You are not logged in.
Joo, rytmit vittuun mun ambientistä.
Tietty semmoiset artistit/tyylilajit jossa on totuttu kuulemaan rytmejä, ja sitten niitä ei olekaan, niin kyllä se voi alkuun kuulostaa hieman jännältä.
Sent from my iPhone 16
ginipoika wrote:Nick Draken Pink Moon.
Oon ollut vähän kyllästynyt kaikenlaiseen folkkailuun, mutta otin Pink Moonin tänään hyllystä ja onhan toi liki viiden tähden levy
en oo koskaan innostunu Nick Drakesta, tuskin yhtään biisiä jaksanut loppuun asti. ärsyttävän kuuloista laulua, turhan heleää ilman mitään dynamiikkaa. mut uskon että just tuosta syystä monet siitä pitävät (eikö?)... esim Incredible String Band hoitaa noi lauluosuudet omaan makuuni paljon tyylikkäämmin (vaik, kaiketi ihan eri jutusta kyse... mut molemmat folkkia)
bryter layter nick draken paras lätty ja hienoin kansi (hienosti mukailtu kans akuma no utalla)
katsokaa tämän nuoren taiturin ooooiiii näittekö minkä maalin kaveri iskee!
Mulla oli joskus kaikki Nick Draken levyt, mut lopulta ärsyynnyin niihin niin paljon, et annoin mutsille.
*
Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.
En tykännyt Nick Drakesta aikanaan lainkaan kun joskus kuuntelin.
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
Mulla oli joskus kaikki Nick Draken levyt, mut lopulta ärsyynnyin niihin niin paljon, et annoin mutsille.
*
tai ihan sama kyllä tänne spämmiä mahtuu
Joskus kauan sitten yritin kuunnella Nick Drakea enkä innostunut ollenkaan. Voisin kyllä yrittää uudestaan, kun siitä on jo kauan enkä oikeastaan edes muista, millaista musiikkia se oli. Olisikohan se ollut tavallisempaa folkkia kuin mitä olin odottanut?
Joskus kauan sitten yritin kuunnella Nick Drakea enkä innostunut ollenkaan. Voisin kyllä yrittää uudestaan, kun siitä on jo kauan enkä oikeastaan edes muista, millaista musiikkia se oli. Olisikohan se ollut tavallisempaa folkkia kuin mitä olin odottanut?
Sama täällä. Omistankin Bryter Layterin ja Pink Moonin kun joskus sai halvalla Anttilan alesta, jääneet vaan tosi vähälle kuuntelulle. Mulla kesti ylipäätään ennen noiden ostoakin tosi pitkään ennen kuin otin kuulolle, ja jotenkin ehkä se kaikki kehuminen oli saaneet aikaan kohtuuttomat (?) odotukset, kuulosti sit vaan ihan tavalliselta folk-musiikilta. En tosin edes tiedä mitä odotin kuulevani. Tää on varmaan näitä artisteja jotka kolahtaa sitten joskus. Bonnie 'Prince' Billylle kävi viime kesänä melkein 20 vuoden "ihan kivaa" satunnaiskuuntelun jälkeen näin ja nyt ei oikeastaan mitään muuta tee mieli kuunnellakaan.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Itselläni lähinnä Pink Moonin kohdalla vaikeuksia ymmärtää levyn usein saamaa asemaa maailman parhaiden levyjen listojen kärjessä.
EndloseAngst wrote:Joskus kauan sitten yritin kuunnella Nick Drakea enkä innostunut ollenkaan. Voisin kyllä yrittää uudestaan, kun siitä on jo kauan enkä oikeastaan edes muista, millaista musiikkia se oli. Olisikohan se ollut tavallisempaa folkkia kuin mitä olin odottanut?
Itselläni lähinnä Pink Moonin kohdalla vaikeuksia ymmärtää levyn usein saamaa asemaa maailman parhaiden levyjen listojen kärjessä.
Tykkään kaikista Nick Draken levyistä, mut kyl Five Leaves Left on paras. Hienot sovitukset ja hyvä materiaali, sekä Draken omaperäinen tulkinta.
Aikoinaan niitä tuli kuunneltua aika paljon, ja en nyt koe sinänsä kauheasti tarvetta niitä kuunnella enää. Draken lyhyt ura ja traaginen loppu teki hänestä sellaisen käyttökelpoisen ikonin, johon voi olla vaikea suhtuautua. Ne kaikki levyt ovat mielestäni oikein hyviä ja niistä saa paljon irti. Mut kannattaa koettaa kuunnella avoimin korvin, välittämättä siitä kaikesta kirjoittelusta mitä häneen kohdistui. Sinänsä jos ei tykkää itsetietoisesta folkherkistelystä ollenkaan, ei tästäkään todennäköisesti tykkää.
Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.
Pink Moon on heikoin Nick Draken levy, ainakin niistä kolmesta virallisesta
Tosin ei taida olla kovin poikkeava mielipide? En tiijjä
poikkeaa ainakin omasta mielipiteestäni
Tykkään kaikista Nick Draken levyistä, mut kyl Five Leaves Left on paras. Hienot sovitukset ja hyvä materiaali, sekä Draken omaperäinen tulkinta.
Mulla sama suosikki. Pink Moon ja Bryter Layter sit aika tasoissa.
Pink Moon on heikoin Nick Draken levy, ainakin niistä kolmesta virallisesta
Tosin ei taida olla kovin poikkeava mielipide? En tiijjä
RYM:issä toi Pink Moon parhaiten ja eniten reitattu levy Draken tuotannosta.
Nick Drake on aina ollut semmosta "huljutusta", joka ei ole oikein hetkauttanut suuntaan tahikka toiseen. Varmasti ihan hyvä lajissaan ja tuo nuorena kuoleminen on saletisti tuonut hahmoon lisäsyvyyttä, mutta kyllä BPB (sikäli kun vertailu on missään määrin tarpeellista, mutta kunhan mainitsen) "pesee" näissä hommissa aika täysillä. Nuorena kuoleminen = most overrated hommeli!
Oivalluksen hetkellä olin heikosti ravittu, joten totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava Nälkä.
mikä on BPB?
Birkka-Pekka Betelius.
In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.
Bekka Puubää
Näköjään The Posies on taas tulossa Suomeen. Kun ne olivat tulossa edellisen (?) kerran, niin päätin kokeilla, että miltä tämä bändi kuulostaa. En pystynyt kuuntelemaan levyä kovin kauan, kun alkoi ällöttää.
Sigumatskua
Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.
piti googlata, will oldham näköjään
suuresti muuten ihmettelen, ettet tätä jo tiennyt!
Nick Drake ihan ok, mut en tarvi levyjä koska mulla on aika monta muuta, jotka kuulostaa kiinnostavimmilta. En kyl ihan lähtis Oldhamia ja Nick Drakea toisiinsa vertaamaan, näillä kun on eri lähtökohdat, perinteet ja hyvin erilaiset urat.
psykokarkki wrote:piti googlata, will oldham näköjään
tiesin mutta mulla on ongelma lyhenteiden kanssa, en tajua niitä ikinä.
ba wrote:psykokarkki wrote:piti googlata, will oldham näköjään
tiesin mutta mulla on ongelma lyhenteiden kanssa, en tajua niitä ikinä.
ok joo ymmärrän, en ois varmaan tajunnu itekään. en vaan selannu taaksepäin tarpeeks, muistin vaan luppakorvan aiemman repliikin.
Yks hassu "inhokki" mulla on, en osaa perustella, mutta hassu tämä on siinä mielessä että yleensä musa ei ärsytä mua, mutta tää tekee sen: Serge Gainsbourg ja Histoire de Melody Nelson. Hiffaan toki tän arvon provokaationa ja miten radikaali tämä on ollut ja se on kova juttu, mutta en kestä kuunnella levyä.
Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
En ole varma kuinka loppuun asti ajateltu tämä lausunto on, mutta: Trebleä ei ole koskaan liikaa.
soundtrack tolle manifestille
https://www.youtube.com/watch?v=RKR14zisPSQ