinkiä
http://www.korg.com/us/products/software/korg_gadget/
Pelkäsin jo hetken aikaa, että minusta on tulossa niitä, jotka vaan patchailevat menemään ilman, että ikinä äänittäisi mitään. No tälle nyt tuli stoppi. Olen noilla laitoksilla tehnyt jo älyttömän määrän hyviä patcheja, mutta tänään vasta päätyi jotain narulle. Vieläpä ilman midiä tai sekvensseriä. Ehkä saan Casual Drinkerin toisen levyn vielä joskus aikaan.
Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Strymon? Mä haluaisin sen Chase Blissin Tonal Recall dilsan, koska maailman siisteimmän kuuloinen lofi-delay loputtomilla modulointi- ja muljutusmahdollisuuksilla. Valitettavasti hintalappu näyttää lähes viittäsataa euroa.
Last edited by rc-lungen (25.01.2017 16:54)
:center: wrote:Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Strymon? Mä haluaisin sen Chase Blissin Tonal Recall dilsan, koska maailman siisteimmän kuuloinen lofi-delay loputtomilla modulointi- ja muljutusmahdollisuuksilla. Valitettavasti hintalappu näyttää lähes viittäsataa euroa.
OTO machines, niillä sattui olemaan tilaukset käynnissä nyt just kun olin markkinoilla. Välitön buyers remorse mutta eipähän nuo rahat hukkaan mene ja varmaan saa myytyäkin tarpeen tullen ihan hyvällä hinnalla koska saatavuus on heittelevää
rc-lungen wrote::center: wrote:Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
OTO machines, niillä sattui olemaan tilaukset käynnissä nyt just kun olin markkinoilla. Välitön buyers remorse mutta eipähän nuo rahat hukkaan mene ja varmaan saa myytyäkin tarpeen tullen ihan hyvällä hinnalla koska saatavuus on heittelevää
Ai saakeli, noista varmaan lähtee mehukkaita kaikuja.
:center: wrote:rc-lungen wrote::center: wrote:Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Joo, tykkäsin että näissä on haettu enemmän karakteeriä soundiin 70/80-luvun vermeiden pohjalta eikä pelkästää puhdasta soundia.
Sit pitäs miettiä miten nää asettais arsenaaliin. Ehkä sitä pitäs hankkia joku pikkune mikseri johon efektiluuppiin nuo. Onhan tossa jaxx choruksessakin joku efektilooppi kai mutta jos mulla on pari syntsaa ja pari efektiä niin hm
Tää näyttäis kyllä aika mehevältä mikserivaihtoehdolta - 8 sisään, 10 ulos, toimii myös audio interfacena ja jonkinlaisena kontrollerina
Nää Malekkon boksit näyttää mielenkiintoisilta, noin niinku laatikoiksi joista ei tule ulos vielä mitään ääntä
Tuo rumpukone olis teoriassa just itelle aika kuumottava
EIlen kävi selväksi, että pitäisi rohkeammin vaan lähteä näitten syntikoitten kanssa liikkeelle ja kollaboroimaan. Jonkin aikaa oli sellanen olo, että soitan näitä vähän harrastuksenomaisesti ja että keskitän suurimman osan musiikillisesta luovuudesta kitarointiin. Eilen tämä käsitys romutettiin kokonaan. Sovin siis Patrik Pakokauhu-projektia vetävän ystäväni kanssa, että tulen tulevan keikan livekokoonpanoon soittamaan. Ajattelin aluksi tietenkin että kitaraa. Sitten puhuimme jo vähän syntikoista. Eilen (krapulassa) tajusin, etten ala roudaamaan Kalliosta Maunulaan yhtään mitään vain sen vuoksi että vähän kokeillaan. Annoin pallon ystävälleni ja sanoin että hän saa päättää tuonko kitaran vai syntikat. Hän valkkasi jälkimmäisen. Pakkasin siis Erebuksen, KeyStepin sekä SQ-1:n mukaan. Treenit olivat mahtavat. Huomasin, että osaan ohjelmoida patcheja hyvin intuitiivisesti (mitä tässä nyt pari vuotta on noilla laitteilla ehtinyt jo pelleilemään) ja luontevasti. Kun soiton tarkoituksena on nimenomaan luoda hämmentävää ääntä, niin minulla olikin yhtäkkiä hyvin paljon annettavaa. Tämä oli hyvää. Maaliskuussa keikka. Nyt vaan tietenkin tulee pahimman sortin GAS, jota todennäköisimmin ei pysty tyydyttämään.
Niin, tällekin päivälle oli toisaalle sovittu synailuja. Popimpaa tosin. Siihen käy mikroprutku oikein hyvin.
rc-lungen wrote::center: wrote:rc-lungen wrote::center: wrote:Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Joo, tykkäsin että näissä on haettu enemmän karakteeriä soundiin 70/80-luvun vermeiden pohjalta eikä pelkästää puhdasta soundia.
Sit pitäs miettiä miten nää asettais arsenaaliin. Ehkä sitä pitäs hankkia joku pikkune mikseri johon efektiluuppiin nuo. Onhan tossa jaxx choruksessakin joku efektilooppi kai mutta jos mulla on pari syntsaa ja pari efektiä niin hm
Mulla on OTO Bam! Delay on vielä hakusessa, pähkäilly tässä jo muutaman kuukauden. Periaatteessa Strymon Timeline vois olla SE, mutta ei ehkä kuitenkaan.
:center: wrote:rc-lungen wrote::center: wrote:rc-lungen wrote::center: wrote:Tilasin sitten delayn ja reverbin joista maksan ihan liikaa mutta ku tuli vuosibonus niin vittuuks tässä
Sit pitäs miettiä miten nää asettais arsenaaliin. Ehkä sitä pitäs hankkia joku pikkune mikseri johon efektiluuppiin nuo. Onhan tossa jaxx choruksessakin joku efektilooppi kai mutta jos mulla on pari syntsaa ja pari efektiä niin hmMulla on OTO Bam! Delay on vielä hakusessa, pähkäilly tässä jo muutaman kuukauden. Periaatteessa Strymon Timeline vois olla SE, mutta ei ehkä kuitenkaan.
Mimmottis oot tykänny?
Meinasin ite ensin Eventideä, mutta OTOlla oli tilaukset käynnissä ja rupesin mehustelemaan