You are not logged in.
[quote:345c7a56b8="Ylitarkastaja Tolonen"]Sähän voisit, Tommi, soitella Jarille ja keskustella tästä. Tai jostain muusta.
Enpä kuule taijja.[/quote:345c7a56b8]
Neljä tuntia sinne tai tänne... Onko sillä niin väliä!?
Jäsen: vitun hapan pappaosasto.
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
[quote:a608d8b669="Ylitarkastaja Tolonen"]Sähän voisit, Tommi, soitella Jarille ja keskustella tästä. Tai jostain muusta.
Enpä kuule taijja.[/quote:a608d8b669]
juups. mun livelaitteisto on mahtunut reppuun jo vuosia... myin aikoinaan korgin poly800:n veke ku se oli liian iso..
Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.
jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto
Myykää joku mulle tämmönen casio tai vastaava. noi vaikuttais tarpeeks aneemisilta ja yksinkertaisilta, ja toki halvoilta.
http://www.vintagesynth.com/casio/sk1.shtml
Oon varma, että noita lojuu teidän nurkissa.
[quote:cb05192f54="Phlegm"]Myykää joku mulle tämmönen casio tai vastaava. noi vaikuttais tarpeeks aneemisilta ja yksinkertaisilta, ja toki halvoilta.
http://www.vintagesynth.com/casio/sk1.shtml
Oon varma, että noita lojuu teidän nurkissa.[/quote:cb05192f54]
huhhuh, epäilen vähän et tollasta lojuis kenenkään nurkissa. ostaisin heti jos löytäisin
menee kait löyhästi otsikon alle.. tuli tehtyä puolivuosittainen open source-katsaus ja vastaan käveli ilmainen dj-softa mixxx. lyhyen testailun perusteella 70-80% traktorin ominaisuuksista ja vakaus samaa luokkaa (!!). hemmetin helppo käyttää ja paria tekstifilettä muokkaamalla saa ilmeisesti kaikki nappulat ja nippulat joko kiipparin tai midin taakse.
paska on vielä portattu sekä osx:lle, linuxille että windozelle joten ekumeeninenkin puoli on kunnossa.
ominaisuuksia: kaks "dekkii", pitch +/- 10-90% , cue, pfl (tukee äänikortteja joten luurikuuntelun saa erikseen stereona), bass/mid/hi cut/boost, samoille kill-kytkin. efektejä taitaa olla flanger ja filter. timestretch ei toiminu vielä osx:ssä, en tiiä muista versioista.
[quote:d438982e74="silvawhale"]menee kait löyhästi otsikon alle.. tuli tehtyä puolivuosittainen open source-katsaus ja vastaan käveli ilmainen dj-softa mixxx. lyhyen testailun perusteella 70-80% traktorin ominaisuuksista ja vakaus samaa luokkaa (!!). hemmetin helppo käyttää ja paria tekstifilettä muokkaamalla saa ilmeisesti kaikki nappulat ja nippulat joko kiipparin tai midin taakse.
paska on vielä portattu sekä osx:lle, linuxille että windozelle joten ekumeeninenkin puoli on kunnossa.
ominaisuuksia: kaks "dekkii", pitch +/- 10-90% , cue, pfl (tukee äänikortteja joten luurikuuntelun saa erikseen stereona), bass/mid/hi cut/boost, samoille kill-kytkin. efektejä taitaa olla flanger ja filter. timestretch ei toiminu vielä osx:ssä, en tiiä muista versioista.
täältä löytyy.[/quote:d438982e74]
katsaukselle vahva
laitetaanpa hakien
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:69dc923399="silvawhale"]YLÖÖS!
nyt voidaan myydä synät ja ostaa rahoilla kaljaa:
http://www.ravegenerator.com/[/quote:69dc923399]
Viola-remixi siellä tekeillä?
Ei mut kiitti linkistä! Meikä sai tehtyä parikin seuraavaa Viola-levyä minuuteissa. Huono puoli on, että sua ei tarvita nyt miksaamaan niitä, eli teit just itsesi redundantiksi.
Tero saatana, s'olet gay!
eli teit just itsesi redundantiksi.
empä mä kerkeisi tekeen sitä muutenkaan. madde ja petsarit soitti just, ne haluua hypätä nu rave-junaan ja mä teen tolla niiden uudet biisit. [whistle]
kertokaas joku mulle jotain rumpukoneista. kaikki joihin oon netissä törmänny on kuulostaneet sämplejen perusteella nimenomaan ihan normaaleilta rummuilta, mut sit jossain listassa lukee et "autechre käyttää tätä". tai jotain. en siis tiedä noista yhtään mitään, ja tarttisin jotain konerumpuja synabiisien taustalle. mitään tietokoneohjelmia en voi käyttää kun tää kone on niin paska...
onko vaikkapa tästä mihinkään: http://www.synthmania.com/alesis_sr-16.htm
edit: eli en tarvii "oikeiden" tai siis akustisten rumpujen saundia, vaan siis sellasta elektronista meisinkiä
edit: eli en tarvii "oikeiden" tai siis akustisten rumpujen saundia, vaan siis sellasta elektronista meisinkiä
Elektroninen meininki nyt vaan sattuu aika usein olemaan lähtöisin siitä, että otetaan joku tollanen "perinteinen" rumpukone ja pannaan sen soundit jollain muulla vehkeellä uusix six six. Kyllä sellaisia köykäisiä softasamplereita, joilla saat duunattua koneellasi ton löytyy varmasti ja suosittelisin enemmänkin jotain sellaista. Kaikki halvalla saatavat rumpukoneet kun tuppaavat usein olemaan just tota "niinku oikee mut vitusti ankeempi" -osastoa.
joo niin vähän arvelinkin
tällänen näyttäs lähtevän aika halvalla:
mut ilmeisesti toi on just siinä mielessä ankee että sillä ei kai voi hirveesti luoda mitään uutta, vaan kaikki on vähän niinku valmiina... sellanen on ihan perseestä
mistähän vitusta noi elektron tekijät oikeen hankkii rahansa noihin vehkeisiin?
edit: ja siis tällä koneella ei voi tehdä yhtään mitään. audacitykin jökkii
MC-303 on ihan hauska lelu, mutta perussoundit on aika Rolandin peruskuraa. Kyllä toi ois hauska, jos meinais vaan tehdä jotain juustotrancee tai vastaavaa, mutta tän päivän maailmassa aika 0 euron arvoinen, koska tolla ei saa tehtyä mitään oikeesti siistiä ja väärinkäytettynäkin silleen tylsähkön kuuloinen.
aha
no suosittelepas jotain vastaavantyylistä laitetta jolla olis hyvä alotella.
pakko saada äkkiä joku vehje, hirvee kiima päällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
[quote:e299b09756="ydinaukio"]aha
no suosittelepas jotain vastaavantyylistä laitetta jolla olis hyvä alotella.
pakko saada äkkiä joku vehje, hirvee kiima päällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1[/quote:e299b09756]
Eipä ole kauheasti. Joku noista uusista halpis-MPC:istä ois silleen paras, että sä lataan itse siihen samplet ja annat mennä. MPC500 ois vaan puolisen tonnia:
http://www.thomann.de/fi/akai_mpc_500.htm
Tolla sä teet jo noi perusjutut tosi hyvin mennen-tullen ja bonuksena loputon MPC-streedcred!
Noi Rolandin Grooveboxit on kyllä halpaa ku laivalla tällä hetkellä käytettynä. Sama Korgin Electribe-sarjan vempuloiden kanssa, mutta itse en kyllä niihin ihan helpolla koskisi. Soundit on lähtökohtaisesti tosi ysäriä, käyttöliittymät tietskariaikakaudella ihan kivikautisen tuntuisia ja fiilis muutenkin perseestä. Mutta jos massia haluaa säästää, niin niillä lähtee.
Tää vois myös tulla kyseeseen:
http://www.thomann.de/fi/roland_sp555.htm
lupaavalta näyttää, mut vähän turhan kallista meikän budjetille...
vähän vaikee päätös, kun en nimenomaan tarvi mitään sellasta "normaalia" saundia, puhumattakaan mistään ysäritrancesta... pitäis varmaan hommata joku halpa sämpleri ja paska rumpukone ja vetää kaikki kymmenen kitarapedaalin läpi
enpä tiijä kun en ymmärrä noista mitään
tämmönen setti näyttäs myös lähtevän halvalla mut en tiiä onko noista yhtään mihinkään:
hirveetä ysäri-heittausta havaittavissa
Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!
Security Fee:n hinnalla sisään!
[quote:65d14afd82="ydinaukio"]tämmönen setti näyttäs myös lähtevän halvalla mut en tiiä onko noista yhtään mihinkään:
[/quote:65d14afd82]
Paperilla joo hyvä setti, mutta en ehkä tohonkaan ihan oikopäätä lähtisi. Toi Dr.Sample on ehkä hirvein vekotin, mitä on vastaan tullut. Onneksi Silvawhale vaihtoi sen mun kaa päittäin DX-100 -minisynaan
Mutta joku tollanen setuppi sulla voisi just tulla kyseeseen, eli sampleri+sekkari. Kahtena irtovehkeenä tai sitten just mpc:n kaltaisessa yhteispaketissa.
Toi on muuten aika sellainen juttu, että ei kandee tehdä itselleen liian tiukkaa budjettia. Jos sä nyt ostat 100-200 eurolla jonkun budjettiratkaisun, joka ei natsaa ihan täysin, sua vituttaa ihan törkeesti ennenpitkää, ettet säästänyt sitä 300-400 euroa lisää saadaksesi sen just täysin sopivan laitteen. Meikällä on erittäin vahva kokemus siitä, että näissä hommissa ei kandee ihan liikaa pihistellä, vaan ostaa suoraan sen, mitä oikeesti tarvitsee. Muuten vituttaa aina. Tosin ainahan sitä vituttaa, kun maailma on väärällään leluja, jotka pitäisi hankkia, mutta jos on edes joku kiva lelu, niin vitutus on paljon rajallisempi.
Paperilla joo hyvä setti, mutta en ehkä tohonkaan ihan oikopäätä lähtisi. Toi Dr.Sample on ehkä hirvein vekotin, mitä on vastaan tullut. Onneksi Silvawhale vaihtoi sen mun kaa päittäin DX-100 -minisynaan
jeeps. toi dr sample on loistava vekotin noisehörhöilyyn ja spastiseen hiphoppiin (mihin mä sitä käytän) mutta jos arvostaa esim sitä että rummut saa editoitua kohdalleen ja että soundi olis ihana 16bit/44.1khz-hunajaa niin kannattaa pysyä tosta kaukana...
oliks toi autechre siis jonkinmoinen referenssi? et semmosta kokeellista naksutusta ja napinaa? niiden vanha saundi parilla ekalla levyllä on muistaakseni joku rolandin r8 + pari synaa. noi siis vahvasti efektoituna. hienoa jälkeä. sit se digitaalisempi saundi tulee lähinnä ensoniqin eps ja eps16-sämplereistä. ja runsaasti kikkailua näidenkin kanssa. noi on vastuullisia aika paljon siitä digirutinasta mikä muodostua tri repetaella ja siitä eteenpäin niitten tavaramerkiksi.
mut mitä suosittelisin? samplaavat rumpukoneet on tietty juhlaa kun sitten vain taivas on rajana saundien suhteen ja editointimahiksetkin (miinus toi vanha boss) on yleensä jees. toi mpc500 on muuten tosi kiva vekotin mutta juuri tuossa mallissa on ihan paska näyttö. semmonen straight outta 80's lcd-hirviö. voi olla tuskaa käyttää.
hmm, haluatko nimenomaan erillisen rumpukoneen? jos löytyy kohtuutehoinen tietsikka niin reason vois olla hyvä vaihtis.
[quote:3e5fe011e8="ydinaukio"]tämmönen setti näyttäs myös lähtevän halvalla mut en tiiä onko noista yhtään mihinkään:
[/quote:3e5fe011e8]
toi vasen eli dr groove on omalla tavallaan ihan hilpee. muistaakseni siinä on ohjelmoitava rumpukoneraita, sit "syna" raita ja vielä erillinen midi-out-raita. suomeksi: iisisti sillä pystyy siis tekeen tommosta minimaalista acid-housee ja ohjaamaan sit yhtä ulkoista vehjettä. kuten esim tommosta minisamplerii josta tulee samplet "yeaaaah" ja "BOYEEEE".
miinusta sit siitä että siinä ei muistaakseni ole ku stereo out joten ulkopuolinen efektirukkaus on aika onnetonta. tää on muutenkin halvimpien rumpukoneiden isoin ongelma.. just nää dr rhythmit sun muut mitä saa pennillä.
Meidän eka lelumme oli Korgin ER MK-2 ja kyllähän siitä vieläkin saa tarpeeksi nappia vääntämällä kunnon paukkeita pihalle mutta on toki todella rajoittunut mahdollisuuksiltaan. Mites muuten, kenelläkään kokemuksia Rolandin SP-404:sta? Olisi tässä lähiaikoina suunnitelmissa kyseisen vempeleen hankkiminen kun ei sämpleriä oikein löydy ja tuo vaikuttaisi speksiensä ja hintansa puolesta oivalta valinnalta.
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
http://www.thomann.de/fi/roland_sp404.htm
Mä tykkään tuosta, mutta koska olen loputtoman pervo, sämplään ja editoin soundit Pro Toolsissa. Tuon oma A/D-muuntelu ei tehnyt vaikutusta, lievästi sanottuna. Eli audioeditorii ja kortinlukija pakollisia...
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Heh. Hyvä ajoitus mulla:-)
Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan
Heh. Hyvä ajoitus mulla:-)
Joo, kiitos, eiköhän tämä ollut sitten tässä
"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"
Voi mennä hetki ennenkuin kykenen enää SP-sarjan tuotetta käyttämään 202-paskarakkineen jälkeen.
et vaan osaa.
[quote:c1a84e94f3="forssto"]Voi mennä hetki ennenkuin kykenen enää SP-sarjan tuotetta käyttämään 202-paskarakkineen jälkeen.
et vaan osaa.[/quote:c1a84e94f3]
PASKA VEHJE.
Vaihto onnistui minun puoleltani ainakin ihan loistavasti! Meikä DX-100! Ihana näppäränä piskuisena midi-kontrollerina ja vielä ihanampi juustosoundien loputtomana lähteenä!