#271 08.04.2016 14:41

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Re: Poikkeavat mielipiteet musajutuissa

Luppakorva sikailee taas wrote:
hiirimattona wrote:

liimanarina = oli mystinen bändi joskus 17-22-vuotiaana, mutta myöhemmin ihan ok ja comebackin jälkeen todisti olevansa ihan tavallisten kuolevaisten orkka. olen kuullut livenä taiteilijan lausuvan amerikan levymyynneistä ja piti vaihtaa pöytää kun nauratti se kommentti liikaa.

Olen aina luullut, että nämä Amerikan levymyyntiläpät ovat osa jotain kokonaisvaltaista itseironista vitsiä. Olenko ymmärtänyt väärin.

99% varmuudella on, mutta kun ekan kerran kuulen taiteilijan lausuvan mitään suustaan ja se lause on just se klassikko tota hei mä oon myynyt amerikassa niin tuli semmonen olo, et nyt menee ironia tai totuus vähän liian sakeaksi itelle ja parempi poistua tästä paikalta ja jättää muu seurue kuuntelemaan juhlittua sankaria.

bzort glorf bööth

#272 08.04.2016 14:44

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Website

hiirimattona wrote:
hiirimattona wrote:

liimanarina = oli mystinen bändi joskus 17-22-vuotiaana, mutta myöhemmin ihan ok ja comebackin jälkeen todisti olevansa ihan tavallisten kuolevaisten orkka. olen kuullut livenä taiteilijan lausuvan amerikan levymyynneistä ja piti vaihtaa pöytää kun nauratti se kommentti liikaa.

Olen aina luullut, että nämä Amerikan levymyyntiläpät ovat osa jotain kokonaisvaltaista itseironista vitsiä. Olenko ymmärtänyt väärin.

99% varmuudella on, mutta kun ekan kerran kuulen taiteilijan lausuvan mitään suustaan ja se lause on just se klassikko tota hei mä oon myynyt amerikassa niin tuli semmonen olo, et nyt menee ironia tai totuus vähän liian sakeaksi itelle ja parempi poistua tästä paikalta ja jättää muu seurue kuuntelemaan juhlittua sankaria.

itse muistan et kun ekan kerran olin paukkeen kanssa juttusilla (+ 1 yhteinen kaveri) niin puolet ajasta tuli tarinaa bob dylanista icon_lol

nyt en löydä viestiä jossa joku haukkui "joykkareita", itse olen sitä mieltä että lähtökohtaisesti kaikki joykkareita ja/tai jesus and mary chainia apinoivat bändit on perseestä, mutta alkuperäiset ihan huippuja. en tiedä kuinka poikkeava mielipide mutta näillä mennään

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#273 08.04.2016 14:48

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009

psykokarkki wrote:
hiirimattona wrote:
hiirimattona wrote:

itse muistan et kun ekan kerran olin paukkeen kanssa juttusilla (+ 1 yhteinen kaveri) niin puolet ajasta tuli tarinaa bob dylanista icon_lol

nyt en löydä viestiä jossa joku haukkui "joykkareita", itse olen sitä mieltä että lähtökohtaisesti kaikki joykkareita ja/tai jesus and mary chainia apinoivat bändit on perseestä, mutta alkuperäiset ihan huippuja. en tiedä kuinka poikkeava mielipide mutta näillä mennään

[En tiedä mihin asti meidän pitää mennä keikalle jos möläytän että en ole koskaan jaksanut Joy Divisionia.

Ja sellainen sävyero: en hauku, musassa ei ole mitään vikaa, se ei ole vain minua varten. Samalla tavalla ku Link Wray on kova jäbä, mutta en keksi yhtäkään syytä kuunnella sitä.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#274 08.04.2016 14:54

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Sen sijaan rokkabilly on esteettisesti ja muutenkin ihan väärin.

Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

#275 08.04.2016 15:08

Skeletonni
maki kolehmainen
Registered: 06.04.2009

hiirimattona wrote:

olen kuullut livenä taiteilijan lausuvan amerikan levymyynneistä

Ei kai se muusta puhukkaan icon_surprised

#276 08.04.2016 15:16

psykokarkki
Website

Ja sellainen sävyero: en hauku, musassa ei ole mitään vikaa, se ei ole vain minua varten. Samalla tavalla ku Link Wray on kova jäbä, mutta en keksi yhtäkään syytä kuunnella sitä.

joo, nää on näitä, esim. bruce springsteen, varmasti hieno ja lahjakas kaveri, ei vaan uppoa mulle yhtään.

Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

#277 08.04.2016 15:42

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009

Rockabilly siinä sellasessa alkuperäisessä ränttätänttämuodossaan on ihan jees, samoin Cramps. Mut muuten sellanen vaatteilla larppaus ja etenkin Shockabilly-osasto vähän sellasta et "onks nyt ihan pakko".

Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

#278 08.04.2016 15:57

Kuvainraastaja
Member
Registered: 15.06.2011

hiirimattona wrote:

Hurriganes =  hyviä rokkibiisejä. jos muuta väittää ei oikein tajua rokista yhtikäs mitään

Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.

Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.

#279 08.04.2016 15:57

Kuvainraastaja
Member
Registered: 15.06.2011

Tää topikki on kyllä ihan totaalisen perseestä center  center  center  center  center  center  center  center  center  center  center  center

Tiedon tasta jo aiemmin eraan tunnetun taikurin vaimon kautta, mutta nyt tiedan paljon enemman.

Naytta sikta etta arabut tuesivat mita ouhuivat kun ne lupas ottaa maailman yli muuttamalla joka paikkaan ja lisaantynalla ottavat yli.

#280 08.04.2016 19:09

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

Kalossimies wrote:

Mistä tulikin mieleen, että Hurriganes on aivan saatanan rasittava bändi. Varmasti ristiriitainen lausunto tietäen että joku niitä palvova Nousiainen on kova, mutta sehän sentäs osaakin tehdä biisejä. Hurriganes oli kolmen juopon juntin vaivaannuttavaa amerikkalarppia, samanlaista pelleilyä kuin joku Hanoi Rockskin sitten myöhemmin. Äh.

Samaa mieltä. Rasittava on just oikee sana. Vaikka sittemmin bändiin on tullu tietynlainen tunneside, koska se oli edesmenneen työkaverini (jota yhä kaipaan kovasti) suosikki.

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#281 08.04.2016 21:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005

rc-lungen wrote:

Patti Smith on karsee itseään korostava kehäraakki ja on ollut sitä jo Horsesista lähtien.

Pattilla on aivan käsittämätön karisma. Tampereen keikalla minua oikeasti pelotti sen intensiivisyys. Voi olla, että musiikki ei hirveästi ole jalostunut, mutta sou not. Tykkään aivan helvetisti. Pattille  sydan Älä ikinä muutu.  peuk  tongue  rokrok

<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

#282 08.04.2016 21:35

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Website

Pilke wrote:
Kalossimies wrote:

Mistä tulikin mieleen, että Hurriganes on aivan saatanan rasittava bändi. Varmasti ristiriitainen lausunto tietäen että joku niitä palvova Nousiainen on kova, mutta sehän sentäs osaakin tehdä biisejä. Hurriganes oli kolmen juopon juntin vaivaannuttavaa amerikkalarppia, samanlaista pelleilyä kuin joku Hanoi Rockskin sitten myöhemmin. Äh.

Samaa mieltä. Rasittava on just oikee sana. Vaikka sittemmin bändiin on tullu tietynlainen tunneside, koska se oli edesmenneen työkaverini (jota yhä kaipaan kovasti) suosikki.

*

Mikä orkasta tekee rasittavan?  confused_new Ganesin topsussa on pari yhä kuranttia kyssäriä minun toimesta kysyttynä, et jos kehtaatte vastata niin olisi mukava kuulla mikä bändissä hiertää niin paljon.

esim. https://www.youtube.com/watch?v=zdjhkH2yhOI tai https://www.youtube.com/watch?v=g_ubWXKmNgY tai https://www.youtube.com/watch?v=aBT2_AMJI8E

Lainaan seuraavassa itteäni fiksumpaa:

Ymmärrän 100% hyvin bändin paskuuden, jos ei tuollainen 50's rokista innostuksensa ottanut seitkytluvun rokki ja pubiboogierokkijytkytys toimi. Mutta jos maistuu ja silti Ganes on täysin luokaton niin en ihan täysin hoksaa.

bzort glorf bööth

#283 08.04.2016 21:48

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010

No tossa jälkimmäisessä lainauksessahan se sanottiin. Fiftariveivaus ja pubirokki ei oo oikein koskaan ollut "mun juttu", maistuu liikaa väljähtäneeltä keskikaljalta. Hauskaa toisaalta että esim. joissain Kaurismäen leffoissahan tota menoa on paljon (rockabillya varsinkin!), mut siinä kontekstissa se jotenkin vain esitetään eri tavalla, että siitä viehättyy. Esim. kaikki Melrosen vedot Kaurismäissä on ihan timanttisia, vaikka bändi näin muuten ei oo koskaan napannut. Ehkä kyseessä on klassinen "enemmän kuin osiensa summa" -tilanne, jollaiseen Hurriganes ei oo koskaan päätynyt. Se on sen sijaan aika vaikuttanut vain enemmän tai vähemmän pöhköltä yrittämiseltä. Yks olennaisia tökkimisen syitä on kans Remun "remuus", varmasti hieno mies ja kova panemaan rummuilla menemään ja onhan se piristävä hahmo tavallaan, mut sit taas toisaalta... En jaksa. icon_neutral

Se joku pätkä jossa Remu soittaa blast beatia I Will Stayn päälle on sen sijaan kova, mutta no, siksi että siinä soitetaan blast beatia I Will Stayn päälle peuk

EDIT: elikkäs siis tämä https://www.youtube.com/watch?v=cgWBGGyIddg

EDIT 2: no toi Simple Simple on ihan kova, hyviä riffejä peuk

Last edited by Kalossimies (08.04.2016 21:55)

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#284 08.04.2016 21:57

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010

Patti Smithille sen sijaan sydan:peuk:icon_salut.gif

Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

#285 08.04.2016 22:06

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Kalossimies wrote:

Se joku pätkä jossa Remu soittaa blast beatia I Will Stayn päälle on sen sijaan kova, mutta no, siksi että siinä soitetaan blast beatia I Will Stayn päälle peuk

Tää on kova. Intensiivisintä kuulemaani Hurriganesia ja vähän rikkoo sitä kaavaa. Noin muuten bändi menee hiukan ohi mun musasektorin. Junnuna tuli kuunneltua paljonkin.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#286 08.04.2016 22:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Kalossimies wrote:

Tää on kova. Intensiivisintä kuulemaani Hurriganesia ja vähän rikkoo sitä kaavaa. Noin muuten bändi menee hiukan ohi mun musasektorin. Junnuna tuli kuunneltua paljonkin.

Mites tää?

Itellä ehkä diggarina sumentuu toi "kaava" juttu mutta siis onhan näillä vaikka mitä, jytämysaa, powerpoppia jne. Enenku diggailin niin se Remun suomienglanti jotenkin nolotti tms mut olin nuori ja perseestä icon_razz

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#287 08.04.2016 22:18

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa

Tuo on ihan hupaisa, Remulta kiitettävän sikamaista paukutusta rummuilla. Kaavamaisuus oli enempi viittaus tohon rockabilly-kulttuuriin ja sitä kautta toki myös Hurriganesiin, ei sillä että ne olis bändinä olleet mitenkään tiettyyn juttuun juurtuneita. Mutta noin yleisesti rokkirolli-musassa on niin aika raamit, joita mun musasta ymmärtämättömänä on vaikea ymmärtää.

Bounty-Wrapper-Small.jpg

#288 08.04.2016 22:26

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005

Tää vois taas olla jonku The Beatin tai muun 70-luvun power pop bändin vetämä biisu
https://www.youtube.com/watch?v=rohndmyp3T0

samat toki käyty läpi 'ganes topsussa mutta mikäs tässä nyt ku nousuhumala ja toiset alotti icon_cool

Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

#289 08.04.2016 22:28

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006

tuo hot wheels live pimp tongue

#290 08.04.2016 23:32

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Website

En muista Hurriganesilta muuta kuin ne kaksi suurinta hittiä. Jotenkin olen suhtautunut siihen sillä tavalla, että en minä sitä kuitenkaan jaksaisi. Ehkä pitäisi luopua tällaisista ennakkoluuloista ja kokeilla jotain levyä.

Patti Smithia en ole kuunnellut aikoihin, mutta pidin kyllä Horsesista ja varsinkin Radio Ethiopiasta. Muilla levyillä oli muutama biisi, joista pidin. Ja Patti Smith teki myös jotain hyviä yhteistöitä Blue Öyster Cultin kanssa. Ei sillä, että minä olisin sitäkään kuunnellut aikoihin.

#291 09.04.2016 10:25

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007

hiirimattona wrote:

Mikä orkasta tekee rasittavan?  confused_new

Emmä nyt osaa fiilispohjaista juttua sen kummemmin avata, mut ei vaan toimi tommonen ränttäntää. Tylsää musaa ja ärsyttäviä. En ole perehtyny mitenkään, kuullu vaan sen minkä jokainen on, mutta en todellakaan näe mitään tarvetta todistaa itelleni, että näillä voi olla jotain hyviäkin biisejä. Myönnettäköön, että tykkään I Will Stay:sta, mutta se onkin coveri, ja alkuperäinen on parempi.

*

Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

#292 09.04.2016 13:55

psykokarkki
Website

iisa on ihQ ja regina hauer on match made in heaven sydan

#293 09.04.2016 19:20

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006

Pet Shop Boysin Fundamental on yhtyeen parhaita albumeja ja Integral parhaita biisejä.

Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

#294 09.04.2016 20:39

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006

tigrushka wrote:

Pet Shop Boysin Fundamental on yhtyeen parhaita albumeja ja Integral parhaita biisejä.

peuk
Fundamental herättää minussa ristiriitaisia tunteita, mutta Indefinite Leave to Remain on minusta PSB:n parhaimmistoa.

Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

#295 10.04.2016 23:41

EndloseAngst
Member
Registered: 05.01.2014
Website

Parhaat festarikokemukseni ovat Ruisrockista.

#296 11.04.2016 03:32

rc-lungen
Member

Tim Hecker on ihan älyttömän tylsää musiikkia. Oneohtrix Point Neveristä puhumattakaan. Jälkimmäisen korjaamon keikalla pääesiintyjä jäi aika tehokkaasti lämppärin varjoon.

#297 11.04.2016 11:37

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007

EndloseAngst wrote:

Parhaat festarikokemukseni ovat Ruisrockista.

handtongue

DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

#298 12.04.2016 09:33

rc-lungen
Member

Joni Ekmanin bändit on vitun tylsiä ja yhdentekeviä  grin

#299 12.04.2016 09:49

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005

blondie on albumibändi.

Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

#300 12.04.2016 09:58

psykokarkki
Website

jookcha wrote:

blondie on albumibändi.

blondien ehdottomasti paras biisi on the tide is high (kumma kyllä kaikki tuntuu olevan eri mieltä tästä, en tajuu). coverihan se on, mutta sou not.

Board footer